Vetokoukun hinta
Vetokoukun hinta
Katselin tuossa Femmaa, joka vaikuttaa muuten hyvältä, mutta vetokoukku puuttuu.
Mitä hintaluokkaa tuohon maksaa koukun asentaminen, kun nyrkkipajalla asennuttaa? Voiko sähköt ryöstää takavalolta vai pitääkö vetää esim verhoilujen läpi joku erillinen johtosarja, joka maksaa miljoonan?
Kiitos vastauksista.
Mitä hintaluokkaa tuohon maksaa koukun asentaminen, kun nyrkkipajalla asennuttaa? Voiko sähköt ryöstää takavalolta vai pitääkö vetää esim verhoilujen läpi joku erillinen johtosarja, joka maksaa miljoonan?
Kiitos vastauksista.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Vetokoukun hinta
Asenna itse ja säästät isot rahat.
Ohjeet löytyy foorumilta hintatietoineen, käytä hakua.
Ohjeet löytyy foorumilta hintatietoineen, käytä hakua.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Vetokoukun hinta
Johtosarja marmoritiskiltä n. 50e osanumerolla #400106274.
http://webshop.saabparts.com/9-5-gen1/e ... s-dragkrok
http://webshop.saabparts.com/9-5-gen1/e ... s-dragkrok
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vetokoukun hinta
160e tais olla uusi koukku+johtosarja klubilaisen kautta ostettuna. Alkuperäisiä saab osia kaikki.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Vetokoukun hinta
Yleensä koukku asennuksineen on maksanut 600e hujakoilla. Marmoripaja ottaa hieman enemmän. Itse asennutin toisen merkkiseen, en sano väärän merkkiseen, koska auto on ollut todella hyvä, Koukkupajalla irroitettavan ja hinta oli todella edullinen muihin verrattuna. Irroitettavan sain kiinteän hinnalla.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Vetokoukun hinta
Käytettyjä koukkuja on näkynyt noissa foorumin purkufemmoissa paljon, hintahaitari väliltä ilmatteeksi ja satasen väliltä, johtosarjoineen. Itse maksoin 50 euroa johtosarjoineen ja asensin itse, ei todellakaan iso homma. Vaatii takapuskurin irroituksen, ohjeita löytyy.
Ja yleensä kai näissä on on valmius auton omassa johtosarjassa. Itselläni oli valmis töpseli takakontin verhoilun sisäpuolella. Johtosarja vedettiin vain kumitötsäläpiviennin läpi kontin sisälle ja liitettiin töpseliin. Maadoitupiuha lisäksi jonkin ruuvin kannan alle.
Ja yleensä kai näissä on on valmius auton omassa johtosarjassa. Itselläni oli valmis töpseli takakontin verhoilun sisäpuolella. Johtosarja vedettiin vain kumitötsäläpiviennin läpi kontin sisälle ja liitettiin töpseliin. Maadoitupiuha lisäksi jonkin ruuvin kannan alle.
9-3 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
Re: Vetokoukun hinta
Hmm, Täältä kyselin asennusta parista paikasta ja toinen sanoi 100-250e työmäärästä riippuen ja toinen "parinsadan pintaan", jos pitää vetää johdot. Eli jos koukun ja sarjan asennettuna saisi ehkä 160+200=360e pintaan. Ei kohtuuttoman paljon. Saattaisi olla vähän vähemmänkin, jos siellä on tosiaan töpseli valmiina verhoilun sisässä.
EDIT: Tai vielä vähemmän, jos löytyy koukku purkuautosta.
Toinen asia on sitten se, että tuo vaihdokki syö kuulemma noin litran kymppitonnilla öljyä. Eli ehkä männänrengasremppa jossain vaiheessa tuohon päälle, ei liene ihan halpa sekään.
EDIT: Tai vielä vähemmän, jos löytyy koukku purkuautosta.
Toinen asia on sitten se, että tuo vaihdokki syö kuulemma noin litran kymppitonnilla öljyä. Eli ehkä männänrengasremppa jossain vaiheessa tuohon päälle, ei liene ihan halpa sekään.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vetokoukun hinta
Koukusta osaa mitään sanoa mutta kun öljynsyönti alkaa olemaan litra/3000km niin alkaisin huolestua, kuten omassakin oli. Rengasjumppa ja venanvarsien kumit vaihtoon ja kulutus tipahti 0,5l/10 000km. Litra kymppitonnille ei ole vielä paljoa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Vetokoukun hinta
Eihän se ole. On vain sattunut kaksi edellistä Femmaa olemaan varsin tiiviitä. Vanhempiahan nuo on koko ajan
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Vetokoukun hinta
Omaan ex femmaan myös ostin Klubilaisen kautta uuden kiinteän koukun johtosarjoineen (-02 3.0tid wagon ARC) noin 150€ hintaan kotiin toimitettuna. Koukun mukana tuli ohjeet ja takapuskurin joutuu irroittamaan. Olisko ollut noin ½-1 päivän homma asennusjuomaa nauttien ja rauhassa puuhaten. Kontista löytyi liitin johon vaan kytkettiin eli jos työkalut pysyy kädessä niin helppo homma tehdä itsekin vaikka ihan pihassa niinkauan kun tarkenee.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: Vetokoukun hinta
Kaveri osti -99 farkkufemman ja kyselee minulta onko sedanin koukku sopiva myös farkkuun? Olisi 50€ koukku tyrkyllä. WISsissä ainakin farkun ja sedanin koukku eri numerolla.
Mikko Parikka
#1057#
#1057#
Re: Vetokoukun hinta
Ihan mutuna heitän että ei sovi. Omaamme ostin uuden Bosalin irrotettavan aikoinaan, rapiat 300€ johtosarjan kans ja itse asentaen. Asennuskin oli helpohko homma mutta en jättäis pakkasille jos pitää Pohjolan tallissa värkätä.
Ihan kuriositeettina öljyn kulutukseen liittyen aikoinaan erään työkalun (Volvo FL610) ohjekirjassa luki että jos kulutus menee tietyn rajan yli öljyjä ei enää vaihdeta, vaihdetaan pelkkä suodatin .
Ihan kuriositeettina öljyn kulutukseen liittyen aikoinaan erään työkalun (Volvo FL610) ohjekirjassa luki että jos kulutus menee tietyn rajan yli öljyjä ei enää vaihdeta, vaihdetaan pelkkä suodatin .
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Vetokoukun hinta
Avk:lta ostin koukun. Oli purettu saman vuosimallin autosta. 150€ maksoi ja asensin itse. Ei paha rasti. Johtosarja oli mukana ja valmis töpseli löytyi verhoilun uumenista. Ainiin, jotkut lisäraudat taisivat puuttua koukusta. Olivat ilmeisesti jääneet purkuautoon. Ne kannattaa varmistaa että on mukana. Googlaamalla löytyy räjäytyskuvat. Onneksi sain ne ostettua täältä foorumin kautta.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Vetokoukun hinta
Itse ostin kanssa bosalin irrotettavan koukun purkuautosta johtoineen vajaalla satkulla ja asensin itse. Foorumin ohjeiden mukaisesti ensimmäista kertaa takapuskurin irroitusta mistään autosta ja 3h:ssa oli homma yksintehtynä valmis. Eli ei tosiaan mikään paha rasti, johtosarjan liitin ainakin tuossa omassa -04:ssa odotti kontinpohjassa. Suurin osa ajasta menee pultteja aukoessa ja kiristellessä.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436