Diesel 2.2 tid onko kestävä
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Diesel 2.2 tid onko kestävä
Kakkos autoksi ketjuvetoinen diesel ! ? Kannattaako harkita opelin tekemää 2.2 konetta. Vai onko uudempi fiatin 1.9 kone parempi ,tosin ehkä liian kallis uudempana . Ja automaatilla tietenkin ! Entä kulutus tomaatilla ?
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=15
Ja 2.2 moottoriin saa nykyään ohjelmoitua myös tehoja.
Ja 2.2 moottoriin saa nykyään ohjelmoitua myös tehoja.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä
2.2tid on huolettomampi kuin hihnavetoiset 1.9tid. Tosin 1.9tid koneet ovat selvästi modernimmat ja kuluttavat vähemmän. Itse ajoin 265-380tkm og9-3:lla ja moottoriin ei tarvinnut muuten kajota kun joku tiiviste ja polttoaineen paluuletkut. Polttoainepumppu oli kallis osa ja korjata aikaisemmin mutta nykyään niitä saa edullisesti fixattua jos laukeavat. Omasta oli jo korjattu ennen mulle tuloa.
Sanoisin että moottori kestää kauemmin kuin auton runko ja muut osat.
Sanoisin että moottori kestää kauemmin kuin auton runko ja muut osat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä
Kyllähän se 1.9 common rail -tekniikalla on tietysti parempi verrattuna 2.2 jakajapumpputekniikkaan. Mutta kuten jo yllä todettiin, niin 2.2 on todella kestävä moottori. On tiedossa useampikin tapaus, jolla on rullattu 500 tkm ja matka vain jatkuu. Ja autojen hinta 2.2-koneella on toki aika matala.
Tehojen lisääminen ja EGR:n disablointi softalla tosiaan onnistuu myös nykyään. Vaikka ostinkin oman yksilön vain softaamisen kehittelyä varten, niin taidan kyllä pitää sitä jonkun aikaa, koska kyllä se on nyt varsinkin hieman piristettynä aivan käytettävä peli.
Tehojen lisääminen ja EGR:n disablointi softalla tosiaan onnistuu myös nykyään. Vaikka ostinkin oman yksilön vain softaamisen kehittelyä varten, niin taidan kyllä pitää sitä jonkun aikaa, koska kyllä se on nyt varsinkin hieman piristettynä aivan käytettävä peli.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä
.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä
Itsellä 9-5 2.2 dieseli automaatilla rullattu nyt 510tkm ja siinä se pörisee, hyvin on moottori kestänyt öljyvuotoja on saanut hieman etsiä ja tiivisteitä ja stefoja vaihtaa mutta niin se taitaa mennä missä vaan moottorissa näillä kilometreillä. Heikot lenkit moottorissa varmaankin turboahdin ja naftapumppu, kuten niin monessa muussakin tdi-koneessa.