Laitoin tuonne ostospalstalle jo pyyntöä josko olisi vauhtipyörää 240mm kytkimelle mutta itsellä ei vielä ole parempaa tietoa onko se taruolento. Yhtään vastausta siis ei ole tullut.
Eli maalais pähkäilyllä voisi kuvitella saavutettavan enemmän väännön kestoa siirryttäessä 215mm levystä 240mm levyyn. Kytkinpaketithan ovat melkein saman hintaisia katseli niitä mistä tahansa.
Yritin motonetissä päästä vertailemaan asetelmia mutta valitettavasti kyseiset kapistukset eivät taida olla hylly kamaa kuin Vantaalla.
Päästäkseni siis asiaan niin olisikohan kenelläkään tietoa tai hyllyssä asetelmia kyseisille levyille eli onko kiinnityksille kehä kuitenkin sama ja kenties vielä kiinnityksetkin? Samoin jos joltakin löytyisi oikeita kokemuksia vauhtipyöristä eli onko niissä eroja johonkin suuntaan?
Kiitos,
-nim. merk. liian kanssa pärjää aina:)
Budjetti kytkin päivitys...
Re: Budjetti kytkin päivitys...
Onhan siinä välissä 228mm kokonakin 2.3 lpt:n pikkukykä joka saamani tiedon mukaan terveenä sen 2.3 bensa steg1 370Nm kestänee.
Luulisin että on samal pienemmäl vauhtiksel kun sen 228mm koonkin 240mm päivittäminen vaatis myös isomman vauhtiksenkin vaihdon.
Luulisin että on samal pienemmäl vauhtiksel kun sen 228mm koonkin 240mm päivittäminen vaatis myös isomman vauhtiksenkin vaihdon.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Budjetti kytkin päivitys...
No tuo on kyllä ihan totta. Itse olen ihmetellyt vai tonnarin omia kytkinpaketteja mutta tuo 228mm olisi sekin ihan hyvä vaihtoehto. Eli jos jollakin on sen sopivuudesta 215mm tilalle tietoa niin kaikki vinkit on enemmän kuin tervetulleita.
Taitaa kyllä olla eri napa tuossa 228 millisessä...
Kiitos,
-jani
Taitaa kyllä olla eri napa tuossa 228 millisessä...
Kiitos,
-jani
Re: Budjetti kytkin päivitys...
Noin vuosi takaperin hommasin foorumin kautta 240mm vauhtiksen, ostoilmoitukseen taisi tulla jopa useampi yhteydenotto. Aeron asetelman tilasin mister autolta hintaan 180e.
#7687
Projekti: SAAB 9000cc T16 Airflow -89
Ex: SAAB 9-5 Wagon 2.0T -01
Ex käyttö, nykyään varaosa: SAAB 9000cs 2.0t -96
Projekti: SAAB 9000cc T16 Airflow -89
Ex: SAAB 9-5 Wagon 2.0T -01
Ex käyttö, nykyään varaosa: SAAB 9000cs 2.0t -96
Re: Budjetti kytkin päivitys...
Eli vauhtipyörissä vaikuttaisi olevan eroa mutta edelleen olisi mahdollisuudet kohtuullisilla kustannuksia saada pientä petrausta kytkimeen. Kiitos siis kommentista ja täytyy jäädä odottelemaan, että minunkin ilmoitukseen joku vastailee.
Jos en jo kiittänyt niin kiitos !
Jos en jo kiittänyt niin kiitos !
Re: Budjetti kytkin päivitys...
Toivotaan että löydät.
Mulla ainakin toises joka pitkälohko 2.3T orkkis 240Nm kykäkin kestäny hyvin vuosia steg2 430Nm väännöt.
Tuon -94 lyhytlohkon 2.3t lpt oletan olevan 228mm kykällä.
Mulla ainakin toises joka pitkälohko 2.3T orkkis 240Nm kykäkin kestäny hyvin vuosia steg2 430Nm väännöt.
Tuon -94 lyhytlohkon 2.3t lpt oletan olevan 228mm kykällä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01