Nykii ajettaessa, P1304
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Tulppausta kokeiltu, ei muutosta. Kokeilin tätäkin :https://www.youtube.com/watch?v=OBTyqrzXT8E
Ei muutosta.
mAir ja mReq tuntuu hieman paremmin seuraavan toisiaan, siitä kiitos kuuluu luultavasti uudelle MAF'ille. Alkaa epäilyttämään että se vika on polttoaine puolella.
Suuttimet on ruskeat ja bensanpaineen säädin on alkuperäinen.
Ei muutosta.
mAir ja mReq tuntuu hieman paremmin seuraavan toisiaan, siitä kiitos kuuluu luultavasti uudelle MAF'ille. Alkaa epäilyttämään että se vika on polttoaine puolella.
Suuttimet on ruskeat ja bensanpaineen säädin on alkuperäinen.
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Moro. Mulla tuli tänään aivan samat oireet kun laitoin 3"dp:n ja catbackin paikalleen. Rötää/pätkii kun menee ahdoille ja kerran teki kovemmassa vedossa tuon p1304. Ilmapyynnit seuraa aika lähellä toisiaan ( abaut 50 tarkkuudella). Amuli oli 0. Edellisen omistajan toimesta vaihettu di-kasetti ja immu turbon uusimisen yhteydessä noin 20000km sitte ja ite vahtanu b-pumpun ja suodattimen noin 10000km sitten. Evapit ja alipaine letkut kanssa uusittu viime kesänä. Autossa napen tekemä etaalisofta ja isommat decat (en nyt muista mikä koko oisko 630cc tai jotain). Jotenki tuntuu että kun tekee sen rötäämisen niin ahtoja ois liikaa. Auto toimi ennen putkiston vaihtoa täydellisesti (kuin saappi ny pystyy) . Eli pitäskö softaa puukottaa?
Nykyinen: Saab 9-5 aero wagon Bifuel vm.-02
Ex: Saab 9000 cd 16v tbo aut. vm.88+ 9000 cs tbo vm.92
Ex: Saab 9000 cd 16v tbo aut. vm.88+ 9000 cs tbo vm.92
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Hukkaporttia ainakin kannattaa löysätä. Säädä silleen, että on juuri ja juuri esijännitys.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Vika on nyt korjattu. Syy oli tulpissa (NGK BCPR7ES‑11) jotka oli melko vasta vaihdettu. Yhdessä oli silmin nähtävä halkeama. Vian aiheuttaneet tulpat made in France, nyt paikalleen menneet vanhat tulpat made in Japan.
Kuvia täällä:
http://i529.photobucket.com/albums/dd34 ... va26dq.jpg
http://i529.photobucket.com/albums/dd34 ... drrxwg.jpg
Voi olla että menee myöhemmin sytkäkasetti varmuuden vuoksi vaihtoon uusien tulppien kera.
Kuvia täällä:
http://i529.photobucket.com/albums/dd34 ... va26dq.jpg
http://i529.photobucket.com/albums/dd34 ... drrxwg.jpg
Voi olla että menee myöhemmin sytkäkasetti varmuuden vuoksi vaihtoon uusien tulppien kera.
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Taisi uudella saabistilla kans sytkäkasetti tehdä laupeuden. Lähdettäessä töistä auto ei startannut niin kuin ennen ja 2 km ajon jälkeen kone alkoi pätkimään ja vikavalo alkoi vilkuttamaan. Tien sivussa auto kävi normaalisti ennen kuin sammui. Nyt sitte odotellaan jännityksellä mitä huollossa löytyy
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Eilen WOT ja vaihto vitoselle niin veto pois. Moottorihäiriövalo syttyi kävi epätasaisesti mutta kotiin tulin vielä 70km. Odb lukijalla koodit P1304 ja P0300. Ahtopainemittari ja lämpömittari ihan normaali rajoissa ei savuta eikä mitään ylimääräistä meteliä. Kotiin tulin ihan rajoitusten mukaan vitosella satasessa jyristi, mutta nelosella kulki ihan hyvin tasanopudella. Käynistyy huonosti ja hakkamalla (pytty tai kaksi poissa pelistä) mutta 3000r niin pystyy ajamaan. Tulpat tai sytkäkasetti halvin arvaus. Jos mäntäpistiäinen niin voiko pelittää noin vaikka paineet kampikammioon
Normi bensapumppu uusittu vuosia sitten. Immu turbon vaihdon yhteydessä 221k nyt 245k lyhytkaula Mitsu. Kassu takuuna -06. Etanoli softa 240/260 400Nm by G-mies. Huomenna alan tukiin tarkemmin.
Normi bensapumppu uusittu vuosia sitten. Immu turbon vaihdon yhteydessä 221k nyt 245k lyhytkaula Mitsu. Kassu takuuna -06. Etanoli softa 240/260 400Nm by G-mies. Huomenna alan tukiin tarkemmin.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Ihan samanmoisin oikein antautui sytkäkassu minun 9-3:sta. Onneksi oli hyllyssä varmuudenvuoksi femmasta syrjään laitettu ehjä kasetti. Eipä olisi haitaksi olla yksi toimiva kasetti jemelissä. Uusi maksaa sen liki 300, joten ei ihan vaan huvikseen viitsisi niitä alkaa vaihtelemaan. Vikakoodit muuten oli johtosarja poikki tai yhteydessä maahan, en enää muista tarkkaan. Ei siis suoranaisesti olleet DI:n koodeja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Ei ollut halvin arvaus nelospytty paineet nolla Kantta irroittamassa, vinkkejä/ohjeita etsimässä haku sanallaVectorKombi9-5-02 kirjoitti:Eilen WOT ja vaihto vitoselle niin veto pois. Moottorihäiriövalo syttyi kävi epätasaisesti mutta kotiin tulin vielä 70km. Odb lukijalla koodit P1304 ja P0300. Ahtopainemittari ja lämpömittari ihan normaali rajoissa ei savuta eikä mitään ylimääräistä meteliä. Kotiin tulin ihan rajoitusten mukaan vitosella satasessa jyristi, mutta nelosella kulki ihan hyvin tasanopudella. Käynistyy huonosti ja hakkamalla (pytty tai kaksi poissa pelistä) mutta 3000r niin pystyy ajamaan. Tulpat tai sytkäkasetti halvin arvaus. Jos mäntäpistiäinen niin voiko pelittää noin vaikka paineet kampikammioon
Normi bensapumppu uusittu vuosia sitten. Immu turbon vaihdon yhteydessä 221k nyt 245k lyhytkaula Mitsu. Kassu takuuna -06. Etanoli softa 240/260 400Nm by G-mies. Huomenna alan tukiin tarkemmin.
Edit 11.7
Olis kannattanut mitata 2 pyttykin, Zero
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Hei!
Saman tyylistä ongelmaa... Eli röpöttää ja nykii kun painaa kaasua eikä oikein ole voimaa. Pintakaasulla toimii jotenkuten.
Motonetin testeri antoi seuraavat vikakoodit:
P0101 Ilmamassamittari, kriittinen virhetoiminto
P1171 Lambda säätö liian laiha seos
P0303 Sylinteri 3 Sytytyskatkos havaittu
P1303 Sytytyshäiriö syl. 3
Vaihdoin tulpat niin 3 sylinterin tulppa oli öljyssä eikä tulppien vaihto auttanut. Mitä seuraavaksi?
Saman tyylistä ongelmaa... Eli röpöttää ja nykii kun painaa kaasua eikä oikein ole voimaa. Pintakaasulla toimii jotenkuten.
Motonetin testeri antoi seuraavat vikakoodit:
P0101 Ilmamassamittari, kriittinen virhetoiminto
P1171 Lambda säätö liian laiha seos
P0303 Sylinteri 3 Sytytyskatkos havaittu
P1303 Sytytyshäiriö syl. 3
Vaihdoin tulpat niin 3 sylinterin tulppa oli öljyssä eikä tulppien vaihto auttanut. Mitä seuraavaksi?
2x96,99,900,9000 ja nyt 9-5...
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Vastaus on, mittaa ihan ekana puristukset. Sitten jos ok, koittaisin lainata jostain ehjän DI-kasetin ja koeajo sillä vikakoodien nollauksen jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Motonetilla kuittasi vikakoodit ja pelasi 10 km ihan OK kunnes yhtäkkiä taasen alkoi nykimään ja moottorivikavalo syttyi... Eli olisikohan kuitenkin DI-kasetti?Mertmi kirjoitti:Vastaus on, mittaa ihan ekana puristukset. Sitten jos ok, koittaisin lainata jostain ehjän DI-kasetin ja koeajo sillä vikakoodien nollauksen jälkeen.
2x96,99,900,9000 ja nyt 9-5...
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Selviäisi kokeilemalla toista DI-kasettia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Vikakoodien tarina haiskahtaa ilmamassamittarin vakavalta vialta ja se sotkee pakan kyllä hyvin. Onko mitään tietoa immun iästä ja valmistajasta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Ei mitään käsitystä, täytyy tutkia aamulla lisää...vesa67 kirjoitti:Vikakoodien tarina haiskahtaa ilmamassamittarin vakavalta vialta ja se sotkee pakan kyllä hyvin. Onko mitään tietoa immun iästä ja valmistajasta ?
2x96,99,900,9000 ja nyt 9-5...
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Tuli tuo P1304 vikakoodi mullekin. Tässä jo keväällä ihmettelin, kun rekkaa ohittaessa löi lapun lattiaan, niin toisinaan kone rykäs kunnolla ja siitä kun toipu, niin maltillisemmalla kaasulla pääsi sitten lopulta hyvin ohi. Viime aikoina tämä toistunu useammin ja tuli muutama päivä sitten tuo vikakoodi, niin tullu tutkittua asiaa tarkemmin.
Eli tulpat tarkistin ekana, niin niistä kaksi oli tummunu yläpäästä (käyny kuumana ilmeisesti, ajettu vajaa 20tkm, Bcbr7es-11) ja vaihdoin ne mut ei auttanu yhtään. Testi ajolla katsoin openSIDistä, niin tasaisella kaasun lisäämisellä mair ja mreq seuraa tosin hyvin toisiaan n. +-20 erolla aina sinne n. 1250 lukemaan asti, jolloin ahdot 1.1bar. Tämänhän pitäis olla kai ihan kohillaan. Autossa on siis JC:n softa. Tasaisella kaasun lisäyksellä ei myöskään rötää.
Mutta kun sen kaasun lyö kerralla pohjaan esim. n. 90km/h vauhdista, niin kunhan laatikko saa ensin haettu kolmosen pesään ja kone herättyä, niin Pinl pomppaa sinne 2500 (=1.5bar) lukemaan ja kone rykäisee heti kovasti . Kaasu pois ja tasakaasulla kaikki normaalia. Mair lukema ei oikein edes kerkeä päivittyy tuossa mihinkään, että sais selvää mitä se näyttää.
MAF vaihdettu n. 6 vuotta ja 130tkm sitten ja DI-kasetti ilmeisesti n. 8 vuotta vanha. Auto muuten vakio, mutta JC:n softa ja EVAP tulppaus tehty 1 v. sitten. Pakoputkiviriä sen verran, että alkuperäisestä takapöntöstä ei oo kuin kuoret jäljellä, kun sisuskalut tullu ulos .
Mitäs palikkaa seuraavaksi aletaan vaihtamaan?
Eli tulpat tarkistin ekana, niin niistä kaksi oli tummunu yläpäästä (käyny kuumana ilmeisesti, ajettu vajaa 20tkm, Bcbr7es-11) ja vaihdoin ne mut ei auttanu yhtään. Testi ajolla katsoin openSIDistä, niin tasaisella kaasun lisäämisellä mair ja mreq seuraa tosin hyvin toisiaan n. +-20 erolla aina sinne n. 1250 lukemaan asti, jolloin ahdot 1.1bar. Tämänhän pitäis olla kai ihan kohillaan. Autossa on siis JC:n softa. Tasaisella kaasun lisäyksellä ei myöskään rötää.
Mutta kun sen kaasun lyö kerralla pohjaan esim. n. 90km/h vauhdista, niin kunhan laatikko saa ensin haettu kolmosen pesään ja kone herättyä, niin Pinl pomppaa sinne 2500 (=1.5bar) lukemaan ja kone rykäisee heti kovasti . Kaasu pois ja tasakaasulla kaikki normaalia. Mair lukema ei oikein edes kerkeä päivittyy tuossa mihinkään, että sais selvää mitä se näyttää.
MAF vaihdettu n. 6 vuotta ja 130tkm sitten ja DI-kasetti ilmeisesti n. 8 vuotta vanha. Auto muuten vakio, mutta JC:n softa ja EVAP tulppaus tehty 1 v. sitten. Pakoputkiviriä sen verran, että alkuperäisestä takapöntöstä ei oo kuin kuoret jäljellä, kun sisuskalut tullu ulos .
Mitäs palikkaa seuraavaksi aletaan vaihtamaan?
Saab 9-5 Aero Wagon Aut. E85 -03, Stg1