thecarconnection.com: GM Europe Plants Win No Matter What?
Both the Saab factory in Trollhattan, Sweden, and Adam Opel's Russelsheim factory have put in impressive bids to land the job of making GM Europe's new mid-range saloon, according to Carl-Peter Forster, chief operating officer of GM Europe. A package of productivity improvements, benefit cuts and flexible working, he says, has enabled the German plant to reduce the "manufacturing cost per vehicle by 50 percent." He refused to say what level of reduction the Swedish plant had put forward, although he did point out in an interview at the Detroit Auto Show that the Swedish plant starts from a more efficient base. It seems likely to most observers that the German plant will land the work, but the losing factory is not slated for early closure. Mr. Forster points out that the real point of the competition was to squeeze both plants to get their cost levels down to where they could compete with low-wage countries in Eastern Europe. With 45 new models planned to come out over the next five years in GM Europe's network, Mr. Forster indicated that even the plant that loses out in the decision due in a few weeks should be well placed to secure production of later models, given the scale of efficiency improvements obtained.
channel4:
Insiders say that it will look substantially different to the Saab, although it will have a similar roofline and side profile, and share the same windows and glass areas; its styling is said to be more conservative and Euro-friendly than that of the blocky, all-American CTS, though it will be clearly identifiable as a Cadillac.
Turbo Sensonic kirjoitti:Ratti, mittaristo ja osa kojalautaa on suoraan "lainattu" Sport Sedanista.
Samaa kattelin, tutun näköistä on.
voi olla että kuvat hämää (tai sitten mun rilleihin on tällä hetkellä kertyneenä "smegmaa" siihen malliin että näen harhoja) mutta mulle tulee mielleyhtymä johonkin korealaiseen edustusautoon tosta kojetauluviritelmästä. Hyvin on kyllä pilata osattu kojetaulu (ja koko 9-3SS..näyttäis äkkiseltään koko keskiosa olevan napattu saabista ja keula ja perä viritetty Caddyn nykytyylisuuntauksen mukaiseksi)
en ottais vaikka automyyjä tarjois päittäin vaihtoa mun nyky og 9-3:een..(siis jos olis myyjällä aamunapit menny väärässä järjestyksessä..tää caddy-saab maksaa varmaan kuitenkin peruskoneellakin 45 000€ tai jotain?)
Mielestäni hyvin uljas näky, tosin ei vedä vertoja CTS:lle. Ehkä olisin kaivannut vieläkin rohkeampia etuvaloja ja kulmikkaampaa kylkilinjaa, mutta kyllä tuo kääntää mun pään, kun vastaan tulee...
tämän viikon autocar - lehdessä mitä tilaan kotiin oli 3 sivun juttu tästä caddy BLS - mallista otsikolla saabillac.jutussa vertailtiin 9-3ss mallia ja caddya, tosin jutun kirjoittaja hehkutti caddyn ja GM:n personointitoimia enemmän kuin saabin 9-3SS:n osuutta..
mielenkiintoista oli lähinnä että autoon tulee noi 9-3:n koneet + plus 2.2l vapari myös eli olettaisin olevan opelin moottori, toivottavasti eivät 9-3:een tota työnnä...
voin skannata jutun jos joku haluaa eli yv:tä kehiin (tosin lehti on liimareunuksinen eli sivun reunan laatu voi olla heikkoa)