Ng900 2.3T
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Ng900 2.3T
Jokunen kesä tuli vakio sisuskaluilla ponnisteltua T5 moottoria.
Tuloksina:
B204, Holset hx35 #14 = 435hp/515nm@1.8bar RE85
B234, Holset hx35 #14 = 533hp/642nm@2.2bar RE85 (B2x5 kansipahvi ja arp kannenpultit)
Viimeisellä versiolla tuli ajettua 45tkm 533hp tehoilla. Kun pata sitten avattiin oli todettava tappio, X määrän ajetut T5 männät olivat ottaneet osumaa siinä määrin että olivat menneet soikeaksi, sylinterit myös soikeana. Myös männäntapit olivat parissa männässä niin jumissa ettei kiertokankia saanut enää irti ilman suunnatonta väkivaltaa.
Alkuun oli tarkoitus jatkaa pikkubudjetilla, mutta ylikoon orkkismäntien saatavuuden olessa olematon, päädyttiin hommaamaan Wössikät.
Tästä alkoi sellainen vittumainen oravanpyörä, että vanhasta tekniikasta jäi käyttöön ainoastaan kampiakseli ja lohko.
Tekniikka päädyttiin pinnottamaan keraamisesti kokonaan sisältä ja päältä. Eli moottorin osia (venakoppa, pakosarja, imusarja tms.) ei ole maalattu vaan ne on keraamisesti pinnotettu. (näillä haetaan lämmön ja voitelun hallintaa.)
Pinnotuksista kertoo lisää NF Metals
http://www.nfmetals.fi/
https://www.facebook.com/NFMetals/?fref=ts
Linkistä kuvia ja specsejä uudesta tekniikasta.
http://www.garaget.org/?car=315809
Auto ei ole ulkoisesti kokenut kovin suuria muutoksia. Suurimpina muutoksina edellisiin vuosiin sportin helmat ja putken ulostuonti kyljestä.
Seuraavat panostukset kohdistuvatkin pääosin koriin.
Softista tän auton osilta on aina vastannut Nappe. Hänen kanssaan kaikki luistanut aina hienosti ja suosittelen hänen palveluitaan erittäin lämpimästi.
Tämän uusimman kokoonpanon osalta Softasta vastaa edelleen Nappe. Tässä ollaan siinä mielessä harmaalla alueella, että ilmeisesti tämän luokan tehoja mitä tässä kalastellaan ei ole ennen edes maailmalla otettu ulos Trionic 5 moottorinohjauksella. Eli rajoja kokeillaan.
Mappaus kesken tällä hetkellä ja poiketen aikasemmista kerroista tällä kertaa ei mapata paine/veto alueita kadulla. Ensitestien perusteella vetoja on sen verran, että tekniikan ja henkikullan turvaamiseksi säätäminen hoidetaan loppuun ihan rullilla.
Tuloksina:
B204, Holset hx35 #14 = 435hp/515nm@1.8bar RE85
B234, Holset hx35 #14 = 533hp/642nm@2.2bar RE85 (B2x5 kansipahvi ja arp kannenpultit)
Viimeisellä versiolla tuli ajettua 45tkm 533hp tehoilla. Kun pata sitten avattiin oli todettava tappio, X määrän ajetut T5 männät olivat ottaneet osumaa siinä määrin että olivat menneet soikeaksi, sylinterit myös soikeana. Myös männäntapit olivat parissa männässä niin jumissa ettei kiertokankia saanut enää irti ilman suunnatonta väkivaltaa.
Alkuun oli tarkoitus jatkaa pikkubudjetilla, mutta ylikoon orkkismäntien saatavuuden olessa olematon, päädyttiin hommaamaan Wössikät.
Tästä alkoi sellainen vittumainen oravanpyörä, että vanhasta tekniikasta jäi käyttöön ainoastaan kampiakseli ja lohko.
Tekniikka päädyttiin pinnottamaan keraamisesti kokonaan sisältä ja päältä. Eli moottorin osia (venakoppa, pakosarja, imusarja tms.) ei ole maalattu vaan ne on keraamisesti pinnotettu. (näillä haetaan lämmön ja voitelun hallintaa.)
Pinnotuksista kertoo lisää NF Metals
http://www.nfmetals.fi/
https://www.facebook.com/NFMetals/?fref=ts
Linkistä kuvia ja specsejä uudesta tekniikasta.
http://www.garaget.org/?car=315809
Auto ei ole ulkoisesti kokenut kovin suuria muutoksia. Suurimpina muutoksina edellisiin vuosiin sportin helmat ja putken ulostuonti kyljestä.
Seuraavat panostukset kohdistuvatkin pääosin koriin.
Softista tän auton osilta on aina vastannut Nappe. Hänen kanssaan kaikki luistanut aina hienosti ja suosittelen hänen palveluitaan erittäin lämpimästi.
Tämän uusimman kokoonpanon osalta Softasta vastaa edelleen Nappe. Tässä ollaan siinä mielessä harmaalla alueella, että ilmeisesti tämän luokan tehoja mitä tässä kalastellaan ei ole ennen edes maailmalla otettu ulos Trionic 5 moottorinohjauksella. Eli rajoja kokeillaan.
Mappaus kesken tällä hetkellä ja poiketen aikasemmista kerroista tällä kertaa ei mapata paine/veto alueita kadulla. Ensitestien perusteella vetoja on sen verran, että tekniikan ja henkikullan turvaamiseksi säätäminen hoidetaan loppuun ihan rullilla.
Viimeksi muokannut like_a_glove, Ti Elo 30, 2016 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Ng900 2.3T
Tätä facessa seuranneena voi sanoo että näyttää ja kuullostaa hyvältä!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ng900 2.3T
Mielenkiintoinen projekti! mikä ahdin uuteen kokoonpanoon tulee?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 2.3T
HX40super
Vaikkuttaisi jo ekojen testien perusteella tämäkin jäävän pieneksi.
Vaikkuttaisi jo ekojen testien perusteella tämäkin jäävän pieneksi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Ng900 2.3T
Monta vaihdelootaa meni ton 45tkm aikana?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 2.3T
Yksi.
Eikä sekään vääntöön tai tehoon hajonnu, vaan huonoon käyttöön.
Eikä sekään vääntöön tai tehoon hajonnu, vaan huonoon käyttöön.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ng900 2.3T
Eli lähdetään hamuamaan +700hv kokoonpanoa ilmeisesti..? vakio kampura vai custom?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ng900 2.3T
Vakiokampura minun tietääkseni ja 2.3. Onko tuota billettikampuraa edes tarjolla 2.3 koneeseen?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 2.3T
Vakio kampura.
Kiinasta saa billettisenä.
Kiinasta saa billettisenä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 2.3T
pari videota tuli otettua.
Molemmissa pätkissä painetta maltilliset 1.5bar. Jos kokonaisuus sen sallii niin suunnitelmat olisi se 2.5bariin paine nostaa...aika näyttää.
Penkkipäivä alustavasti varattu ihan lähi tulevaisuuteen. Kerrotaan taas lisää kun antaa aihetta.
https://www.youtube.com/watch?v=Ti4-TUF2tZo
Tässä ensimmäisessä videossa ekassa vedossa tuli painettua kaasupoljin suoraan pohjaan jokusen kerran kolmosvaihteella. Seuraavassa vedossa olinkin jo vähän varovaisempi sen kaasun kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=hpkNfZfEpSk
Tässä toisessa mennään kolmos ja nelos vaihde rajoittajalle. Taas aika rauhallisesti tuli kolmosella kaasua painettua.
Edittiä/ Dynolappu vanhasta tekniikasta lisätty odottelemaan uutta vertailtavaksi...
Molemmissa pätkissä painetta maltilliset 1.5bar. Jos kokonaisuus sen sallii niin suunnitelmat olisi se 2.5bariin paine nostaa...aika näyttää.
Penkkipäivä alustavasti varattu ihan lähi tulevaisuuteen. Kerrotaan taas lisää kun antaa aihetta.
https://www.youtube.com/watch?v=Ti4-TUF2tZo
Tässä ensimmäisessä videossa ekassa vedossa tuli painettua kaasupoljin suoraan pohjaan jokusen kerran kolmosvaihteella. Seuraavassa vedossa olinkin jo vähän varovaisempi sen kaasun kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=hpkNfZfEpSk
Tässä toisessa mennään kolmos ja nelos vaihde rajoittajalle. Taas aika rauhallisesti tuli kolmosella kaasua painettua.
Edittiä/ Dynolappu vanhasta tekniikasta lisätty odottelemaan uutta vertailtavaksi...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Ng900 2.3T
Minkälainen tuo auto oli ajaa normiajossa? Katsoin vaan käppyrän perusteella, että ihan asialliset määrät alavääntöäkin tarjolla, eli kai tuolla pystyi ajelemaan normaalia kaupunkiajoa, kunhan muisti mitä sieltä kaasupolkimen takaa pääsee irti jos sitä menee painamaan liikaa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ng900 2.3T
itseasiassa melko miellyttävä.
Ihan jäätävää vääntöä, johtuen nokista, ei alle 2000rpm ole, mutta siitä etiäpäin kyllä piisaa ihan vapari alueellakin. Ei tarvii turhia hämmentää ja vitosella voi ajaa jo 1500rpm nurkilla.
Tosin tällä hetkellä alle 80km/h ei ole oikein tasakaasua, epäillään että liittyy jotenkin siihen ku ei oo tyhjäkäyntimoottoria. Eiköhän sekin selviä kun päästään kunnolla karttoja hieromaan.
Kaupungissa ainoa kiusa lähinnä meteli ja kytkin jonka kanssa kyllä pärjää. Toistuvat liikkeelle lähdöt kyllä lämmittävät kytkinta jonkin verran.
Ihan jäätävää vääntöä, johtuen nokista, ei alle 2000rpm ole, mutta siitä etiäpäin kyllä piisaa ihan vapari alueellakin. Ei tarvii turhia hämmentää ja vitosella voi ajaa jo 1500rpm nurkilla.
Tosin tällä hetkellä alle 80km/h ei ole oikein tasakaasua, epäillään että liittyy jotenkin siihen ku ei oo tyhjäkäyntimoottoria. Eiköhän sekin selviä kun päästään kunnolla karttoja hieromaan.
Kaupungissa ainoa kiusa lähinnä meteli ja kytkin jonka kanssa kyllä pärjää. Toistuvat liikkeelle lähdöt kyllä lämmittävät kytkinta jonkin verran.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ng900 2.3T
Videon perusteella tuntuis kulkupuolta löytyvän..vielä kun siihen baarin verran lyödään ahtoja niin on nopea
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ng900 2.3T
Kyllähän vetoja löytyy, vielä kun ois pitoa.
Kait aikomus on käydä mailia kokeilemassa vai loppuuko välitys kesken?!
Kait aikomus on käydä mailia kokeilemassa vai loppuuko välitys kesken?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ng900 2.3T
Jakaako kipinöitä Saabin oma sytkäkasetti?
Hups, nyt vasta katsoin kuvat ja vastaus löytyi sieltä.
t. Mika
Hups, nyt vasta katsoin kuvat ja vastaus löytyi sieltä.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero