http://www.saabits.com/body-and-trim/ex ... 69_151_154&AJP kirjoitti:Mistä saa sopivia popniittejä ovien alareunan kumilistan kiinnittämiseen? Ja mielellään mustia kuten alkuperäiset.
Motonetin paksuin ja lyhin 4,8mm popniitti on liian väljä...
Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
IKH:lta löytyy mustia isokantaisia: http://www.ikh.fi/fi/vetoniitti-alu-iso ... is--riv040 Mielestäni olen 4,8mm niiteillä laitellut. Leviää kyllä tarpeeksi.C 124 320 kirjoitti:http://www.saabits.com/body-and-trim/ex ... 69_151_154&AJP kirjoitti:Mistä saa sopivia popniittejä ovien alareunan kumilistan kiinnittämiseen? Ja mielellään mustia kuten alkuperäiset.
Motonetin paksuin ja lyhin 4,8mm popniitti on liian väljä...
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Terve, uusi tulokas ja heti kyselemässä... Kuitenkin asiaan: Ostin 900 ässäläisen saabin huimalla 100 eurolla. Tulossa on 900I "halfcut", josta saan osat manuaaliswappiin, kun tuo automaatti ei miellytä yhtään. Tarkoitus olisi lisätä ahtoja ja tehoa ja löysin aika niukasti tietoa tästä. Autohan on ostettu siksi että opin turbotekniikasta enemmän, Hondat kun on aikalailla kaikki vapareita
Kiinacooleri on tilattu ja ahtoletkut haetaan kun aletaan sovittelemaan. Muutama asia vaivaa hiukan joten ajattelin kysäistä täällä, enkä turhaan uutta topickia viitsinyt tehdä.
Eli onko tuo lucakseen laitettava chippi ihan vaan vanha irti ja uusi tilalle? Ei tarvitse vanhaa sockettia kolvata pois ja uutta tilalle laitettava? tähän on ilmeisesti jo valmis kartta lastussa itsessään vai miten mahdollinen säätö tapahtuu? Olisko täällä kellään lastua myydä? Katson ecun numeron kotona
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-7 ... -chip.html
Onko tämä siis ihan plug and play tyylinen lastu? Ei tarvi eepromilla mitään karttoja tms ?
Mitä suutinvaihtoehtoja on lucaksen järjestelmään olemassa, vai pitääkö vaihtaa imusarja toisesta saabista? Mietin myös tota omaa saabia kun on -91, oranssit suuttimet ja ei kattia/lambdaa näyttäisi olevan ja lueskelin että tossa pitäis olla jo?
Kiitän
Edit: sainkin muutaman vastauksen kun opin käyttämää hakukonetta
Kiinacooleri on tilattu ja ahtoletkut haetaan kun aletaan sovittelemaan. Muutama asia vaivaa hiukan joten ajattelin kysäistä täällä, enkä turhaan uutta topickia viitsinyt tehdä.
Eli onko tuo lucakseen laitettava chippi ihan vaan vanha irti ja uusi tilalle? Ei tarvitse vanhaa sockettia kolvata pois ja uutta tilalle laitettava? tähän on ilmeisesti jo valmis kartta lastussa itsessään vai miten mahdollinen säätö tapahtuu? Olisko täällä kellään lastua myydä? Katson ecun numeron kotona
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-7 ... -chip.html
Onko tämä siis ihan plug and play tyylinen lastu? Ei tarvi eepromilla mitään karttoja tms ?
Mitä suutinvaihtoehtoja on lucaksen järjestelmään olemassa, vai pitääkö vaihtaa imusarja toisesta saabista? Mietin myös tota omaa saabia kun on -91, oranssit suuttimet ja ei kattia/lambdaa näyttäisi olevan ja lueskelin että tossa pitäis olla jo?
Kiitän
Edit: sainkin muutaman vastauksen kun opin käyttämää hakukonetta
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Cullin kirjoitti:Mistäköhän mahtaa päästä vesi nopan lattiamatoille? Erityisesti takana melkein lainehtii sadekelillä/sateen jälkeen. Mielestäni ovien tiivisteet ovat ehjät. Takapyöräkoteloissa on molemmilla puolilla pienet reiät. Onko mahdollista että pyörivä rengas heittää vedet sinne ja jotenkin se pääsee sitten lattiamatoille?
Itselleni vastaten; vesi pääsee lattiamatoille takapyöräkoteloissa olevista ruosterei'istä. Ajaessa kun rengas pyörii ja näin ollen heittää vettä ja kuraa sinne. Jotenkin sieltä se sinne pääsee.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Olihan se niin että 80-luvun perus satkun penkeissä rungon osalta ei 2/3d ja 4/5d ole muuta eroa kun tuo saranointi/avausvipu? Eli 4d penkeistä saa 2d sopivat vain tuon avausvipusaranan vaihtamalla tilalle.
Sauli.M #1562
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Joo. Onnistuu noin. 80-luvun kaikki penkit ei sovi ristiin, leveys muuttuu jossain kohtii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Viitteiskö joku 1982-84 99-omistaja ystävällisesti mitata maskin leveyden ja korkeuden?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko 99:n 1974 1.85 ja 1977 2.0 latureissa fyysisiä eroja? Entäs onko noissa laturit samassa paikassa?
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kymysys tupliksen tuplista. Eli GLs tuli vuodelle mallivuodelle 1975, mutta mihin vuoteen asti se säilyi mallistossa? Ilmeisesti kuitenkin H-koneisia kaksoiskaasuttimellisiakin on, eli vuodesta -82 vuoteen -83 vai -84? Ja varsinainen kysymys on, että paljonko b- ja h-koneisen kaksoiskaasareilla on eroa? Onko identtiset bakeliitteja myöten? Ysisatasen tuplissa taas ryyppykaapeli lähtee kai eri suuntaan, mutta onko muuta mainittavaa eroa?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vaihdoin 900c:hen Stromberg 150CD tuplakaasarit tässä pari viikkoa sitten. Kaasarit tulivat romikselta ja vaihdoin niihin Strombergin korjaussetistä tiivisteet ja neulaventtiilin. Tänään meno hyytyi pahasti bensavana seurasi autoa tallille asti. Jälkimmäinen kaasari roiskii bensaa kurkustaan kaasua painaessa. Myös kaasarin tiiviste näytti ympäriinsä märemmältä kuin toisen.
Tällä hetkellä vituttaa liikaa etten ehdi viitsi mitään mutta onko tässä mitään muuta tarkistettavaa kuin että neulaventtiili on kiinni/ei jumissa tai että kohot on säädetty väärin? Kaasareiden neulat/jetit ovat mitä niiden mukana tuli. Säätöihin en ole koskenut koska tuntui kulkevan ok.
Onko kohojen säädölle jokin oikea mittauslukema? Säädin ne vaan silmämääräisesti että venttili menee kiinni vaakatasossa.
Tällä hetkellä vituttaa liikaa etten ehdi viitsi mitään mutta onko tässä mitään muuta tarkistettavaa kuin että neulaventtiili on kiinni/ei jumissa tai että kohot on säädetty väärin? Kaasareiden neulat/jetit ovat mitä niiden mukana tuli. Säätöihin en ole koskenut koska tuntui kulkevan ok.
Onko kohojen säädölle jokin oikea mittauslukema? Säädin ne vaan silmämääräisesti että venttili menee kiinni vaakatasossa.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Pitääkö kaasarit/imusarja irroittaa kun vaihtaa b-koneisen 99:n bensapumpun? Eli tuplakaasari siis kyseessä.
Entäpä jos vaihtaa sähkötoimisen bensapumpun, voiko vanhan mekaanisen jättää paikalleen lotkottamaan?
Entäpä jos vaihtaa sähkötoimisen bensapumpun, voiko vanhan mekaanisen jättää paikalleen lotkottamaan?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Moro! Pitäisi -84 ysiysiin vaihtaa jarrusatula mutta miten tuo käsijarrun vaijeriletku kuulusi irrottaa tuosta vanhasta satulasta?
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vaijerin päätynuppi irti satulan käsijarrruvivusta, haitarikumi pois, lukkorengas pois haitarikumin alta, vaijerin kuorta satulan takana kannakkeeseen kiinnittävä kumirengas pujotetaan pois kannakkeen päältä, vedetään vaijerin päätyhela satulan liukukehyksen reiästä. Käytännössä ei tule vetämällä, kun vaijeria ei ole hetkeen irrotettu. Pujotetaan vaijerin päätyhelaa vasten putkenpätkä, pitkä hylsy tms. sopiva välike, jonka sisään vaijerin pää mahtuu, lyödään isoimmalla moskalla siihen putkenpätkään kunnes vaijeri liikkuu, varotaan murjomasta vaijeria tai vaijerin helan sisäreiän reunoja. Puhdistetaan ruosteet satulan reiästä ja vaijerin päätyhelasta, asennus tervattuna tai rasvattuna.
Toisessa topicissa kyselit kuusikulmaista kiintoavainta satulan kiinnityspulttien avaamiseen. Ei sinne kiintoavaimella mahdu tarpeeksi kääntämään. Kuusikulmainen 19 mm hylsy, vaikka pyröränmuttereihin tarkoitettu pitkä voimahylsy, ja pitkä nivelvarsi. Varo rystysiä, kun pultti aukeaa yllättäen. Ja pultinkantojen vieressä saattaa olla peltiset lukituslipareet, jotka pitää vääntää auki ennen kuin saa hylsyn sopimaan.
Jos vaijeri on jumissa satulaan, satula ei saa olla irrotettu olka-akselista, muuten ei pääse kunnolla lyömään vaijeria irti.
Toisessa topicissa kyselit kuusikulmaista kiintoavainta satulan kiinnityspulttien avaamiseen. Ei sinne kiintoavaimella mahdu tarpeeksi kääntämään. Kuusikulmainen 19 mm hylsy, vaikka pyröränmuttereihin tarkoitettu pitkä voimahylsy, ja pitkä nivelvarsi. Varo rystysiä, kun pultti aukeaa yllättäen. Ja pultinkantojen vieressä saattaa olla peltiset lukituslipareet, jotka pitää vääntää auki ennen kuin saa hylsyn sopimaan.
Jos vaijeri on jumissa satulaan, satula ei saa olla irrotettu olka-akselista, muuten ei pääse kunnolla lyömään vaijeria irti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
.
Viimeksi muokannut 99 GL, Ma Joulu 19, 2016 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko jollain tietoa, missä vika / kuinka suuri homma edessä:
OG900 vm. 1990 kytkin alkoi temppuilla kesän aikana. Auton käydessä alhaisilla kierroksilla esim. taskuparkissa liikkuessa ongelmaksi tulee se, että kun painan kytkimen pohjaan niin vaihde pysyy päällä eikä aina anna vaihtaa (=ei tunnista kytkintä). Hommaan auttaa toki se, että nostaa kytkimen ylös ja koittaa uudelleen, niin jossain vaiheessa tehoaa, mutta ahtaissa paikoissa tähän ei ole oikein varaa. Kytkin toimii korkeammilla kierroksilla / ajovauhdissa moitteetta eli silloin ei synny ongelmaa. Mutta paikallaan ollessa vaikka pakin ja ykkösen välillä renklatessa on tosi ongelmallinen.
OG900 vm. 1990 kytkin alkoi temppuilla kesän aikana. Auton käydessä alhaisilla kierroksilla esim. taskuparkissa liikkuessa ongelmaksi tulee se, että kun painan kytkimen pohjaan niin vaihde pysyy päällä eikä aina anna vaihtaa (=ei tunnista kytkintä). Hommaan auttaa toki se, että nostaa kytkimen ylös ja koittaa uudelleen, niin jossain vaiheessa tehoaa, mutta ahtaissa paikoissa tähän ei ole oikein varaa. Kytkin toimii korkeammilla kierroksilla / ajovauhdissa moitteetta eli silloin ei synny ongelmaa. Mutta paikallaan ollessa vaikka pakin ja ykkösen välillä renklatessa on tosi ongelmallinen.