Tarkotetaanko ihan normaalia rajoitinta? Itsellä on softassa 7490rpm ja toimii ihan ok. Tai siis toimi ennenkun kone porsi voitelun puutteesta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Silloin kun kierrosten nousu on erittän nopeaa tulee esiin tälläistä ongelmaa. Hyvä jos kaikilla ei tule.
7490rpm on kyllä rohkeeta.
Esimerkkinä voisi heittää vaikka että kun rupeat keräämään painetta 3:sella ja juuri kovimman vääntöpiikin kohdalla osut keventävään monttuun, tämän seurauksena raivo sutiminen ja ylikierrokset.
Ps. Se että rajotin on laitettu esim 7200rpm ei tarkoita sitä etteikö moottori voisi pyöriä kovempaa kuin se...todennäköisesti 7200rpm rajoittajalla moottori pääsee nopeissa nousuissa useamman satakierrosta yli asetetun arvon ennen kuin purkki tajuaa ja kierrokset laskevat todelliselle rajotin tasolle. Eli sen verran jo massoja koneessa että helposti menee yli.
Se rajotin olisi hyvä saada toimimaan "vaiheittain", tuskin onnistuu trionicilla.
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jannevillepetteri kirjoitti:Tarkotetaanko ihan normaalia rajoitinta? Itsellä on softassa 7490rpm ja toimii ihan ok. Tai siis toimi ennenkun kone porsi voitelun puutteesta.
eli todennäköisesti nää kaikki vaikuttaa toisiinsa. Todellisuudessa sun pata on päässy pyörimään jotain 8k rpm rundeja ja siinä tullut voitelujärjestelmä vastaan. Mikä taas johtanut voitelun puutteeseen.
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Kyllä tämäkin on mahdollista..se tuttu käkikellö syndrooma kävi ja kampura+veivi meni ynnä laakerit. Nyt tosin uusi kokoonpano kasaantuu,öljynkierto parannettu jne..tästä tulee lisää projektiin.
Moottori oli kunnostettu 3-4tkm sitten mutta siellä ei oltu toteutettu asoita ihan oikein.
Softaajan kanssa jätettiin rajoitin tuohon,ei käynyt kyllä itsellä mielessä että se olisi kovin sokea..voihan tuota muutamalla satkulla tiputtaa kun saa koneen nippuun.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Tuli tänään vähän purettua ja ihmeteltyä noita öljykanavia.. pakosarjan puolelle runkopukkiin voi suoriltaan tehdä M7 kierteen, koska reikä on 6mm alkujaan ja imupuolelle kelpaa tulpaksi lohkon sisään 44mm vaikkapa sorvattu tulppa kun taas jakopään puolelle menee 45mm esim. BMW:n vesimarkka
Pahimmat öljykanavat tukittu tasapainoille ja pääkanava pitäisi porailla 12mm asti. Muistan lukeneeni, että like_a_glove oli myös porannut ne runkopukit suuremmiksi.. Onko hyötyä/haittaa ? Tai edes kannattavaa
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Välikyssäri: hajooko noi t7 mankkuvenat koskaan? Huomasin tänään et ei vena siritä ja peruspaineilla mennään..sähkö tulee liittimelle. Pari kertaa yritti sirauttaa,siinä kaikki.
Edit: jarruvalokytkin on paskana,siks ei mankkuvena pelannut.
Viimeksi muokannut jannevillepetteri, La Elo 27, 2016 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Tarkasta öljypumpun radiaalivälys että on tikissään,itsellä oli liikaa välystä ja vaihdoin toisen. Paineenrajoitin venttiilin alle laitoin yhden prikan. Ei ole kunnollista painemittaria vielä paikallaan mutta pilipali mittarilla mitattuna kierroksilla n.5bar.
Tee siitä 44mm holkista pari satkua päälle ja pakkaseen niin tulee tiukka.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-