Citroen C5
Re: Citroen C5
Oli muuten aikaisemmin aika järkyttävä hintaero ykkös- ja kakkoskoppaisten mallien välillä. Muutama vuosi sitten kun katsoi, niin viimeisiä ykköskoppaisia sai muutamalla tonnilla, mutta ensimmäiset kakkoskoppaiset maksoi luokkaa 15 t€.
Ei sinänsä, tuo uudempi malli on kyllä ulkonäöltään ja sisustaltaan aika paljon arvokkaamman ja tyylikkäämmän näköinen. Ykköskoppaisen facelift ei muutenkaan ollut mielestäni mitenkään onnistunut. Ehkä muutkin on samaa mieltä, ja muinainen jyrkkä hintaero johtui siitä?
Ei sinänsä, tuo uudempi malli on kyllä ulkonäöltään ja sisustaltaan aika paljon arvokkaamman ja tyylikkäämmän näköinen. Ykköskoppaisen facelift ei muutenkaan ollut mielestäni mitenkään onnistunut. Ehkä muutkin on samaa mieltä, ja muinainen jyrkkä hintaero johtui siitä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Uusi korimalli on Citroenin ajanlaskussa C5 III.
Ne tosiaan pitävät arvonsa todella tiukasti, eritoten V6-dieselit ja faceliftin jälkeiset. Sääli melkein. No, yksi syy lisää pysyä bensakannassa kun ei voi ostaa diesel-only C5:sta
Ne tosiaan pitävät arvonsa todella tiukasti, eritoten V6-dieselit ja faceliftin jälkeiset. Sääli melkein. No, yksi syy lisää pysyä bensakannassa kun ei voi ostaa diesel-only C5:sta
Re: Citroen C5
Ja Pohjois-Korean ajanlaskussa nyt on vuosi 105. Kai paatuneimmatkin sitikkamiehet voi myöntää, että se lamppujen- ja luukkujenrumennusoperaatio vuonna 2004 ei ihan täytä uuden mallin esittelyn kriteerejä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
No siinä sentään kori muuttui pituutta myöden melko reippaasti, lämmitysjärjestelmä muuttui toisenlaiseksi ym. Saab-mallin faceliftiin (muutetaan maskin kulmaa) verrattuna melko perusteellinen operaatio. Ja luotettavuuskin parani.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Mulla on joku perversio näihin: http://www.nettiauto.com/citroen/xantia/8197265
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Citroen C5
Minusta kakkoskoppaisen 2007-> C5:n hinta on aika kilpailykykyinen, ainakin jos vertaa muiden merkkien vastaaviin samanikäisiin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Citroen C5
Otapa käypä citroen foorumi piste comissa. Kyllä se alan immeisillä on jo C5 II se eka valojen muutos. Toki farkun peppu säily samanlaisena.AZP kirjoitti:Ja Pohjois-Korean ajanlaskussa nyt on vuosi 105. Kai paatuneimmatkin sitikkamiehet voi myöntää, että se lamppujen- ja luukkujenrumennusoperaatio vuonna 2004 ei ihan täytä uuden mallin esittelyn kriteerejä
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Citroen C5
Toki, mutta jos nyt täällä Saappifoorumilla pitäydyttäisiin tolkullisessa kielenkäytössä. Sitikkamiehet voi sitten kutsua foorumillaan viirua NG-femmaksi tai kenosilmäisiä 9-3:sia Mk III -kolkeiksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Citroen C5
Merde sentäs! Kyllä ei saapisti sano mikä on citröäänin naamankohotus ja mikä ei
Eikä siellä kauhiasti näistä kiihytyksissä vetelevistä öljynpolttimista puhuta vaikka muuten kovin laaja-alaisesti romuista keskustellaanki
Eikä siellä kauhiasti näistä kiihytyksissä vetelevistä öljynpolttimista puhuta vaikka muuten kovin laaja-alaisesti romuista keskustellaanki
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Citroen C5
Aika hepposet perusteet uudelle korimallille Citroenilla. Muuttuihan OG900 pituus, kun luovuttiin pystykeulasta.Rattivaihde kirjoitti:No siinä sentään kori muuttui pituutta myöden melko reippaasti, lämmitysjärjestelmä muuttui toisenlaiseksi ym. Saab-mallin faceliftiin (muutetaan maskin kulmaa) verrattuna melko perusteellinen operaatio. Ja luotettavuuskin parani.
Onko 900-sarjaa sitten 3-sukupolvea?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
^Tarkoitin koria, siis sitä metallista tehtyä osaa autosta, johon osat kuten puskurit ja valot liitetään. C5:ssa siis koko kori kasvoi mittaa ja sen mukana sisätilat, ei vain muuteltu koristeosia kuten umpiot ja puskurit.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Kerro tarkemmin miten kori sisätiloineen muuttui. En nyt muutamaa sivukuvaa tuijotellen löytänyt oikein mitään eroa akselien välistä mallien välillä. Pituushan muuttuu väkisin kun puskurit muotoillaan uusiksi. Kojelautakin näyttää kuvissa melko samalta.
Itsehän en ole C5:ttä koskaan ajanut, mutta mielikuva on ollut, että facelift oli teknisesti korkeintaan samaa luokkaa kuin femman viiruttaminen.
Itsehän en ole C5:ttä koskaan ajanut, mutta mielikuva on ollut, että facelift oli teknisesti korkeintaan samaa luokkaa kuin femman viiruttaminen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Citroen C5
Ilmastoinnin ja radion namiskat tyystin erilaiset. Uudemmassa mm. puhalluksen säätömekanismi rikkoutuu eritavalla kuin 1-koppasessa Lisäksi mittaristo erilainen. Sitä en varmaksi sano milloin dieseleissä muuttui automaatti 6-pykäläiseksi. Suattopi olla nuihin aikoihin. 2.0 Hdi:n tehotkin kasvo jossain välissä, oisko ollu nuihin aikoihin.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Citroen C5
Kuulostaa ihan femman faceliftiltä.jooseppi78 kirjoitti:Ilmastoinnin ja radion namiskat tyystin erilaiset. Lisäksi mittaristo erilainen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Saatoinpa puhua läpiä päähäni, nyt kun vertailin ykköstä ja kakkosta vierekkäin niin todella ovelasti on sama kori saatu näyttämään tyystin erilaiselta. Olisin lyönyt suhteellisen isosta summasta vetoa, että ainakin perä on kymmenen senttiä pidempi (siis muutoinkin kuin puskurin osalta). Takalasin erilaisesta muodosta olin aivan varma. Noh, on siinä kumminkin kääntyvät ajovalot kuten DS:n faceliftissä aikanaan
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22