3 yrityksellä tuli nyt leima.
CE/N merkintä ei kaikille vaan kelpaa, pitäis kuulemma olla erikseen E.
Downpipe ja catback kimppa
Re: Downpipe ja catback kimppa
Onko tuo ymmärrettävissä että 1.10.1999 jälkeen ensirekisteröityyn autoon ei siis saisi laittaa tarvikekattia ilman E-merkintää, vai että että ylipäätään mihinkään katilliseen autoon ei ole päivän 1.10.1999 jälkeen saanut laittaa kattia ilman E-merkintää?FSKK-VS kirjoitti:Joo vituralle meni, innostuin vähän liian aikaisin, sain hyvän vinkin konttorista..... mut tänään tuli taas hylky.
tossa lisätietoa yleisesti
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224784 ... 5-2005.pdf
...asennettavan ja myytävän katalysaattorin on 1.10.1999 alkaen tullut olla EY-tyyppihyväksytty tai hyväksytty E-säännön 103 mukaisesti.
Kävitkö siis kolmella eri konttorilla kokeileen?
9-3 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
- Castrol
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Touko 28, 2016 22:59
- Paikkakunta: Hellsinki
- Viesti:
Re: Downpipe ja catback kimppa
Valitettavasti siellä kahdella konttorilla on toimittu ihan oikein ja hylätty auton putki vaikka päästöt olisivat ihan kohdallaan. Auto ei vastaa tyyppihyväksyntää tuolla katilla vaikka sieltä tulisi untuvia pakoputkesta. Periaatteessa voitaisiin pyytää takaisin katsastukseen jos olisi ilkeä viranomainen kun tutkisi tapausta. Kuitenkin 1999 auto on jo euro3 ja sitä koskee:
Euro 3 Tammikuu 1997>
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3
-
tai Euro III
-
päästöluokan mukaisten tai tiukempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, päästöihin välittömästi vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa
kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa vain ajoneuvon valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.
Jos auto on Euro3-luokiteltu tai uudempi, siitä ei saa poistaa mitään päästöihin
vaikuttavia komponentteja. Niiden ei kuitenkaan tarvitse olla alkuperäisiä, jos ne
omaavat vastaavat hyväksynnät (tai uudemmat) kuin alkuperäiset osat.
Ja muistakaa sitten tämäkin jos kiinni jäätte....
Moottorin on myös muuttamisen jälkeen täytettävä vaadittavat päästönormit. Näin ollen esim. lastun / ohjelmoinnin jälkeen tulee käydä muutoskatsastuksessa ja todistettava päästöt.
Euro 3 Tammikuu 1997>
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3
-
tai Euro III
-
päästöluokan mukaisten tai tiukempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, päästöihin välittömästi vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa
kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa vain ajoneuvon valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.
Jos auto on Euro3-luokiteltu tai uudempi, siitä ei saa poistaa mitään päästöihin
vaikuttavia komponentteja. Niiden ei kuitenkaan tarvitse olla alkuperäisiä, jos ne
omaavat vastaavat hyväksynnät (tai uudemmat) kuin alkuperäiset osat.
Ja muistakaa sitten tämäkin jos kiinni jäätte....
Moottorin on myös muuttamisen jälkeen täytettävä vaadittavat päästönormit. Näin ollen esim. lastun / ohjelmoinnin jälkeen tulee käydä muutoskatsastuksessa ja todistettava päästöt.
-MY:2001 OG9-3 aero stg1,5 By:Trollolotechnologies
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136