CS:n takakontti hikoilee
CS:n takakontti hikoilee
Olen kiinnittänyt huomiota, että vm 97 CS:n takakontti on hikoilee runsaasti. Itseasiassa se on märkä, lähinnä varapyöräkotelosta ja tavaratilan lattialta varapyörakotelon sivustojen molemmilta puolilta.
En usko, että kyseessä on vesivuoto jostain tiivisteestä tms. vaan kyeessä olisi kondenssivesi. Mikähän olisi tähän syynä? Mistä ja miten CS:n poistoilma hoidetaan ulos?
En usko, että kyseessä on vesivuoto jostain tiivisteestä tms. vaan kyeessä olisi kondenssivesi. Mikähän olisi tähän syynä? Mistä ja miten CS:n poistoilma hoidetaan ulos?
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: CS:n takakontti hikoilee
heitä kyljelleen auton takapään alle ja fokusoi takahelman sisäpuoli okulääriin tai sen välittömään läheisyyteen, huomaat sivusisäpellissä oikealla muovinen musta ilmanpoistoaukko taikka sen sivuun väistyttyä ratsupaikka oireyhtymä.
sen pitäisi hoidella ilman poistuminen auton sisäpuolelta
joskus olen nähnyt että sen kulman märäntyessä se on hitsattu umpeen jolloin toiminto estyy
sen pitäisi hoidella ilman poistuminen auton sisäpuolelta
joskus olen nähnyt että sen kulman märäntyessä se on hitsattu umpeen jolloin toiminto estyy
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Mulla tuli aikoinaan vettä konttiin takavalon tiivisteen välistä,tosin kuivalla myös hiekkatien pölyä jonka avulla vuotokin löytyi..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
CC:ssä muistan joskus törmänneeni vuotaviin takavaloihin ja se voisi olla nytkin potentiaalinen paikka.
Mestarin mainitsema "luukku" lienee vain CC:ssä, ei CS:ssä.
Mestarin mainitsema "luukku" lienee vain CC:ssä, ei CS:ssä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Ainakin mun CD:ssä on myös.pevi kirjoitti:Mestarin mainitsema "luukku" lienee vain CC:ssä, ei CS:ssä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Saab-juttuja 70-luvulta
-
- "Hölösuu"
Kyllä itseltäkin löytyy tuo läpivirtaus luukku herrasmies peräisestä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Tottakai se on CD:ssä, kun ei siinä ole mitään näkyvää paikkaa ilmanpoistolle. Sama koskee CC:tä, päältä näkee että ilmanpoiston on pakko olla jossain piilossa.
Vaan vilkaiskaapa CS:n takalasin viereisiä pystylistoja. Ainakin mun silmään ne näyttää kovasti siltä, ettei ole mitenkään taattua että muuta ilmanpoistoa tarvittaisiin ja olisi siis olemassa. Mikä on ihan hyvä, kun ei tarvi olla muoviluukulle reikää pellissä suola-alueella.
Vaan vilkaiskaapa CS:n takalasin viereisiä pystylistoja. Ainakin mun silmään ne näyttää kovasti siltä, ettei ole mitenkään taattua että muuta ilmanpoistoa tarvittaisiin ja olisi siis olemassa. Mikä on ihan hyvä, kun ei tarvi olla muoviluukulle reikää pellissä suola-alueella.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Totta turiset. Mulla ei oo CS:ää koskaan ollut joten eipä tullut mieleen.aero kirjoitti:Vaan vilkaiskaapa CS:n takalasin viereisiä pystylistoja.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Saab-juttuja 70-luvulta
Mulla on cs:ssä takavalon keltainen ja punainen "lasi" irti toisistaan ja saumasta vesi pääsee sisälle, ja parkkilamppujen korkeudelta sitten konttiin asti. Kelluvat polttimot aiheuttivat piktogrammi-ilmoituksen ja palaneen sulakkeen. Nyt sauman päällä on teippi ja valaisimen pohjassa 2mm reikä josta vesi valuu tiivisteen ukopuolelle, jos vielä joskus vuotaa sisään tuosta saumasta tai muualta.
Honda XL650v, Kubota B6000
Honda CR-V
Honda CR-V
muistan cs mallissa olleen myös takavalossa vettä, tarkoin laukaistu losaus ilmakiväärillä tuotti onnistuneen lopputuloksen ja vesi pysyi poissa tod kauan 

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Mulla oli se takavaloa ympäröivä tiiviste niin painunut ylhäältä ettei pitänyt.
Jos valon ympäristö sisäpuolelta on kuiva eikä valoonkaan kerry vettä sisälle kun ensin suihkuttelee vettä ulkopuolelle niin tulee muualta, og satkussa tuli myös pyöräkotelon etulaidan lahonneesta saumasta konttiin ja takapenkinkin alle ajaessa likaista sadevettä.
Jos valon ympäristö sisäpuolelta on kuiva eikä valoonkaan kerry vettä sisälle kun ensin suihkuttelee vettä ulkopuolelle niin tulee muualta, og satkussa tuli myös pyöräkotelon etulaidan lahonneesta saumasta konttiin ja takapenkinkin alle ajaessa likaista sadevettä.
Jäsen 2986
Itsekin ajoittain tulee mieleen huoltaa tonnaria ysimillisellä, enkä tarkoita sillä kiintoavaintamestari kirjoitti:muistan cs mallissa olleen myös takavalossa vettä, tarkoin laukaistu losaus ilmakiväärillä tuotti onnistuneen lopputuloksen ja vesi pysyi poissa tod kauan

9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Aero"
Onkohan alkuperäisellä kysyjällä kaukalomatto käytössä peräkontissa?
Itella ainakin talvikelillä keräsi maton alla olleisiin tiloihin kosteutta, että kontin pohjavanerit lahosivat ja ne piti vaihaa. Lisäksi kaikki mikä pystyi ottamaan pintaruosteen myös otti sen. Sen jälkeen matto lähti eikä ole tullut takaisin.
Tämähän ei kuitenkaan poista sitä vesivuodon mahdollisuutta. Itsellä on tullut vesi sisälle konttiin myös rikkoutuneen takavalon kautta.
Itella ainakin talvikelillä keräsi maton alla olleisiin tiloihin kosteutta, että kontin pohjavanerit lahosivat ja ne piti vaihaa. Lisäksi kaikki mikä pystyi ottamaan pintaruosteen myös otti sen. Sen jälkeen matto lähti eikä ole tullut takaisin.
Tämähän ei kuitenkaan poista sitä vesivuodon mahdollisuutta. Itsellä on tullut vesi sisälle konttiin myös rikkoutuneen takavalon kautta.
3 tonttua, 2 satkua ja femma
3 tonttua, 2 satkua ja femma
Takakontin kumimatosta on ollut muutamia vuosia sitten vastaavaa kokemusta ja minultakin ne lähti liukkaasti kiertoon, eikä takaisin tule.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB