Saab (Og-9-3, 2.0, vm.2003) jätti emännän tielle tuossa viime lauantaina. Oli koittanut käynnistellä pidemmän aikaa, mutta tuloksetta. Akun varaus ehti elvytyksen aikana tyhjentyä merkittävästi. Syyksi selvisi lopulta rikkoutunut bensapumppu, joka vaihdettiin uuteen. Tilalla on nyt etanolin kestävä AEM 320 RE85 mallinen pumppu ja sille tehdyt modaukset tehty "ämpäriin".
Pumppu toimii hienosti ja auto liikkuu, mutta siitä seurasi seuraavanlaiset ongelmat:
ABS valo vapaa
Huutomerkki valo palaa
Brakes valo palaa
Nopeusmittari ei toimi
Digitaalinen trippimittari ei toimi
SID ei näytä keskikulutusta eikä keskinopeutta
Mitä tehty:
Vaihdettu bensapumppu
Herätelty auto toisen auton akulla oikeaoppisesti (Sähkölaitteiden herkkyys otettu huomioon)
Ladattu jonkinverran akkulaturilla
Ajettu noin 100 km lenkki akun latautumisen vuoksi
Sulakkeet tarkistettu
Irroitettu akun kaapelit vikakoodien nollautumisen toivossa
Mitattu akun jännite yleismittarilla joutokäynnillä sekä kaasua antaessa.
SID ei näytä mitään vikakoodia, plink äänet tosin kuuluu kun matkaan lähtee ja CHECK OK teksti tulee joka kerta.
Miten asian kanssa edetä? Vikaa ei tunnu löytyvän ja tuntuu kummalta, että tyhjästä nuo olisi ilmestynyt. Onko syynä akun varauksen laskeminen ja siitä seuranneet oikkuilut? Onnistuuko noiden nollaus Techillä tai vastaavalla laitteella? Eihän nuo ajoon vaikuta, mutta harmittaa silti. Etenkin nopeusmittari olisi kiva saada toimimaan.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mikä neuvoksi?
Ps. Tuhannet kiitokset vielä sille foorumilaiselle joka laittoi tekstiviestillä ohjeita bensapumpun vaihtoon ja hankintaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)