Nyt on tullut hetki vaihtaa automerkkiä. Vaihtoehtoina lähinnä Skoda Octavia ja VW Golf 2009 - 2010 vuosimallit. Ja tietenkin sillä "loistavalla" 1.4 Tsi koneella, vielä kylkeen DSG niin hyvää tulee?
Ja kolmantena vaihtoehtona tulee C5 sitikka. Myös samaa ikäluokkaa.
Onkohan kenelläkään hyviä kokemuksia Golfin tai Octavian noista malleista?? C5 sitikan ulkonäkö miellyttää paljon, mutta toisaalta noissa kahdessa muussa erittäin pieni bensan kulutus!
Farkkuina tottakai nuo kaikki...
ps. Oma Aero lähtee kohtuu edullisesti! Saa tarjota
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Skoda 1.4 TSI ja DSG:stä kokemuksia viikon ajalta ja sen jälkeen toivoin et ei ikinä tarttis kyseisellä paketilla ajaa.
Liikkeelle lähtiessä laatikko latoo vaihteet isolle melkein samantien ja pieni kaasun painallus niin vaihtaa monta pykälää pienemmälle. Laatikon toiminta oli semmosta eestaas vaihtamista.
Ajaminen erittäin nykivää ja muutenkin toi DSG kävi hermojen päälle, laatikon toiminta on ilmeisesti tuollainen kun koneessa ei ole puhtia.
Manuaali voisi olla mukavampi ajaa tai DSG ja enempi voimaa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Itseäni kiinnostaa tuo 1.4 tsi + dsg lähinnä pienen kulutuksen takia... Olen myös ajanut kerran Octavialla jossa tuo yhdistelmä enkä huomannut mitään itseäni häiritsevää.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Suosittelen ehdottomasti C5 farkkua.....dieselinä ja ehdottomasti hydejousilla
Itsellä oli 1,6 THP bensa ja siinä tulee varautua imusarjan puhdistukseen 30-40 tuhannen välein ja jakoketjun venymisiin samoilla kilometreillä. Itsellä imusarja meni tukkoon 42000 kilometrissä ja kun autosta luovuin reilut 80000 ajettuna, oli uuden puhdistuksen ja ketjun venymisen oireet ilmassa.
Itse autona aivan huippu, paitsi takapenkin jalkatilat tällaisen 190 senttisen kuskin takana.
Kannattaa käydä koeajamassa se citikkakin, on aika erilainen tyyliltään/kyydiltään kuin tuo sinun VAG vaihtoehto. Se joko miellyttää ja ostat sen, tai sitten et harkitsekkaan sitä enää. Sen verran erilaisista autoista kyse.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
mites jos kuitenkin varmuuden maksimointi ja siirto saab 96 kantaan?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Jos haluaa kaivaa kukkaroa huolella, niin siitä sitten TSI + DSG vaan alle. Tässä on tullut katseltua tuttujen ja puolituttujen touhuilua noitten kanssa, ei mitään hyvää sanottavaa vehkeestä, semmosia 5-6 tonnin remontteja omaan piikkiin alta 100 tkm. Tappelua autoliikkeiden kanssa kustannuksista, kun eivät ole pikkuremontteja. Puhumattakaan siitä, että DSG on vaihtoautona hylkiö, surkeat hyvitykset, kun riskit pitää ottaa huomioon, laatikon porsiessa milloin huvittaa.
En ymmärrä, miksi pitäisi väkisin, kaikista autoista, ostaa juuri tuollainen monivammainen Vw-konsernin tuote. Kai sitä jännitystä löytyy halvemmallakin. Netflix maksaa vain 9 egee kuussa ja siellä on kauhuakin ! Nyt joku sanoo, ettei saa yleistää, mutta kun ongelmat noissa käytetyissä Vw-konsernin kirjainyhdistelmätuotteissa ovat liian yleisiä ollakseen sattumaa.
Ketjun aloittajan vaihtoehdoista C5, koska tahansa. Saa olla todella, todella surkea tuuri, että siihen tulee jotain yhtä perustavanlaatuista vikaa kuin noihin mainittuihin. Golffi tai Octavia voi mennä vähällä, mutta ikävät yllätykset moottori-ja vaihdelaatikkopuolella kuittaavat kyllä kulutuksen aika nopeasti.
Terveisiä vaan työkaverilta, jonka 80 tkm ajettu merkkihuollettu Vw makaa korjaamolla kymppitonnin korjausta odottelemassa. Taistelua kustannuksista on käyty kuukausia.
Viimeksi muokannut IC1970, To Elo 11, 2016 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Jeps, samat kokemukset naapuruston vag-konsernin kamppeissa kuin IC1970:llä. Kahtapuolta naapureissa vaihdettu moottoria reilusti alle 100tkm ja tapeltu kustannuksista urakalla.
Hyvän näköinen peli ja toimiva paketti. Cosmo varustelupaketill maustettuna ulkonäkö paranee tyylikkääksi. Sellaisen minä ostaisin jos olisi tuon kokoluokan auto hakusessa.
Kannattaa katsoa että merkkihuoltokirja löytyy ja huom myös tehty ne huollot ajallaan. Jos kyläkorjaamo leimoja on niin vaikeutuu asiat tehdastakuun jälkeisissä vastaantuloissa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Kaverin 1.4 TSI Golf toimi aivan normaalisti 4v/100tkm moottorin suhteen, mutta joka talvi ongelmana oli veden kertyminen oven sisään, ja aina kun oli talvella meni nollasta pakkaselle, niin kertynyt vesi pääsi jäätymään oven sisään ja ovea avatessa meni alanurkasta pellit ruttuun. Takuuseen toki korjailivat, että sinäänsä ei paha sekään. Tätä ei oikeastaan voinut välttää, koska ovea avatessa ei näe onko jäätä vai ei. Tämä Golf oli varustettu webastolla, joten kylmäkäynnistyksiä tämä kone ei nähnyt, oiskohan sillä ollut vaikutusta ongelmattomuuteen?
Tyytyväinen oli Golfiin joka tapauksessa, ja sen jälkeen osti uutena Seat Leon 1.6TDI:n, joka sekin toiminut kohta kolme vuotta ongelmitta, mitä nyt mittariston polttimoita palanut, mutta ne hoidettu takuuseen.
2.0TFSI puolestaan toisella kaverilla vaati kaksi moottoriremppaa alle 200tkm ajettuna, ja rahaa meni ensimmäiseenkin jotain 7000e(muistikuva) paikkeilla, josta liike maksoi puolet ja 50tkm tästä remontista antautui ketju, ja taas oli arviota 7000e remontista, tällä kertaa kokonaan omaan laskuun...
Uskoisin myös, että noi DSG:n ongelmat on jo niin hyvin tiedossa, että sen ympärille on kasvanut oma korjausverkosto, jossa korjaajia kyllä löytyy ja hinnatkin on varmaan jo kohtuullisempia, vai aivanko väärässä olen?
Itse voin kuitenkin vahvasti suositella C5:sta kaasunestejousilla, itse ainakin tykkään niin muotoilusta kuin kyydistä.
Mutta kuten Ville K. sanoi, ota dieselinä, älä bensana. BMW:n suunnittelua tuo 1.6-litrainen bensa, jossa aika pitkälti samat ongelmat kuin bemarin muissakin saman aikakauden koneissa jakopääongelmineen jne. Toimiessaan kyllä yksi parhaita 1.6-litraisia, kulutus on erittäin kohtuullinen bensaksi ja vetää kuin diesel, mutta on todella hiljainen.