Aikaisemminhan tämä rötäsi kierroksilla, mutta se parani putken vaihdolla ja savutus huohottimen korjauksella.
Potilas siis OG9-3 Aero, jossa 4bar viinasofta Kangasalta, 3" DP, 2.5" catback, isompi cooleri, ilmansuodatin ja tulpat hiljattain vaihdettu, DI-kassu viime kesänä, bensapumppu toissakesänä, PA-suodatin männäkesänä... Perusasiat siis pitäisi olla kunnossa.
Nt käy niin, että 4500rpm jälkeen mAir alkaa jäädä mReq:sta jälkeen (ehkä joku 100-200) ja ahdotkin alkavat pudota 1.5:stä kierroksista eteenpäin, johonkin 1.1:n kieppeille. Peruspaine 0.45-0.5, vähän vaihteli riippuen koneen kierroksista. W-letku mankulta irti ahtaa max 1.5 ja samalla lailla kierroksilla paine tippuu. mReq 1200 luokkaa, eli aika kireällä tuo softa taitaa olla.
Onkos nyt niin, että tässä on saavutettu nykyraudan rajat, eli pitäisi alkaa jotain kallista päivittelemään (ahdin, suuttimet?)? Vai voiko jossain olla vielä joku vika, joka kannattaisi selvitellä ennen isompia investointeja?
Mitähän arvoja SIDistä voisi kurkkia? Ioff näytti pysyvän nollassa, PWM on kovilla kierroksilla tapissa (980). MiFiä, nakuja jne. ei viinalla ajaessa näy.
Sinänsä tuo kyllä vetää nätisti koko kierrosalueen, mutta ehkä pieni lisävoima yläkierroksilla ei olisi pahitteeksi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)