Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Vaihdoin vak. Yhtiötä ja vakuutus myyjä oli sitä mieltä ettei kaskoa kannata yli 15 vanhaan ottaa .korvaus arvo on kuulemma muutama satanen ! Miten on jos pieni kolhu tulee eikö vak yhtiö tosiaan korjauta vaan antaa ns.käypä arvo.
Hinauksen osalta menevät 15 v. vanhaksi mikä onkin se huonoin puoli. Onko kokemuksia ?
Hinauksen osalta menevät 15 v. vanhaksi mikä onkin se huonoin puoli. Onko kokemuksia ?
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Vanha 900 oli vuosi tolkulla pelkällä liikennevakuutuksella, ja ajattelin ensi vuonna siirtyä samaan vanhemman ysikolmoseni kanssa. 15 v tulee täyteen, hinauksia ei sitten enää osakasko korvaa, ja todennäköisesti hyvin vähän mitään muutakaan. Eipä noin satasen luokkaa oleva maksu nyt mahdoton ole. Mitään täyskaskoa en ole vanhoissa muutaman tonnin autoissa koskaan pitänyt.
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Kannattaa kyllä harkita vakuutusyhtiön vaihtoa jos hinauksessa on jokin 15 vuoden ikäraja.
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Ei ole itsellä ikkuna niin uutta autoa ollu, että noita törkeen hintasia kaskoja olisin laittanu.
"Pikkukasko" on kylläkin , eli hirvi palo varkaus vakuutus....
Meillä tohon hinaukseen oli ratkaisu Autoliiton jäsenyys, jonka hinausturva/keskeytysturva on joissain tapauksissa parempi, kuin vakuutusyhtiöiden tarjoama...
"Pikkukasko" on kylläkin , eli hirvi palo varkaus vakuutus....
Meillä tohon hinaukseen oli ratkaisu Autoliiton jäsenyys, jonka hinausturva/keskeytysturva on joissain tapauksissa parempi, kuin vakuutusyhtiöiden tarjoama...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Ihan perus kaskosta oli kyse. .mutta jos tosiaan itse pitää autoa varusteineen jopa 3 tonnin arvoisena.ja vaikka hirvi kolarissa lunastus arvoksi laskevat 500 max ? ? ? Mutta tuo autoliiton jäsenyys voisi olla hyvä automaatti vaihteiselle.
Tuskimpa uutta autopalvelu vakuutusta saa mistään yli 16v.v vanhalle. Vanhoja vakuutuksia on vielä voimassa Muutaman vuoden joissa ei ollut ikärajaa.
Tuskimpa uutta autopalvelu vakuutusta saa mistään yli 16v.v vanhalle. Vanhoja vakuutuksia on vielä voimassa Muutaman vuoden joissa ei ollut ikärajaa.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Eiköhän ne vielä kuitenkin enemmän maksa kuin 500 , pari vuotta taaksepäin sain yli tonnin rahaa kouraan kun toiota kuski pukkas reiän etupuskuriin. Ja olisivat toki korjanneetkin....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Sitä voi laskea vähän senkin mukaan, että jos se kasko maksaa vuodessa vaikka 400, ja auto on 2000 euron arvoinen, niin voitolle pääsee jos ajaa auton paaliin noin 4-5 vuoden välein (omavastuu huomioiden). Että paljon on omasta ajotavasta kiinni. Itselleni ei ole yhteenkään autoon jouduttu korvaamaan täyskaskosta korjauksia, vaikka olen täyskaskoa erinäköisissä ajopeleissä yli 15 vuotta pitänyt. Ilkivaltavahinkoja ja hinauksia on muutamat korvattu.
Toinen kysymys on se, miten kallis se auto on omaan taloudelliseen tilanteeseen nähden. Jos auto on kolmen tonnin arvoinen ja uuden vastaavan ostaminen vetää oman talouden pahasti pakkaselle, kannattaa sitä vastaan olla vakuutusturva. Jos sen sijaan on tilillä kymppitonni pahan päivän varalle, niin ei siitä vakuutuksesta kolmen tonnin autoon kannata paljoa maksaa.
Toinen kysymys on se, miten kallis se auto on omaan taloudelliseen tilanteeseen nähden. Jos auto on kolmen tonnin arvoinen ja uuden vastaavan ostaminen vetää oman talouden pahasti pakkaselle, kannattaa sitä vastaan olla vakuutusturva. Jos sen sijaan on tilillä kymppitonni pahan päivän varalle, niin ei siitä vakuutuksesta kolmen tonnin autoon kannata paljoa maksaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Mielestäni kannattaa pitää kaskot. Mulla on 1997 tonnarissakin osakasko omavastuuttomalla autopalvelulla (hinaus). Sanoin vakuutusta ottaessa, että autopalvelu on ehtona vakuutuksen ottamiselle ja autopalvelu laitettiin normihintaisena. Suosittelen myös yhtiön vaihtoa tai vakuutusten uudelleen neuvottelua jos autopalvelu loppuu kun autolle tulee ikää 15v. Myös ilkivaltaa kun on parille edelliselle autoilleen todennut tapahtuneen, on myös syytä antaa arvoa myös sille osalle vakuutusta. Tonnarinkin osakasko mulla ainakin on niin edullinen että ei sitä ole järkeä jättää pois, ja ex-ng900:ssa myös.
Femmassa mulla on lunastusturvineen täyskasko, enkä aio siitä luopua.
Femmassa mulla on lunastusturvineen täyskasko, enkä aio siitä luopua.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
LähiTapiolasta aivan selvästi sanottiin noin vuosi takaperin, että hinausten korvaaminen päättyy, kun auto on yli 15. Vastasin, että silloin lopetan vakuutuksen, siis tämän hirvi-,palo-,varkaus-,ilkivalta-ja hinausvakuutuksen. Toistaiseksi mitään ei ole muutettu, ja autokin on vasta 14,5 vuotias.
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Ei ole mulla ollut kolmeenkymmeneen vuoteen muuta kuin pakollinen liikennevakuutus, siinä on säästynyt pitkä penni vuosien varrella. Viitä vuotta nuorempaa autoa minulla ei ole ollut koskaan. Ei muutaman tonnin autoon kannata kaskoja ottaa, pitää vaan pankissa sen verran rahaa, että pystyy ostamaan uuden tilalle, jos menee entinen romuksi. Ei ole vielä tähän ikään käynyt niin, kaikki on ajettu loppuun.
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Minun tietääkseni osakaskossa on se 15v ikäraja! Itellä on kanssa Lähitapiolassa vakuutukset!
Saab 9-5 2,3 AT, -98
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Pakko mainita että Autoliiton Plus-jäsenyydellä hoituu tuo hinaus yms. jutut. On henkilökohtainen, eikä ajoneuvokohtainen, eli jos on useampia autoja (<3500kg) niin kattaa ne kaikki. Ja korvaa vaikka olisi toisen kyydissä matkustajana. (Kattaa koko seurueen, ei pelkästään jäsenen.) Ja toimii vaikka olisi museoajoneuvo. Ihan hyvä vaihtoehto siis.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Peruskaskolla jatketaan. Onhan noita hinaus vakuutuksia hinaus firmoilla esim Falck jos haluaa.
Paras tieto löytyi WIS : automaattia voi hinata max 50 km lisääämällä vaihteistoon 2 öljyä väliaikaisesti.
Paras tieto löytyi WIS : automaattia voi hinata max 50 km lisääämällä vaihteistoon 2 öljyä väliaikaisesti.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Mulla kanssa toi ja suosittelen muillekin. Toimii myös prätkällä liikuttaessa. Juurikin sen vuoksi,kun on henk.kohtainen. Meikälläkin on 4 ajokkia, jotka kaikki ajossa... Jos noihin ottais osakaskot,nii sais maksaa ittensä kipeeksi. Erittäin suositeltava ja edullinen.3J kirjoitti:Pakko mainita että Autoliiton Plus-jäsenyydellä hoituu tuo hinaus yms. jutut. On henkilökohtainen, eikä ajoneuvokohtainen, eli jos on useampia autoja (<3500kg) niin kattaa ne kaikki. Ja korvaa vaikka olisi toisen kyydissä matkustajana. (Kattaa koko seurueen, ei pelkästään jäsenen.) Ja toimii vaikka olisi museoajoneuvo. Ihan hyvä vaihtoehto siis.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Kannattaako vanhassa pitää kasko vakuutusta
Yllättävää tilannetta vartenhan se on. On miulla aina ollut vähintään se pienin osakasko. Auto jos palaa, hirvivahinko tms. yllättävää ja ei mee ihan autottomaksi. Yleensähän vahinko tapahtuu pahimmalla hetkellä... Mr. Murphy vissiin mukana kuviossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01