Eli sateella alkaa valuttaa pelkääjänpaikan jalkatilaan vettä, näyttäs valuvan hanskalokeron alta jostain..onko veikkauksia mikä homma? Ja onko mitään tehokasta tee se itse fixausta tähän. Samasta kohti tulee läpi vahvarin virtapiuha mut ei se pitäis kai tätä aiheutttaa..tai ainakaan aiemmin ei vettä valutellut vaikka piuha olikin vedetty.
Saab 9-3 TiD 2003
Pelkääjänpaikan jalkatilassa vettä sateella
Re: Pelkääjänpaikan jalkatilassa vettä sateella
Eiköhän se ilmanoton tiivisteiden vaihdolla ja lisäsuojalla korjaantuisi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... o&start=45
Lisäsuojan hinta oli viime kuussa 30,11€
Lisäsuojan hinta oli viime kuussa 30,11€
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Pelkääjänpaikan jalkatilassa vettä sateella
Kaivelin hieman tiivisteiden alta ja oli ainakin joku rööri /rännitukossa..kun aukas niin vedet valu pohjasta asfalttiin. Liekö ollu syypää sitten..
Re: Pelkääjänpaikan jalkatilassa vettä sateella
No on varmasti ollut. Tukkeutunut viemäröinti aiheuttaa veden tulvimisen jo kohtuullisellakin sateella tai esim. autopesussa. Lisänä vielä tuo mainittu raitisilmansuodattimen kotelon tiiviysongelma, niin tulva on valmis.
Se, että suodatinkotelo tulvii, on yleensä vain oire viemärin tukoksesta, mutta se kotelo on silti samalla vaivalla syytä tsekata, vaihtaa mömmöksi hapertuneet tiivistennauhat parempiin ja varmistella vielä kotelon kiinnitystä kiertämällä niihin rintapellissä valmiina oleviin vaarnapultteihin prikat ja mutterit. Ja suojamuovi koko hökötyksen päälle, jos ei sitä vielä/enää ole.
Eihän tuo fiksuin mahdollinen kokonaisuus ole, mutta minimaalisestikin huollettuna toimii herättämättä sen kummempaa huomiota.
Se, että suodatinkotelo tulvii, on yleensä vain oire viemärin tukoksesta, mutta se kotelo on silti samalla vaivalla syytä tsekata, vaihtaa mömmöksi hapertuneet tiivistennauhat parempiin ja varmistella vielä kotelon kiinnitystä kiertämällä niihin rintapellissä valmiina oleviin vaarnapultteihin prikat ja mutterit. Ja suojamuovi koko hökötyksen päälle, jos ei sitä vielä/enää ole.
Eihän tuo fiksuin mahdollinen kokonaisuus ole, mutta minimaalisestikin huollettuna toimii herättämättä sen kummempaa huomiota.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)