Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niinpä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs palkkaa koneen henkilön tiimiinsä.
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.49 ... ef-pa-nevs
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.49 ... ef-pa-nevs
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
kone = Kone = Cevt? & Kone on ilmeisesti tämä suomalainen hissifirma.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs palkkaa parisataa uutta työntekijää. Korientuotanto käynnistetään Kiinan sähköauto markkinoita varten.
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.49 ... -till-nevs
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.49 ... -till-nevs
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos joku vielä täällä väittää, että Saab/NEVS huvikseen palkkaa työntekijöitä, niin väittäisin hänen olevan väärässä. Ja näitä väittäjiä kyllä riittää. Ja niitäkin väittäjiä riittää, jotka ihailevat vanhoja aikoja joskus 80-90-luvuilta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Etiäiseni sanoo, että muutaman vuoden sisään Saab on selkeä ja aika merkittävä autonvalmistaja. Toivottavasti pysyisivät vielä näissä polttomoottoriautoissa edes jonkin aikaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt tuli mustaa valkoisella. Nevs rakentaa uutta brändiä, ja Saab-brändi ei käytetä tulevaisuudessa: "Företagets första produkt, modell 9-3 som elbil med lansering under 2017, kommer att marknadsföras och säljas under namnet NEVS. Detta innebär att NEVS inte längre kommer att använda Saab som varumärke."
http://publish.ne.cision.com/Release/Vi ... A6E1797E1F
http://publish.ne.cision.com/Release/Vi ... A6E1797E1F
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Sinne meni siis Saabin autot, eläköön Nevs vähintään yhtä pitkään kuin mitä Saab eli automarkkinoilla.
Suunnataas katseet sitten otsikonmukaisesti tulevaisuuteen. Sillä aikaa kun Ruotsissa ja Kiinassa on kehitelty sähköautoja ja kansa on ihmetellyt että mitä ihmettä, on automarkkinoilla sähköistytty entisestään. Mm. Mersu ilmoitti juuri vahvoista panostuksista sähköautoihin:
http://insideevs.com/mercedes-benz-to-u ... n-october/
http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/ ... -fighters/
Teslan menestys (tosin ei vielä konkreettisesti taloudellinen sellainen) pistää premiumvalmistajat selkä seinää vasten. Tilannetta vahventaa mm. Hollannin ja Norjan aikeet kieltää uusien polttomoottoriautojen myynti kokonaan vuoteen 2025 mennessä. Siis siihen on vain yhdeksän vuotta! Ja muut maat seuraavat hiljalleen perässä.
Polttomoottoriauton lähtölaskenta on alkanut, ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että tulevaisuus on akkuteknologiaan perustuvien sähköautojen. Vetyautot ovat ainakin toistaiseksi myöhässä markkinoilla verrattuna Teslaan ja muihin oikeasti myyviin sähköautoihin. Biopolttoaineiden volyymeille on vaikea nähdä sellaista kasvua, että ne korvaisivat suurimman osan nykyisistä polttoaineista. Lataushybridit mahdollistavat pehmeän siirtymisen sähköiseen autoiluun ja toimivat mahdollisesti myös pitkällä tulevaisuudessa sellaisissa käyttökohteissa, joissa tarvitaan varmuutta pitkälle toiminta-ajalle.
Nevs on strategiassaan ollut alusta asti oikealla polulla, toivottavasti rahoitus kestää ja onnistuvat myös teknologiassa, markkinoinnissa ja malliston kehittämisessä houkuttelevaksi.
Meidän saabistien pitää sitten jatkaa vanhojen loppuunajettujen rassaamista tai siirtyä ehkä joskus tulevaisuudessa Nevsisteiksi
Suunnataas katseet sitten otsikonmukaisesti tulevaisuuteen. Sillä aikaa kun Ruotsissa ja Kiinassa on kehitelty sähköautoja ja kansa on ihmetellyt että mitä ihmettä, on automarkkinoilla sähköistytty entisestään. Mm. Mersu ilmoitti juuri vahvoista panostuksista sähköautoihin:
http://insideevs.com/mercedes-benz-to-u ... n-october/
http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/ ... -fighters/
Teslan menestys (tosin ei vielä konkreettisesti taloudellinen sellainen) pistää premiumvalmistajat selkä seinää vasten. Tilannetta vahventaa mm. Hollannin ja Norjan aikeet kieltää uusien polttomoottoriautojen myynti kokonaan vuoteen 2025 mennessä. Siis siihen on vain yhdeksän vuotta! Ja muut maat seuraavat hiljalleen perässä.
Polttomoottoriauton lähtölaskenta on alkanut, ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että tulevaisuus on akkuteknologiaan perustuvien sähköautojen. Vetyautot ovat ainakin toistaiseksi myöhässä markkinoilla verrattuna Teslaan ja muihin oikeasti myyviin sähköautoihin. Biopolttoaineiden volyymeille on vaikea nähdä sellaista kasvua, että ne korvaisivat suurimman osan nykyisistä polttoaineista. Lataushybridit mahdollistavat pehmeän siirtymisen sähköiseen autoiluun ja toimivat mahdollisesti myös pitkällä tulevaisuudessa sellaisissa käyttökohteissa, joissa tarvitaan varmuutta pitkälle toiminta-ajalle.
Nevs on strategiassaan ollut alusta asti oikealla polulla, toivottavasti rahoitus kestää ja onnistuvat myös teknologiassa, markkinoinnissa ja malliston kehittämisessä houkuttelevaksi.
Meidän saabistien pitää sitten jatkaa vanhojen loppuunajettujen rassaamista tai siirtyä ehkä joskus tulevaisuudessa Nevsisteiksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saisivat kyllä pistää sitten myös mallinimet uusiksi.
Vuan kattomma, mitä sieltä tuuppaa markkinoille. Ei nuo tämänhetkiset vaihtoehtoiset merkit hirveitä intohimoja ole herättäneet.
Vuan kattomma, mitä sieltä tuuppaa markkinoille. Ei nuo tämänhetkiset vaihtoehtoiset merkit hirveitä intohimoja ole herättäneet.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toivottavasti faceliftaavat tuon ysikolmosen niin, että uuden automerkin ensimmäinen malli ei näytä vanhalta saabilta.
Voihan se olla että Saabin brändi automaailmassa ei kaikkien käänteiden jälkeen enää ole plusmerkkinen, jolloin ei ole järkeä hakata päätä seinään nuivan (ymmärrettävästi) brändinhaltijan kanssa.
Ja kuten sanottua, ei nämä nykymerkit mitään suuria tunteita herätä, joten voihan se minua ja muitakin kiinnostaa tämä uusi ruotsalainen sähköautomerkki, jossa vieläpä on ripaus sitä Saabin vahvuuksien DNA:ta. Toki kiire tulee, koska sähköautomarkkinat menee aika vauhtia eteenpäin, ja parin vuoden päästä (?) kun NEVS tuo uuden mallin markkinoille, on varmasti kilpailuakin ihan eri tavalla kuin nyt.
Voihan se olla että Saabin brändi automaailmassa ei kaikkien käänteiden jälkeen enää ole plusmerkkinen, jolloin ei ole järkeä hakata päätä seinään nuivan (ymmärrettävästi) brändinhaltijan kanssa.
Ja kuten sanottua, ei nämä nykymerkit mitään suuria tunteita herätä, joten voihan se minua ja muitakin kiinnostaa tämä uusi ruotsalainen sähköautomerkki, jossa vieläpä on ripaus sitä Saabin vahvuuksien DNA:ta. Toki kiire tulee, koska sähköautomarkkinat menee aika vauhtia eteenpäin, ja parin vuoden päästä (?) kun NEVS tuo uuden mallin markkinoille, on varmasti kilpailuakin ihan eri tavalla kuin nyt.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eipä tarvitse harmitella käyttöauton merkinvaihtoa, kun ei kerran uusia (sen enempää Saabeja kuin normaaleja polttomoottorisia) ole tulossa Tosin Accordinkin tuotanto on jo lopetettu ja jäljellä on pelkkä liuta sulaneita kitymaastureita sekä pari pokemonpalloa, että eipä ole juhlimistaAZP kirjoitti:Meidän saabistien pitää sitten jatkaa vanhojen loppuunajettujen rassaamista tai siirtyä ehkä joskus tulevaisuudessa Nevsisteiksi
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Povanneet, että Saabien hinnat tulee nousemaan, varsinkin harvinaisemmat mallit.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^Kuulostaa hyvältä vain yhtenä vuotena pienissä määrissä myydyn mallin omistajana Kyllä siinä turbottajille tulee itku kun originaalin arvo kohoaa pilviin
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22