Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Fordien ajettavuushan on ollut kohdillaan sen jälkeen kun kamalista sierroista ja scorpioista aika jätti taakse, eli 1993/1994 eteenpäin kun mondeo tuli. Minäkin olen 8 vuotta ajanut fordilla, allekirjoituksesta löytyy että minkälaisella, eikä sen ajettavuudesta löytynyt pahaa sanottavaa - silläkin rikottiin parisataa useampaan kertaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No höh, viimeinen hieno Ford yhdessä ensimmäisen etuveto-Escortin kanssa.Pakari kirjoitti:kamalista sierroista
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Sierran ongelma lienee se että se ulkonäkö antaa vähän erilaisen kuvan autosta mitä itse auto todellisuudessa on. Auto on vähän kun Taunus kovassa ajossa mutta ilman sitä pehmeää kyytiä minkä taunus maantiellä antoi, vaikka Sierraa kai pidetään jotenkin urheilullisena. Suht epäonnistunut auto mun mielestäni. Tosin ohjaus on tunnokas ja manuaalilootat lienee vieläkin käytettävyydeltään huippuja, että jotain hyvää siinäkin.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllä omaan silmään post-facelift Sierra neliovisena on yksi tasapainoisimman näköisiä 80-luvun euroautoja. Samaan sarjaan menee E30-Bemarin kanssa.
Harmi vain että Sierran sisusta ei ole yhtä tyylikäs kuin ulkonäkö. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään, kun en ole ihan varma olenko koskaan Sierraa edes puikottanut (jos olen, se oli kaverin kolmiovinen 1,3 tai 1,6 perusmalli).
Sierran urheilullisuus on kai tullut kossumallien ja rallin myötä vähän myöhemmin, tosin Sierran rallimenestyshän oli Fordille melko laimeaa verrattuna aikaisempaan Escort-kauteen. Silloin kun Sierra esiteltiin, huomio oli enemmän todella futuristisessa ja aerodynaamisessa muotoilussa, joka oli konservatiivisena pidetylle Fordille todella erikoista. Samaan aikaan kritisoitiin sitä että tekniikaltaan auto oli kuitenkin Taunuksen tasoa. Mitenkään erityisen sporttisena Sierraa ei tuolloin pidetty, tosin ei ollut vielä siinä vaiheessa kossujakaan esitelty.
Harmi vain että Sierran sisusta ei ole yhtä tyylikäs kuin ulkonäkö. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään, kun en ole ihan varma olenko koskaan Sierraa edes puikottanut (jos olen, se oli kaverin kolmiovinen 1,3 tai 1,6 perusmalli).
Sierran urheilullisuus on kai tullut kossumallien ja rallin myötä vähän myöhemmin, tosin Sierran rallimenestyshän oli Fordille melko laimeaa verrattuna aikaisempaan Escort-kauteen. Silloin kun Sierra esiteltiin, huomio oli enemmän todella futuristisessa ja aerodynaamisessa muotoilussa, joka oli konservatiivisena pidetylle Fordille todella erikoista. Samaan aikaan kritisoitiin sitä että tekniikaltaan auto oli kuitenkin Taunuksen tasoa. Mitenkään erityisen sporttisena Sierraa ei tuolloin pidetty, tosin ei ollut vielä siinä vaiheessa kossujakaan esitelty.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei, kyllä se on ihan vaan se että talvellakin olis ihan mukava päästä esimerkiksi liikennevaloista eteenpäin.Darco kirjoitti:Sierran ongelma lienee se että se ulkonäkö antaa vähän erilaisen kuvan autosta mitä itse auto todellisuudessa on.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kunnossa ollessaan ihan kelpo ajettava mutta omaten samanmoisen puslahelvetti alustan kuin ysifemma niin voipi olla aika pelottavakin. Toki koeajosta -85 Sierralla on nyt noin 20 vuotta joten aika kultaa muistot. Mutta se lenkuaminen 120km/h vauhdissa kyllä jäi tuoreehkon kortin omistajan mieleenAZP kirjoitti: Harmi vain että Sierran sisusta ei ole yhtä tyylikäs kuin ulkonäkö. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään, kun en ole ihan varma olenko koskaan Sierraa edes puikottanut (jos olen, se oli kaverin kolmiovinen 1,3 tai 1,6 perusmalli).
"Hevoseton" mies on huoleton mies
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Isällä oli aikanaan Sierra työsuhreautona, ja silloin ratkaisu tuohon oli klassinen hiekkasäkki takakontissa. On muuten 240:n ohella ainoa takavetoinen joka on perheessä ollut.vmt kirjoitti:Ei, kyllä se on ihan vaan se että talvellakin olis ihan mukava päästä esimerkiksi liikennevaloista eteenpäin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No kyllä tuota takakontin hiekkasäkkiä sai pitää about kaikissa 70-80 luvun takatuuppareissa jos meinasi mihinkään päästä Meilläkin oli perheessä -80 luvulla Fiat Mirafiori, jolla ei päässyt parkkikselta pois talvella ilman hiekkasäkkiä kontissa. Parkkiksen "mäki" oli jyrkkyydeltään jotain 1 asteen luokkaa max., mutta paikaltaan liikkeelle lähtö ylämäkeen oli täysi mahdottomuus talvikeleillä.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Meillä oli takavetoja siihen saakka, kunnes se vaihtoehto jäi pois Volvon volyymimallistosta 940:n myötä. 200- ja 700-sarjaa oli sitä ennen. Niillä pärjättiin ilman hiekkasäkkejäkin.Rattivaihde kirjoitti:Isällä oli aikanaan Sierra työsuhreautona, ja silloin ratkaisu tuohon oli klassinen hiekkasäkki takakontissa. On muuten 240:n ohella ainoa takavetoinen joka on perheessä ollut.
Eikä välttämättä pelkästään 70- ja 80-luvun takatuuppareissa, kuten varmaan kaikki Hiacella joskus ajaneet tietävät. Mitä nyt oon ite noilla aikakauden vehkeillä ajellut niin W124 ja 240 on aika leppoisia vehkeitä. 740:llä taas tuntuu kyllä pääsevän liikkeelle mutta aika helposti se rupeaa heiluttelemaan häntäänsä. Sen sijaan Sierra, Taunus ja pikkubemarit E21 ja E30 ovat paikoitellen jo aika tragikoomisia laitteita.V.J.S kirjoitti:No kyllä tuota takakontin hiekkasäkkiä sai pitää about kaikissa 70-80 luvun takatuuppareissa jos meinasi mihinkään päästä Meilläkin oli perheessä -80 luvulla Fiat Mirafiori, jolla ei päässyt parkkikselta pois talvella ilman hiekkasäkkiä kontissa. Parkkiksen "mäki" oli jyrkkyydeltään jotain 1 asteen luokkaa max., mutta paikaltaan liikkeelle lähtö ylämäkeen oli täysi mahdottomuus talvikeleillä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Amerikakkalaisilla on myös ollut suht helppoa lähteä liikkeelle.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mä olen meinannut liukkailla saada mun amerikkalaisen ojaan auton seisoessa paikoillaan. Autotallin edessä erittäin loiva nousu tallia kohti, jäinen pihan pinta. Auton keula tallia kohti. Löin koneen tulille, aikomuksena ajaa talliin. Kun aloin varovasti nostaa jalkaa jarrulta, alkoi takapyörät pyöriä jäällä tyhjää ilman että auto liikkui eteenpäin. Siinä alkoi perä valua jo uhkaavasti vasemmalle ojaan kunnes paniikkijarrutuksella sain liikkeen pysähtymään.
Kuplalla pärjäsi muuten monta talvea ilman mitään säkkejä. Renkaatkin oli ties mitä 20 vuotta vanhoja Hakkapeliittoja.
Kuplalla pärjäsi muuten monta talvea ilman mitään säkkejä. Renkaatkin oli ties mitä 20 vuotta vanhoja Hakkapeliittoja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mulla amerikkalainen valu viime talvena yhden pihan poikki kun oli ihan peilijäässä piha, jyrkkä mäki ja nollakeli ja kauhea myrsky.
Oli säkkipimeä ja ihmeteltiin että missä auto on kun tähän se jätettiin Oli nastarenkaatkin vielä, jäljistä sai osviittaa mistä autoa menee ettimään
Oli säkkipimeä ja ihmeteltiin että missä auto on kun tähän se jätettiin Oli nastarenkaatkin vielä, jäljistä sai osviittaa mistä autoa menee ettimään
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No nyt kaikki saabistit huomio! Tuosta hakemaan itselle kunnon talviauto sen kylmän ja (k)ankean saabinromun tilalle:
http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Ford/ ... T-507/5976
http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Ford/ ... T-507/5976
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^
Eikö tuossa ole takaistuinta ollenkaan?http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Ford/Focus/FKT-507/5976 kirjoitti: Istuimet: Kuljettajan ja etumatkustajan istuin,
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kaveri tuossa harkitsee 100tkm lykityn Ecoboost-Fordin ostamista. Tuleeko näillä ajelleilla mieleen mahdollisia sudenkuoppia? Mitä pitäis tsekata?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00