B207 koneen äärirajat
Re: B207 koneen äärirajat
Joo tuki kyllá ajettua viinalla sillá hetkellá koska oltiin ruotsista tulossa ja siellá tankki táyteen viinaa ennen laivan menoa:)
Siiná on voinut olla monta tekijáá, kone oli paljon ajettu joten voinut olla jo aikansa náhnyt, eiká minulla ollut seosmittaria... mutta toisaalta kun ohjelmoitiin niin laajakaistalla katsottiin seokset kohdilleen.
Tiiá sitten, voi olla et ruotsissa on niin , táállá on ainakin náin:D en usko ettá on luotettava pidemmállá kaavalla 400hp ilman takomántiá.. mut ei se oo tietty kun minun mielipide asiasta:)
Siiná on voinut olla monta tekijáá, kone oli paljon ajettu joten voinut olla jo aikansa náhnyt, eiká minulla ollut seosmittaria... mutta toisaalta kun ohjelmoitiin niin laajakaistalla katsottiin seokset kohdilleen.
Tiiá sitten, voi olla et ruotsissa on niin , táállá on ainakin náin:D en usko ettá on luotettava pidemmállá kaavalla 400hp ilman takomántiá.. mut ei se oo tietty kun minun mielipide asiasta:)
Re: B207 koneen äärirajat
Joo en kyseenalaista kyllä, että varmana kovilla on kone. Erikoinen kyllä, että melkein kaikki männät meni kerralla
Re: B207 koneen äärirajat
Mitkä oli tulpat ja miltä tulpat näytti? Pitkäkestoinen ajo etanolilla kovilla kierroksilla ja tehoilla kuumentaa tulppaa joka on voinut aiheuttaa preignitionin ja mäntien sulamisen. Kovaan käyttöön ja ensisijaisesti etanolilla ajaessa kannattaisi tämän takia olla mahdollisimman kylmät tulpat. NGK:lla onkin 9 lämpöarvoa saatavilla, turhan kylmä bensalle normiajoon (karstoittuu) mutta etanolilla saa olla miten kylmä tulppa hyvänsä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207 koneen äärirajat
Onko tuommoiseen ajoon parempia tulppia kuin nuo NGK BKR7ESC-11 ?
Re: B207 koneen äärirajat
autoon tehtiin táys huolto ennen láhtöá sisáltáen tulpat:) ngk tulpat oli autossa, en katsonut tulppien kuntoa vaurion jálkeen
joo oli melkoisen jánnáá miten meni kaik kerral mut onneks siellá páássá niin tuli váhán halvemmaksi remontti:D
ja nyt sitten jatketaan gtx3071 turbolla toivon mukaan vielá táná vuonna:)
joo oli melkoisen jánnáá miten meni kaik kerral mut onneks siellá páássá niin tuli váhán halvemmaksi remontti:D
ja nyt sitten jatketaan gtx3071 turbolla toivon mukaan vielá táná vuonna:)
Re: B207 koneen äärirajat
BKR8ES/BKR8E-11 varmaan toimisi.. BKR9E tulppaa ei löydy kuin iridiumina joka ei välttämättä ole paras vaihtoehto etanolilla. Ei tosin ole käytännön kokemusta eikä kovaa faktaa siitä että se todella olisi vaarallista. Mutta sinänsä platina/iridium tulpissa on vähempimassaiset kärjet joten toimii helpommin hot spottina. Perus "kuparitulppa" on turvallisin. Tulpankärjen sulaminenkin on oikeastaan parempi kuin tulikuumana hehkuminen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 137
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: B207 koneen äärirajat
NGK-BCPR9ES-11 käyttää Maptun stage 6 E85 370hv/450nm
ja tuohon omaan ongelmaan kun tullut sitä tutkittua ja logitettua niin tuo hukkaportti ei jaksa pitää.
ja tuohon omaan ongelmaan kun tullut sitä tutkittua ja logitettua niin tuo hukkaportti ei jaksa pitää.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: B207 koneen äärirajat
Omakin pirssi kävi dynossa pyörähtämässä, 331hp@5170rpm ja 475Nm 3-4.5krpm välissä.
Ahdot n. 1,5bar tuolla vääntöalueella
Muokkauksista lista:
-Turbo MHI TD04-14T (aeron) modattuna -15T GTX kompuralle ja vahvistettu ulkopuolisilla jousilla
-3" DP (mossemies)
-3Bar MAP
-Sachs Aeron SRE kykä+kiinteä vp
-EV-14 670cc suuttimet
-3" Intake
-Noname FMIC, vakiokokoiset lähdöt
-Biopowermodit (IDM, ECU + tulpat)
-Softana Jcarlsonin luomus
Kiitoksia kaikille tähän projektiin apua antaneille. Vinkkejä tullut ainakin nimim. jusahh, TommyW, jcarlson, ric_91
Ahdot n. 1,5bar tuolla vääntöalueella
Muokkauksista lista:
-Turbo MHI TD04-14T (aeron) modattuna -15T GTX kompuralle ja vahvistettu ulkopuolisilla jousilla
-3" DP (mossemies)
-3Bar MAP
-Sachs Aeron SRE kykä+kiinteä vp
-EV-14 670cc suuttimet
-3" Intake
-Noname FMIC, vakiokokoiset lähdöt
-Biopowermodit (IDM, ECU + tulpat)
-Softana Jcarlsonin luomus
Kiitoksia kaikille tähän projektiin apua antaneille. Vinkkejä tullut ainakin nimim. jusahh, TommyW, jcarlson, ric_91
Re: B207 koneen äärirajat
Meikän ei ole vielä käynyt dynossa, mutta jos sulla jo tuonverran irtosi niin kyllä täällä on pakko mennä jo 350 rikki:D
Re: B207 koneen äärirajat
Jos sulla on ahtimena valusiivellä oleva -16T niin sillon ei taida suurta eroa olla... sama ahdin varmaan sula ja ric_91:lla
Re: B207 koneen äärirajat
Kunnioitettavat lukemat nuo 331 ja 475Nm, kun kerran 15T ahdinta "suunniteltaessa" paperilla tuotto piti riittää nipin napin 300hp. Hieno homma. Noissa 16t-vehkeissä on ilm ollut samat ahtopaineet maks väännöllä, joten onko setuppeissa jotain eroa häviöiden suhteen? (virtaavuus) eikö Ric91 saanut 500Nm 1.5bar ahdoilla ja B207L/E nokilla?
Mikä dyno oli kyseessä ja onko halua jakaa lappua tänne? Dynoissa on huomattavia eroja.
Mikä dyno oli kyseessä ja onko halua jakaa lappua tänne? Dynoissa on huomattavia eroja.
EX: 9³SS BioPower
Re: B207 koneen äärirajat
Itsellä on portattu ja billetti siivellä oleva 16t jäykällä hukkiksella ja on aero nokat, ja uusi kansi jne jne,kyllä jotain eroa pitäisi olla. Pitää sanoa että IKINÄ ei ole tienpäälle jättäny kyseinen tekniikka, joten olen erittäin tyytyväinen
Jos veis omanikin penkkiin tonne maskuun niin sais vähä jotain lukemia:)
Jos veis omanikin penkkiin tonne maskuun niin sais vähä jotain lukemia:)
Re: B207 koneen äärirajat
Joo eli lappu tuossa:
Ilman SAE muunnoksia heppoja koneelta sen 340(Nämä täsmäävät 99,5% tarkkuudella ilmamassoista laskettuihin vääntö-->teho lukuihin)
Pyöriltä mitattu teho oli 221,8kW eli abouttiarallaa 300hp.
Ilmaa tuli 231g/s@5170rpm (joka vastaa myös 99% tarkkuudella dynomittausta)
Ja ric_91 lapussahan se 499Nm on piikkaus (1,67bar) ja sen jälkeen tasainen 1,5bar hieman matalemmilla väännöillä? (samat kuin minulla koska pyynnit on samat ja ne toteutuu)
Huippuväännöt minullakin on siis 484Nm, koska piikkausta ei tapahdu noilla regmapin arvoilla. Väännöt penkissä 200-300kiekkaa ylempänä, koska veto dynossa oli niin nopea, ettei spoolannut yhtä hyvin kuin tiellä. (ainakin ilmamassalogien mukaan)
Firman nimi lukee lapussa (VRT Motorsport), kaveri oli hyvinkin asiallinen (sanoi puhelimessa, että ei kannata tulla jos haluaa kaunisteltua tehoa, koska monet on joutuneet tuolla kuulemma pettymään.) Dynon malli oli Bosch FLA 206, joten nelivetojen penkityskin onnistuu.
Tässä vaan omia mietteitä, mutta voihan se olla että 331hp on ihan vituilleen mitattu ja voin kyllä olla mukana seuraavilla klubin dynopäivillä katsomassa kuinka vituilleen. Huvikseen en lähden nyt toiseen penkkiin ihan heti...
Ilman SAE muunnoksia heppoja koneelta sen 340(Nämä täsmäävät 99,5% tarkkuudella ilmamassoista laskettuihin vääntö-->teho lukuihin)
Pyöriltä mitattu teho oli 221,8kW eli abouttiarallaa 300hp.
Ilmaa tuli 231g/s@5170rpm (joka vastaa myös 99% tarkkuudella dynomittausta)
Ja ric_91 lapussahan se 499Nm on piikkaus (1,67bar) ja sen jälkeen tasainen 1,5bar hieman matalemmilla väännöillä? (samat kuin minulla koska pyynnit on samat ja ne toteutuu)
Huippuväännöt minullakin on siis 484Nm, koska piikkausta ei tapahdu noilla regmapin arvoilla. Väännöt penkissä 200-300kiekkaa ylempänä, koska veto dynossa oli niin nopea, ettei spoolannut yhtä hyvin kuin tiellä. (ainakin ilmamassalogien mukaan)
Firman nimi lukee lapussa (VRT Motorsport), kaveri oli hyvinkin asiallinen (sanoi puhelimessa, että ei kannata tulla jos haluaa kaunisteltua tehoa, koska monet on joutuneet tuolla kuulemma pettymään.) Dynon malli oli Bosch FLA 206, joten nelivetojen penkityskin onnistuu.
Tässä vaan omia mietteitä, mutta voihan se olla että 331hp on ihan vituilleen mitattu ja voin kyllä olla mukana seuraavilla klubin dynopäivillä katsomassa kuinka vituilleen. Huvikseen en lähden nyt toiseen penkkiin ihan heti...
Re: B207 koneen äärirajat
Jos billetillä on niin sittenhän siinä on varmana enemmän potkua jos ei tule pullonkaulaa muualta. Onko tuota logitettu millään tienpäällä? Itsellä ainakin aika pystyy näköjän aika tarkkaan logien mukaan laskemaan.K-PaX kirjoitti:Itsellä on portattu ja billetti siivellä oleva 16t jäykällä hukkiksella ja on aero nokat, ja uusi kansi jne jne,kyllä jotain eroa pitäisi olla. Pitää sanoa että IKINÄ ei ole tienpäälle jättäny kyseinen tekniikka, joten olen erittäin tyytyväinen
Jos veis omanikin penkkiin tonne maskuun niin sais vähä jotain lukemia:)
Re: B207 koneen äärirajat
Ei tuu, on mossemiehen 3" dp ja siittä suoraa putkee 2,5" takaisin päin , cooleri o do88 big pack jne:D ei varmasti ahdista mistää:)
Btw, multa jäämässä dp ja putkisto ylimääräiseksi 4" rännin tieltä. Samalla turbo suuttimet kans jää jos joku halukas ostamaan.. Ev14 1000cc kaikista kuitit tallessa, alle puolen vuoden vanhat:€
Btw, multa jäämässä dp ja putkisto ylimääräiseksi 4" rännin tieltä. Samalla turbo suuttimet kans jää jos joku halukas ostamaan.. Ev14 1000cc kaikista kuitit tallessa, alle puolen vuoden vanhat:€