Ollaan hierottu kauppaa -08 ttid.stä mutta autossa ei ole minkäänlaista moottorinlämmitintä. Toimii varmaan tuommonen tt thermo samanlailla saabissa kuin muissakin autoissa ja vehkeissä Kaupanteko on tosiaan kiinni tuosta lämppäristä nyt kun ilman sitä en pärjää.
AZP kirjoitti:Onko tietoa mihin auton Eberi on hukattu? Runkonumeron perusteella on lähtenyt tehtaalta lisälämmittimen kera.
Jaa-a, myyjältä sain semmosen käsityksen ettei ole, kun tuosta lämppäristä kyselin Voisko olla että on lakannu toimimasta ja annettu olla joten nyt sitä "ei ole".
Hyvin mahdollista. Korjaus voi olla niinkin yksinkertsinen kuin akunkenkä irti ja hetken päästä takaisin kiinni. Itse laitehan sijaitsee fyysisesti konehuoneessa tulipellissä hanttarin puolella. Sellainen vähän kenkälaatikkoa pienempi alumiininvärinen purkki, johon menee letkuja.
AZP kirjoitti:Onko tietoa mihin auton Eberi on hukattu? Runkonumeron perusteella on lähtenyt tehtaalta lisälämmittimen kera.
Jaa-a, myyjältä sain semmosen käsityksen ettei ole, kun tuosta lämppäristä kyselin Voisko olla että on lakannu toimimasta ja annettu olla joten nyt sitä "ei ole".
Voisin hyvin kuvitella, että ei kovin moni Kamuxin myyjä tiedä, että eberin kelloa pääsee katsomaan rattinappeja painelemalla, mutta muuten sen elämästä ei helposti tiedä kesällä mitään...
Biliakin myi mulle aikanaan 9-5 TiD:n ja heidän mukaansa siinä ei lisälämmitintä ollut, mutta kyllä se sieltä löytyi kelloineen päivineen.
AZP kirjoitti:Onko tietoa mihin auton Eberi on hukattu? Runkonumeron perusteella on lähtenyt tehtaalta lisälämmittimen kera.
Jaa-a, myyjältä sain semmosen käsityksen ettei ole, kun tuosta lämppäristä kyselin Voisko olla että on lakannu toimimasta ja annettu olla joten nyt sitä "ei ole".
Voisin hyvin kuvitella, että ei kovin moni Kamuxin myyjä tiedä, että eberin kelloa pääsee katsomaan rattinappeja painelemalla, mutta muuten sen elämästä ei helposti tiedä kesällä mitään...
Biliakin myi mulle aikanaan 9-5 TiD:n ja heidän mukaansa siinä ei lisälämmitintä ollut, mutta kyllä se sieltä löytyi kelloineen päivineen.
Näyttää olevan myyty, onko uusi auto alla?
Ei ole vielä mutta varauksessa on. Tänään oli alunperin tarkoitus saada auto ouluun koeajettavaksi, mutta kamuxilla ei ollut kuskia tuomaan autoa ouluun, joten näillänäkymin palataan asiaan tulevalla viikolla Mitenhän tuota eberiä pääsisi huhuilemaan rattinappuloista?
Kun käännät avaimesta virrat pois (tai käytät avaimen edes ekassa asennossa offista oikealle ja takaisin offiin), ja painat tämän jälkeen ratista SET, ruutuun pitäisi tulla teksti "Park Heater". Jos itse Eberi löytyy tulipellistä, mutta kyseistä tekstiä et SID:n ruutuun saa, on laite voinut pudota väylästä, jolloin siihen ei välttämättä pääse Techilläkään kiinni. Omassani oli päällä tällainen vikatila, joka poistui käyttämällä akunkenkä irti muutamaksi sekunniksi.
AZP kirjoitti:Kun käännät avaimesta virrat pois (tai käytät avaimen edes ekassa asennossa offista oikealle ja takaisin offiin), ja painat tämän jälkeen ratista SET, ruutuun pitäisi tulla teksti "Park Heater". Jos itse Eberi löytyy tulipellistä, mutta kyseistä tekstiä et SID:n ruutuun saa, on laite voinut pudota väylästä, jolloin siihen ei välttämättä pääse Techilläkään kiinni. Omassani oli päällä tällainen vikatila, joka poistui käyttämällä akunkenkä irti muutamaksi sekunniksi.
Kiitos Pitää kokeilla jos saan auton kotia asti että voisinko nopsaa käyttää montun päällä niin voisin sitä eberiä ihan fyysisesti koittaa paikantaa.
Laitteen näkee kyllä ylhäältäkin:
Tuossa ohjaustehostinnestesäiliön vasemmalla puolella oleva alumiinihaitariletku on pakoputki, ja sen alla itse Eberi. Haitariletkun vasemmalla puolella näkyy Eberin sähköjohto ja liitin. Siitä vasemmalle näkyy iskaritolpan koteloon liimattu Eberspächerin tarra, jossa laitteen tiedot.
Nämä kuvat omasta TiDS:stä, mutta tuskin on kovin erilainen näkymä TTiD:ssä.
Tänään vaihtui auto. Eberi rupesi pöhisemään ja käytin sitä vajaan 5 min. En uskaltanut kokeilla vielä että pysyykö pitempään päällä vai polttaako hän itsensä kaippa siellä kuitenkin joku termari on joka säätää ettei liian lämpimäksi mene.
Projektipuolelle olisi tarkoitus tehdä päiväkirja tyyppinen lanka jonne kirjailen sitten kaikkea mitä auton kanssa vastaan tulee
Siellä on aikaraja 30 min, jonka se maksimissaan käy, jos ei ole Techillä säädetty aikaa pidemmäksi. Kannattaa näin kesälläkin käyttää se pariin kertaan täysi 30min. Lyhyet käyntijaksot karstoittaa palopesän umpeen. Siellä on kyllä kiertovesipumppu, joka huolehtii lämmön siirtymisestä. Ohjausboksi sammuttaa kyllä Eberin, jos se käy liian kuumana.