LH kasiventtiliseen vapariin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

LH kasiventtiliseen vapariin

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Kysytääs nyt vielä tältäkin foorumilta:

K-jettiä on kyllä asennettu 16-venttiiliseen, mutta onko kellään kokemusta LH:n asennuksesta 8-venttiiliseen vapariin?

Jään kuulolle!

90 -87 (P)
900i -88 (KA)
900 Aero-85 (KU)
99 -84 (VA)
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kokemusta ei ole, mutta vihjeen voin tähän heittää, kun kukaan muu ei ole mitään sanonut vielä. Elikkäs, 8-venttiiliseen on mahdollista löytää sähköruiskulle sopiva imusarja. D-jetillä (sähköinen) varustetuissa 99EMS:ssä on sellainen imusarja. K-jetti tuli vuonna -75 EMS:ään. K-jetin imusarjaanhan ei sähköiset suuttimet mene mitenkään heittämällä. Muita kompastuskiviä siinä tuskin sitten onkaan... Periaatteessahan tuon LH-jettin asennus tuo suorilta lisätehoa, koska K-jetin ilmamäärämittarin lautanen hukkaa tehoa noin 10%. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Kiitos vinkistä, tuo 10% siinä juuri kiehtoo. Sehän on saman verran hevosvoimissa!
Kaasari- ja K-ruiskukoneissahan on sama puristussuhde, joten itse koneeseen ei tarvitse koskea.
Nyt sitten EMS-imusrajatarjouksia kuunnellaan!
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pakko hiukan epäillä tuota 10% tehohäviötä siitä k-jetin lautasesta.

i8: 118hv +10% ~130hv
i16 133hv

eli 8v ja 16v olisivat lähes saman tehoisia, varmasti tuo 16v kansi virtaa paremmin ja siinä on korkeemmat puristukset.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Teoriahan se oli, mutta tosiasia kumminkin on, että se haittaa virtausta. Tuo on jostakin k-jettiä käsittelevästä opuksesta napattu lukema.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin