Saabistit ja moottoripyörät
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Muutama päivä tullut ajettu V4:lla.
https://db.tt/Y4adhNZp
Tuli vaihdossa ja vähä fiksailin ja kuukauden verran oon koittanut myydä mutta ei kelpaa nii pitää ajaa ite.
Ei kyl ihan kauheen kallist moottoripyöräilyn aloittaminen tollasella olis. Siististi käyttäytyvä ruiskupeli, pystyy ajeleen hissukseen mutta ottaa lähes joka suoral tarvittaes pari markkaa tauluun. Oha siinä vähä kosmeettista sanomista mutta ei ne ajoo haittaa, eipähä tarvii säälii jos tulee sorapätkää tai radalla voi koittaa vähän rajojaan.
Jos pidempään joutuu pitään niin suorempi tanko clip onien tilalle ois jees.
Ajoasennossa on kyl vähä totuttelemista matkaenskojen jälkeen, meinaa alaselkä olla kireenä.
https://db.tt/Y4adhNZp
Tuli vaihdossa ja vähä fiksailin ja kuukauden verran oon koittanut myydä mutta ei kelpaa nii pitää ajaa ite.
Ei kyl ihan kauheen kallist moottoripyöräilyn aloittaminen tollasella olis. Siististi käyttäytyvä ruiskupeli, pystyy ajeleen hissukseen mutta ottaa lähes joka suoral tarvittaes pari markkaa tauluun. Oha siinä vähä kosmeettista sanomista mutta ei ne ajoo haittaa, eipähä tarvii säälii jos tulee sorapätkää tai radalla voi koittaa vähän rajojaan.
Jos pidempään joutuu pitään niin suorempi tanko clip onien tilalle ois jees.
Ajoasennossa on kyl vähä totuttelemista matkaenskojen jälkeen, meinaa alaselkä olla kireenä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Vaimolle haettiin pikku-Virago ensipyöräksi. Passelin kokoinen ja painoinen, eikä oo kummoista riskiä kortin menetyksestä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Voi voi kun on sateista ja viileähköä tämä Suomen suvi, ei tee mieli lähteä juurikaan ex tempore huviajelulle...
...mutta, löytäisikö joku tilastoa tämän kuluvan vuoden 2016 uusien moottoripyörien (ja muidenkin kaksipyöräisten) ensirekisteröintien määrästä?
Eikös viime vuonna 2015 uusia moottoripyöriä ostettu vain noin 3 000 kpl?
...mutta, löytäisikö joku tilastoa tämän kuluvan vuoden 2016 uusien moottoripyörien (ja muidenkin kaksipyöräisten) ensirekisteröintien määrästä?
Eikös viime vuonna 2015 uusia moottoripyöriä ostettu vain noin 3 000 kpl?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Mites onko saabisteissa Imatralle 19-21.8 kisoja kattomaan menijöitä.
Ite meinasin huomenaamulla startata ja kotiin sunnuntaina puolenyön maissa.
Ite meinasin huomenaamulla startata ja kotiin sunnuntaina puolenyön maissa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Vastaan itse itselleni, elikkäs 2 393 kpl uusia moottoripyöriä on rekisteröity tänä vuonna 2016 tammikuusta heinäkuuhun!?!Raser kirjoitti:
...mutta, löytäisikö joku tilastoa tämän kuluvan vuoden 2016 uusien moottoripyörien (ja muidenkin kaksipyöräisten) ensirekisteröintien määrästä
Onpa surkian vähän, taitaa tulla kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Jonkinlaisena lama- indikaattorina tuota lukumäärää voi myös pitää, mikä tarkoittaa siis taantuman jatkuvan ja synkkyyden syventyvän entisestään...?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Voi olla myös että epävarmuus tulevaisuudesta, eli paljonko vuotuinen käyttömaksu eli ajoneuvovero tulee olemaan vai tuleeko olemaan ja perustuuko esim. kuutiotilavuuteen vai mihin. Samoin katsastus tuleeko vaiko ei. Se voi saada lykkäämään ostamista kunnes jotain selvyyttä saadaan. Ja ajetaan sillä nykyisellä sinne saakka.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Eipä tullu ite Imatralla käytyä viikko sitten, mutta kenties tulevaisuudessa 650km tourinkireissu tuli heitettyä Pudasjärvelle no speed limit -tapahtumaan. Eipähän tuolla kohta 15v vanhalla vakiohkolla pyörällä sinänsä mitään ihmeellistä pääse kokemaan, mutta mukavaa touhua oli muutaman vuoden tauon jälkeen vääntää kahvaa ilman pelkoa sanktioista. Yhden vedonhan se tuntui kuuraketilta perheauton jäljiltä kun kilsoja ei tälle kesälle ole juurikaan alla, mutta kyllähän siihen nopeasti tottuu "Selvästi" yli 300 kuitenkin oli mailin nopeus, niin kaippa ei enempää 164whp japsivanhukselta hirveästi voi toivoa. Ja jos voi, niin loput voin laittaa ihan suoraan ruosteisen amatöörikuskin piikkiin. 1300m jäätiin alle kolmosen. Jospa ensi kerran pitkälle suoralle sitten, kun on kalusto saatu päivitettyä tuoreempaan.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Mikä vehe kyseessä?SMRacing kirjoitti:Eipä tullu ite Imatralla käytyä viikko sitten, mutta kenties tulevaisuudessa 650km tourinkireissu tuli heitettyä Pudasjärvelle no speed limit -tapahtumaan. Eipähän tuolla kohta 15v vanhalla vakiohkolla pyörällä sinänsä mitään ihmeellistä pääse kokemaan, mutta mukavaa touhua oli muutaman vuoden tauon jälkeen vääntää kahvaa ilman pelkoa sanktioista. Yhden vedonhan se tuntui kuuraketilta perheauton jäljiltä kun kilsoja ei tälle kesälle ole juurikaan alla, mutta kyllähän siihen nopeasti tottuu "Selvästi" yli 300 kuitenkin oli mailin nopeus, niin kaippa ei enempää 164whp japsivanhukselta hirveästi voi toivoa. Ja jos voi, niin loput voin laittaa ihan suoraan ruosteisen amatöörikuskin piikkiin. 1300m jäätiin alle kolmosen. Jospa ensi kerran pitkälle suoralle sitten, kun on kalusto saatu päivitettyä tuoreempaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saabistit ja moottoripyörät
-02 ZX-12R Kawa. Devil kokoputkisto ja nopeudenrajoitin poistettu: 297@1300 ja 304@1609m oli ne tarkat lukemat. Talvella suunnitelmissa modata tuo e85, vaikkei nyt hirveitä(+10hp realistinen) tehonlisäyksiä tulekaan. Mut semmostahan se vaparin modailu on. Varmaan kuitenkin halvin "viritys" kun vakiopumppu ja suuttimet riittää. Mitään järisyttävää tehopainosuhdettahan tuo ei noilla tehoilla pysty tarjoomaan kun kuski on yli 100kg, jolloin kokonaismassa menee ~350kg. Kerran aiemmin muutama vuosi takaperin maililla testannu tuota vakioputkistolla(vaimennin tosin oli vapaasti virtaava)&lyhemmillä välityksillä, silloin meni 301 kutonen rajottimessa mittauspisteellä. Tosin eipä tuossa noussutkaan kun 2hp huipputeho tuolla em. putkistolla.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Tänään tuli pestyä ja vahattua busa, pikkusen yli neljä tuntia meni koko hommassa. On sitten talvisäilytykseen helpompi laittaa kun sen aika tulee.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Hieno pyörä. Itekki kuolannu tuollasta... Yx vastaavanlaisen tusiaärrän myyjä sanoi, että Akrapovicin kokoränni antas jopa 15 hp lissää tehoa yksinään. Oisko ollu myyjän puheita...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ei pitäs +15hp tulla millään putkella 12r:ään, vaikka niitä legendoja oli aikanaan paljokin liikkeellä, jopa 20hp puhuttiin. Mielestäni syynä oli se, että nää kaverit ajo Dynojet 250i:ssä ym. optimistisissa dynoissa niitä pyöriään, jolloin teholukema vääristyy yläkanttiin 10-15hp. Prätkäpajalla jopa >20hp. Ja vakiona eivät mitanneet, niin sitten päättelivät siitä kun saivat +180hp renkaalle ja vakio on neutraalissa penkissä 160 tietämillä, että tehonlisäys olisi 20hp. Akra ja Muzzy on mielestäni ne parhaat putket huipputehon kannalta tusinaan, niillä +10hp vakioon nähden on mahdollista. Se on hyvin/aivan ylärajoilla, jos 170whp saa putkivireillä neutraalissa penkissä ulos. Ja sitten on näitä putkistoja kuten tuo Devilin High mount, että +6-7hp vakioon nähden on ehdoton maksimi. Jos kuvitellaan että vaimentimen vaihdolla(+katalysaattorin poistolla) ehkä se 2-4hp nousee säädettynä originaaliin nähden.
Jos tuon oman sinne 175whp tietämille saisi e85:lla ja nostamalla ohuella pahvilla puristukset 12,2->12,8. Mutta sen näkee keväällä kun pääsee dynoon ihmettelemään.
Jos tuon oman sinne 175whp tietämille saisi e85:lla ja nostamalla ohuella pahvilla puristukset 12,2->12,8. Mutta sen näkee keväällä kun pääsee dynoon ihmettelemään.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Omasta -05 tusinasta on penkitetty 168whp, pyörässä kiinni Youshimuran ränni,PC ja K&N suodattimet...eli aika hyvin taitaa linjassa olla..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Saabistit ja moottoripyörät
On just mitä pitää Niissä penkeissä mitkä ei lahjahevosia anna. Väännöstähän sen jo näkee, jos 1200cc antaa 130Nm tai yli renkaalta pumppubensalla niin sillon näyttää dyno päin honkia. Hieman yli 100Nm/l renkaalta on normilukema putkivirille. Millä kierrosluvulla muuten se pyöräsi tuolla Yoshilla antaa parhaan tehon? Kiinnostaa, jos on käppyrä tallessa. Tuolla Devilillä @10400rpm ja siitä tippuu noin 2hp rajottimelle. Mahtaa olla huonoiten virtaavia kokoputkia, mutta luojan kiitos parempi sentään kun vakiokäyrästö.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Saabistit ja moottoripyörät
En muista kohtaa mistä tehot löyty, mutta täytyy koittaa ettiä dynolappu jostain, En tiedä millanen toi Yoshin titaaniränni on virtauksiltaan, mutta äänet suht sivistyneet ja katuajeluun kyllä noikin tehot piisaa..
Muutenkin oon tosta pyörästä kyllä tykänny, matka-ajokin menee yllättävän kivuttomasti. Kesällä paras oli 1900km kolmessa päivässä ja ei ollut tuskaakaan..
Muutenkin oon tosta pyörästä kyllä tykänny, matka-ajokin menee yllättävän kivuttomasti. Kesällä paras oli 1900km kolmessa päivässä ja ei ollut tuskaakaan..
Saab 9-3 TTID Vector 2008