Olipa
Olipa
Eilen paskamainen saab-kuski Kajaanissa. Nakertajaan mennessä piti päästä takapuskuriin kiinni ja sitten siinä roikkui n 3-6 metrin päässä... Tiedän että minulla on siisti Saav farkku mutta siitä huolimatta. Se roikkuja oli harmaa 9-5 sedän rek.kilpi OUY- XXX.. Numeroita en viitsi nyt laittaa..
JOS olisin joutunut jarruttamaan niin takaluukusta olisi tullut sisään se Saab.
JOS olisin joutunut jarruttamaan niin takaluukusta olisi tullut sisään se Saab.
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Re: Olipa
Jos olisin ollut yksin liikenteessä olisin testannut refleksit ja jarrut siitä roikkujasta. Oli vain koko perhe kyydissä minulla joten en viitsinyt... Yksi ärsyttävä asia liikenteessä on just nuo puskurissa roikkujat. Ei kenenkään refleksit toimi niin nopeasti jalka kaasulta jarrulle ja jarrutuksen aloitus. puhumattakaan jarruista n,65 km/h välimatkan ollessa just mainittu 3-6m..
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Re: Olipa
No tuossa 60 nopeudessa lähinnä ärsyttävää, enemmän ne maantiellä hatuttaa. Tuollaisella taajamatiellä voi alkaa pikku hiljaa hidastamaan niin näkee kun takana käyrä kohoaa. Maantiellä tuollaisen voi päästää edelle, parempi se siellä on kuin perässä. Jarrujen testaus on tyhmää koska siinä voi itsekin ottaa osumaa, hatuttaa se lommo kontissa riippumatta siitä kuka sen oikaisun maksaa ja oliko perhe kyydissä vai ei.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Olipa
Älä nyt. Tämä on niin tärkeää ettei tätä olisi voinut mitenkään laittaa vaikkapa tuonne "mitä näin tänään liikenteessä" ketjuun jossa tämän kaltaisista tapauksista juuri keskustellaan. Se olisi hukkunut sinne muiden törttöilijöiden joukkoon. Kyllä tämä oman otsikon tarvitsee. Olkoon se sitten vaikka huono ja mitään kuvaamaton otsikko.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Olipa
Noita joskus on ollut puskurissa. Eniten jurppii kun jotkut törpöt ei mene ohi vaikka tietä antas tai vilkulla näyttäs että mene ohi vaan.
Kerran mulla konttiin tullut auto kun pakko oli tehdä normaalijarrutus oikealta tulevan takia ja turvaväli perässätulijalla oli reaktioaikaan nähden olematon, toisen kerran suojatiellä pysähtyessä kevarikuski kaatoi mieluummin pyöränsä ja liukui pusikkoon kun ei olisi pysähtynyt ennen vetokoukkua.
Itse väliä edellä ajavaan pitänyt sellaisena jotta jos jarrupoljinta joudun käyttämään esim jonossa ajaessa moottorijarrutuksen lisäksi on väli liian lyhyt.
Kerran mulla konttiin tullut auto kun pakko oli tehdä normaalijarrutus oikealta tulevan takia ja turvaväli perässätulijalla oli reaktioaikaan nähden olematon, toisen kerran suojatiellä pysähtyessä kevarikuski kaatoi mieluummin pyöränsä ja liukui pusikkoon kun ei olisi pysähtynyt ennen vetokoukkua.
Itse väliä edellä ajavaan pitänyt sellaisena jotta jos jarrupoljinta joudun käyttämään esim jonossa ajaessa moottorijarrutuksen lisäksi on väli liian lyhyt.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Olipa
On jonkun kerran tullut väläyteltyä jarru- ja pakkivalojakin takana roikkuville. Jurppii senverran itseäkin moinen touhu, ja jurppii varmasti montaa kaverianikin kenen kyydissä istun ja huomauttelen toistuvasti välistä edelliseen ajoneuvoon. Tulee vaan semmonen "mitä v***ua"-efekti kun istuu kyydissä ja roikutaan rekan perseessä ja valitetaan kun ei näe milloin pääsee ohi, sitten soudetaan laidasta laitaan.
Lähtökohtaisesti jarrua tarvitsee STOP-merkille tultaessa, ja muutenkin pysähtyessä, muuten harvinaista. Harvemmin on tarvinnut jarrupaloja autoon vaihtaa, ei ne kulu nimeksikään. Tuo nykyinen satku ollut viitisen vuotta samoilla paloilla ajossa ja ei puhettakaan että kitkapinnan takia olisi vaihto ajankohtainen lähitulevaisuudessa.
Omalla kohdalla tietysti vaikuttaa etten aja kaupungeissa enkä muutenkaan vilkkaasti liikennöidyillä teillä. Myös "urheilullisempi" ajo, jossa jarruja tarvitaan, on harvinaista. Ja tuon edellämainitun 5 vuoden aikana ei kilometrejäkään lie kertynyt kun jotain 100-tonnin pintaan...
Lähtökohtaisesti jarrua tarvitsee STOP-merkille tultaessa, ja muutenkin pysähtyessä, muuten harvinaista. Harvemmin on tarvinnut jarrupaloja autoon vaihtaa, ei ne kulu nimeksikään. Tuo nykyinen satku ollut viitisen vuotta samoilla paloilla ajossa ja ei puhettakaan että kitkapinnan takia olisi vaihto ajankohtainen lähitulevaisuudessa.
Omalla kohdalla tietysti vaikuttaa etten aja kaupungeissa enkä muutenkaan vilkkaasti liikennöidyillä teillä. Myös "urheilullisempi" ajo, jossa jarruja tarvitaan, on harvinaista. Ja tuon edellämainitun 5 vuoden aikana ei kilometrejäkään lie kertynyt kun jotain 100-tonnin pintaan...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti