1.9Tids 129kW
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28
1.9Tids 129kW
Tuli vaihdettua OG femma tuollaiseen 2008 malliseen 1.9 tids -nokivasaraan. Kävin tuossa vaan ihmettelemään, kun otteeseen on merkitty tehoksi 129kW, sekä yhdistetty CO2 177g. Onko tuosta ollut olemassa eri tehoversioita, vai onko jostain syystä käyty softapäivitys muutoskatsastamassa? Eikös näissä vakiona ole kummiskin se ~150heppaa vaan.
Viimeksi muokannut aylaoutinen, To Heinä 14, 2016 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
Re: 1.9Tids 129kW
Taitaa olla muutoskatsastettu Hirsch.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28
Re: 1.9Tids 129kW
Ok, kiitti. Jotain tällaista vähän epäilinkin. Paljonkohan tuolla oletetulla Hircschin softalla on väännöt?jcarlson kirjoitti:Taitaa olla muutoskatsastettu Hirsch.
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
Re: 1.9Tids 129kW
Taisi olla 370Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28
Re: 1.9Tids 129kW
Autossa 6-pykäläinen manuaali. Tuo lienee vielä kytkimelle & laatikolle ihan siedettävissä rajoissa?jcarlson kirjoitti:Taisi olla 370Nm.
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
Re: 1.9Tids 129kW
Vauhtipyörä tulee ensimmäisenä vastaan, kestää n. 420Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 1.9Tids 129kW
Mä oon ajellu vastaavalla autolla nyt n. 2v/30tkm jcarlsonin "optimoinnilla" 180Hv/400Nm eikä ole ollut mitään ongelmia moottorin tai vaihteiston suhteen. Lisäksi kulutus aika kohtuullinen, esim. pari viikkoa sitten Tre-Lahti-Tre tarvittavien ohittelujen kera 4,6l/100km.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: 1.9Tids 129kW
Hei, itsellä myös kuumottelisi vaihtaa dieseliin, koska tulee niin paljon ajettua ~40tkm/vuosi.
Minkälaisia käyttäjä kokemuksia tid/ttid, huolto yms. kustannukset?
ttid.stä oli keskustelua n.87 sivun verran ja viimeisimmissä viesteissä oli puhetta ttid koneen ongelmista egr, vesipumppu, hiukkassuodatin
Jos on joku tarina tid/ttid puolesta tai vastaan niin jakoon vain
Minkälaisia käyttäjä kokemuksia tid/ttid, huolto yms. kustannukset?
ttid.stä oli keskustelua n.87 sivun verran ja viimeisimmissä viesteissä oli puhetta ttid koneen ongelmista egr, vesipumppu, hiukkassuodatin
Jos on joku tarina tid/ttid puolesta tai vastaan niin jakoon vain
Opel Astra-98 Saab 9-3 1.8t -05 Saab 9-3 TTiD -08
Re: 1.9Tids 129kW
Tuli vaihdettua OG femma tuollaiseen 2008 malliseen 1.9 tids -nokivasaraan. Kävin tuossa vaan ihmettelemään, kun otteeseen on merkitty tehoksi 129kW, sekä yhdistetty CO2 177g. Onko tuosta ollut olemassa eri tehoversioita, vai onko jostain syystä käyty softapäivitys muutoskatsastamassa? Eikös näissä vakiona ole kummiskin se ~150heppaa vaan.
Moro!
Täällä auton alkuperäinen omistaja. Autossa tosiaan on Hirshin softa ja sen takia muutoskatsastettu. Eikö ole enää hirven päätä takana merkkinä Autossa on myös Eibachin -30mm madallusjouset ja monroen iskarit. Tilasin paketin partsforsaabilta. Nämä on vaihdettu 2014 syksystä. Madalluspakettia ei ole muutoskatsastettu mutta meni ainakin itellä läpi.
Moro!
Täällä auton alkuperäinen omistaja. Autossa tosiaan on Hirshin softa ja sen takia muutoskatsastettu. Eikö ole enää hirven päätä takana merkkinä Autossa on myös Eibachin -30mm madallusjouset ja monroen iskarit. Tilasin paketin partsforsaabilta. Nämä on vaihdettu 2014 syksystä. Madalluspakettia ei ole muutoskatsastettu mutta meni ainakin itellä läpi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28
Re: 1.9Tids 129kW
Moro,kimppu kirjoitti:
Moro!
Täällä auton alkuperäinen omistaja. Autossa tosiaan on Hirshin softa ja sen takia muutoskatsastettu. Eikö ole enää hirven päätä takana merkkinä Autossa on myös Eibachin -30mm madallusjouset ja monroen iskarit. Tilasin paketin partsforsaabilta. Nämä on vaihdettu 2014 syksystä. Madalluspakettia ei ole muutoskatsastettu mutta meni ainakin itellä läpi.
viimeksi katsastettu kesäkuussa huomautuksetta, joten eipä taida tuo alustasarja sen suurempia ihmettelyjä konttorilla aiheuttaa.. Hyvin kyllä sopii ulkonäöllisesti tuo madallus.
Selailin autosta löytyneen kuittinipun läpi, ja ilmeisesti normihuoltojen lisäksi tuohon on vaihdettu ainakin etujarrulevyt, sekä vasen (etu?) pyöränlaakeri/napa? Osaatko sanoa onko mitään muita osia tuohon sinun omistusaikana vaihdettu?
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
Re: 1.9Tids 129kW
On vaihdettu eteen sekä taakse jarrulevyt ja palat,ja se pyöränlaakeri napoineen. Jakopään hihna,vesipumppu,tuulilasi myös vaihdettu. Kaikki nuo 2012-2014. Kyllä auto huoltoa sai riittämiin.
Re: 1.9Tids 129kW
EGR, vesipumppu ja hiukkassuodatinongelmat koskee molempia versioita. EGR kannattaa eliminoida molemmista ensi tilassa. Paljon ajetussa voi tosin olla jo myöhäistä, jolloin imusarja on jo tukossa. Pahasti tukkeutunut imusarja on vaihdettava uuteen. TTID imusarjan läppämekanismi on herkempi hajoamaan, mutta uudemmissa (muistaakseni M2010->) on parannettu versio. Saastelaitteiden ongelmat koskee tosin kaikkia muitakin nykydiesleitä joissa näitä keksintöjä käytetään.ollli kirjoitti:Hei, itsellä myös kuumottelisi vaihtaa dieseliin, koska tulee niin paljon ajettua ~40tkm/vuosi.
Minkälaisia käyttäjä kokemuksia tid/ttid, huolto yms. kustannukset?
ttid.stä oli keskustelua n.87 sivun verran ja viimeisimmissä viesteissä oli puhetta ttid koneen ongelmista egr, vesipumppu, hiukkassuodatin
Jos on joku tarina tid/ttid puolesta tai vastaan niin jakoon vain
Omat kokemukset TTID:sta 100tkm matkalta ovat olleet myönteiset. Muutama tyyppivaiva on osunut kohdalle, mutta toistaiseksi vain hajonneen laturin takia on kerran jääty kotipihaan. Polttoaineen kulutus on arkiajossa noin 7 ja maantiellä menee alle 6 litralla.
Eski
Re: 1.9Tids 129kW
Repsikan takajousessa näytti tulleet kilsat täyteen eli on poikki. Täytyy Ebaysta tilata uus setti ja vaihtaa takimmaiset aineskin ekana. Näytti huoltokirjan perusteella et alkuperäinen omistaja asuu/nnu muutaman kilsan päästä meidän kesämökistä.kimppu kirjoitti:Tuli vaihdettua OG femma tuollaiseen 2008 malliseen 1.9 tids -nokivasaraan. Kävin tuossa vaan ihmettelemään, kun otteeseen on merkitty tehoksi 129kW, sekä yhdistetty CO2 177g. Onko tuosta ollut olemassa eri tehoversioita, vai onko jostain syystä käyty softapäivitys muutoskatsastamassa? Eikös näissä vakiona ole kummiskin se ~150heppaa vaan.
Moro!
Täällä auton alkuperäinen omistaja. Autossa tosiaan on Hirshin softa ja sen takia muutoskatsastettu. Eikö ole enää hirven päätä takana merkkinä Autossa on myös Eibachin -30mm madallusjouset ja monroen iskarit. Tilasin paketin partsforsaabilta. Nämä on vaihdettu 2014 syksystä. Madalluspakettia ei ole muutoskatsastettu mutta meni ainakin itellä läpi.
//Ilkka