Saab 9-5 kone irtosi kyllä, mutta nyt tarvittaisiin uusi lohko...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Juba93
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 20:13

Saab 9-5 kone irtosi kyllä, mutta nyt tarvittaisiin uusi lohko...

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Termos! Elikkä kyseisestä laitteest olis parhaillaan koneen NOSTO operaatio käynnissä (kyllä, olis vissiin kannattanut alakautta -,-) niin jotta mitenhän se pannu mahtuu pois sieltä? Imusarja, pakosarja ilmastoinnin kompura, startti, vesipumppu ja kaikki letkut ja johdot on nyt pois tieltä, mutta ilmeisesti pelkkä kone ei lähde sieltä pois? Pitääkö nyt nöyrtyä ja murjoa kone takas laatikon kylkeen ja nostaa jotenkin koko pakettina vai miten se kuuluu sieltä poistaa? Rupee usko loppumaa ja remonttirahat hupenee tupakkaan :oops:
Niin ja kyseessä on siis 98vm farmari (aivan jäätävän hienossa kunnossa) mutta kone on laakeri vikainen :(

Kiitos avusta jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Juba93, Pe Elo 12, 2016 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja mestari »

kyllä se nippa nappa niukin naukin sieltä tulee hieman etukenossa siis koko paketti, pelkkää mosaa en nostanut mutta luulisi tilaa olevan hieman enempi, oletko kikottanut lootaan äärimmilleen toiseen laitaan ja siivapyörä myös pois
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Juba93
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 20:13

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Siiva pyörä on kampiakselin päästä pois, ja laatikkoa yritetty venyttää poispäin koneesta, mutta siellä on ja pysyy. Siivapyörän poistohan ei juurikaan tilaa tuonut, koska itse kampiakseli tulee niin paljon ulos :/

Edit: mitä kaikkea laatikon nurkilta pitää sitten poistaa että se mahtuu tulemaan?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja mestari »

onko siis loota jo irki myllystä?
joskus luin jotta kenossa sen on ulos helpompi tulla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja suapas »

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja jos jölypohjaan on jo kurkattu ja kanki koponen tuuttaa varattua niin sipaisee lisätilaa asennukseen niistämällä plasmalla kampi akselist liika veke :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Juba93
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 20:13

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Haha xd kyllä hermo sen verran tiukalla kävi et teki mieli vaa "nyppästä pitkällä ketjulla repästen scanian pilkillä koko p***a pois kuleksimasta, mutta joo, kiitos neuvoista, kai se on nöyrryttävä ja pultattava jotenkin loora takas koneen kylkeen ja kuvista päätellen purkaa kaikki irtoava irti laatikon ympäriltä -,#

Niin, ja jos tulee jotain erityisiä huomioitavia "piilopultteja" ym mieleen, niin kertokaa ihmeessä. Ja lisäksi mistä ootte ostanu tiivistesarjat, laakerit ym rojut? Jostain kuulin tarinaa että ihan saabilta sais edukkaiten?
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 609
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Itse ostin tiivisteet Tarviketorilta joka on paikallinen varaosaputka. Kansitiiviste oli Elringin, kiertokangen laakereiden valmistajaa en muista mutta onhan nuo 10tkm jo pyöriny mukana. Kansitiiviste lie se eniten jännitystä tuottava elementti. Toki vähän rabattia sain kun tuttu myyjä mutta reippaan satasen edukkaampi paketti kuin pro carilta tilattuna.

Eiköhän ne muutkin valmistajat osaa tehdä niitä osia kuin ne palvotut valmistajat?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Juba93
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 20:13

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

No joo, jos tuo nyt ehjäyksen jälkee jaksais puskea muutaman ponin enemmän ku faijan pomon lexus ni pääsee edes vähä vittuilemaa xD
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ite ripustaisin koneen kiikkumaan ja apurunko pois. Aski pois ja kone pois. Totta se vaan on, että apurunkoineen alaspäin olisi voimapaketti lähtenyt kerralla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juba93
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 20:13

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Notta perskeles.. Miten isona murikkana tuo kone mahtuu takas paikalleen alakautta? Tässä nyt vaan kun on jo paketti melkein yläkautta irti. Niin jos sitten kuitenkin alakautta mahtuisi takas paremmin... Ois vaan huomattavasti helpompi kasailla imusarjat ja pakosarjat ja muut irrallaan ja laskea vaan koppa päälle ja täräyttää konttorille leimaa pummimaan :/
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja mestari »

samalla tullaan kohdistaneeksi katse apurungon pusliin sekä kallistuksen vakaajan pusliin jos ei nyt halua vaihtaa niin kierräppä pultit irti vakaajan heloista ja rasvaa ne niin lähteee sitten helpommin kun on tarvetta paikallaan vaihdella
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Juba93
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 20:13

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Joo se pistettinkin jo myös merkille.. Tosin tässä vaiheessa eniten ihmetyttää että miten h*lvetissä tuon saa laitettua takas kasaan :D sitä putkien ja letkujen määrää...
Keme
"Viggen"
Viestit: 661
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Keme »

Juba93 kirjoitti:Notta perskeles.. Miten isona murikkana tuo kone mahtuu takas paikalleen alakautta?
Täysin kasattuna mahtuu paikoilleen alakautta. Varsin helppo homma.
jeeeeeee!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-5 2.3t automaatista koneen irroitus??? APUVA

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

WIS on hyvä apu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin