Kyseessä 9-5 Aero automaatti etanolisoftalla vm. 2003 jossa seuraavanlaista vikaa.
Tänään kotiin ajellessa tuli fcod 4465 eli P1171 - Short Term Fuel Trim Max Value Air/Fuel Too Lean. Lamb arvo makaa +2500 eikä muutu miksikään missään vaiheessa. Käynnistyksessä näyttää 0 josta hetken päästä kipuaa 800 ja siitä tuohon 2500. Myös ad85 arvo koko ajan 850 ja tankissa pelkkää etanolia, amul näyttää 0.
Tehot tallella, kärsään puhaltamalla ei vuotoja, tehostajan putken paikka imusarjaan tulpattu, ei vaikutusta. Myöskään jarrun painelu ei muuta lamb arvoa mihinkään suuntaan.
Alipaineletkut on vaihdettu silikoonisiin ja venttiilikopan kyljestä valkoinen takaisku uusittu vuosi sitten ja toimii edelleen. Myös se musta isompi takaisku läppäkotelon ja venttiilikopan välissä tarkastettu ja en ainakaan huomannut mitään vikaa siinä. Myös muut mahdolliset vuotopaikat tulppailtu vuorotellen, ei vaikutusta.
Lambda rikki vai mitä
Lambda rikki vai mitä
Viimeksi muokannut J-H, La Elo 27, 2016 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6131
Re: Lambda rikki vai mitä
Joko lambda tai kiusallinen J16 kutistusjatkoksen epäyhteys kun vuosimalli on tuota luokkaa. Vois kokeilla kolvausta ekana.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Lambda rikki vai mitä
Lambdahan siellä oli rikki. Kiitokset Vesalle nopeasta korjauksesta.
#6131