9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Paljon on palstalla juttuja pariston vaihdosta mutta en löytänyt yhtään joka koskisi näitä "kapuloita".
Näyttää että vois aueta kun ottaa manuaaliavaimen ulos ja halkaisee koko pulikan?
On ihan houkuttelevan näköinen kolo siinä keskellä, mutta en menny raottelemaan kun en ole varma.
Kuinka siis oikeaoppisesti vaihdetaan?
PKa
Näyttää että vois aueta kun ottaa manuaaliavaimen ulos ja halkaisee koko pulikan?
On ihan houkuttelevan näköinen kolo siinä keskellä, mutta en menny raottelemaan kun en ole varma.
Kuinka siis oikeaoppisesti vaihdetaan?
PKa
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Juuri siitä kolosta vaan halki.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Vaihdoin pariston, helppoo kuin heinänteko mutta:
Avain ei pelitä edelleenkään.
Sama paristo kuin vanhemmissakin, 2032, 3-volttinen nappi sopi mainiosti.
Jossain jutuissa puhuttiin kameraliikkeistä ja ihmeparistoista ja 12V jännitteestä?
Vai pitääkö tätä jotenkin nollata / päivittää?
PKa
Avain ei pelitä edelleenkään.
Sama paristo kuin vanhemmissakin, 2032, 3-volttinen nappi sopi mainiosti.
Jossain jutuissa puhuttiin kameraliikkeistä ja ihmeparistoista ja 12V jännitteestä?
Vai pitääkö tätä jotenkin nollata / päivittää?
PKa
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Käytitkö jo virtalukossa?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Kyllä tuo on ihan oikea patteri. Suositushan on Sony tai Panasonic ohjekirjassa. Ite kävin kameraliikkeestä ostamassa ja sain oikeat patteri, mutta toimivat suunnilleen vuorokauden. Sitten hokasin että jotain kiinalaisia kirjoitusmerkkejä oli noissa -> kuraa. Piti sitten ihan merkkiliikkeestä käydä ostamassa. Ne onkin sitten toimineet molemmissa kakeissa kolmisen vuotta.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Kuten tuossa yllä viitattiin. Synkronointi pielessä eli avaimen lähettämä koodi pitää synkronoida auton kanssa. Tee se, niin eiköhän sitten pelaa.Tobbana kirjoitti:Käytitkö jo virtalukossa?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Äsken pitkähkön kiitoksen kirjoitin, mutta katos avaruuteen. Lyhyt referenssi: Käytin virtalukossa, toimii
KIITOS NEUVOISTA !
Nyt uusinkin Saappi käyttää Bilteman patteria, maksaa 4,49 / 2kpl
Myös 9-5 ja avo käyttää samaa patteria, kesto noin 2 vuotta.
Miks käyttää kalliimpia?
PKa
KIITOS NEUVOISTA !
Nyt uusinkin Saappi käyttää Bilteman patteria, maksaa 4,49 / 2kpl
Myös 9-5 ja avo käyttää samaa patteria, kesto noin 2 vuotta.
Miks käyttää kalliimpia?
PKa
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
Mielenkiintoista. Eräänkin patteri vaihtaneena, ei ole tarvinnu käyttää virtalukossa erikseen. Vaihtanu patterin, avannut ovet sillä kakella ja vielä varalta käynnistäny auton ko avaimella. Mutta tosiaan, käyttöohjeessa neuvotaan tuo virtalukossa käyttäminen.
Edit. Nimimerkki Petrisa kertoilikin jossain threadissa kuinka tuo avaimen ja auton parittelu toimii. Ja tuo mun ongelma tuon halpispatterin kanssa täsmäsi juurikin siihen. Kiitos siitä Petrisalle
Edit. Nimimerkki Petrisa kertoilikin jossain threadissa kuinka tuo avaimen ja auton parittelu toimii. Ja tuo mun ongelma tuon halpispatterin kanssa täsmäsi juurikin siihen. Kiitos siitä Petrisalle
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 2007 avaimen pariston vaihto?
En itsekään oikein tiedä varmasti "millä logiigalla" tuo synkronointi oikein pieleen menee. Jotenkin tuntuu, että pariston heikkeneminen todella huonoon varaukseen on siihen syynä.
Itse jouduin vaihtamaan toiseen säätimeen painonapin, kun toimi huonosti. Tuona aikana säädin oli levällään pöydällä paristo pois paikaltaan. En osaa sanoa kuinka kauan se oli työn alla (heitetään nyt vaikka 1/2h), mutta kasauksen jälkeen se toimi heti ilman "synkoronointikikkoja". Tästä voisi päätellä että kaukosäädin jatkoi toimintaansa koodia-avaruuden siitä kohdasta mihin se jäi pariston irroituksen aikaan. Eli sen "muisti pelasi".
Sitten kai käy niin, että huonolla paristolla tuo säädin jotenkin resetoituu ja menee lähetteen koodin muisti-avaruuden aloituskohtaan tai hyppii itsekseen johonkin satunnaiseen kohtaan. Tämä ei siten täsmää uuden pariston vaihdon jälkeen auton vastaanottimessa olevan ko. säätimen muistikohtaan, mihin se on viimeksi jäänyt. Auto joudutaan synkronoimaan avaimen kanssa uudelleen.
Jotenkin näin kai sen täytyy mennä, kun kerran toimivan pariston irroittaminen ja takaisinlaitto ei vie systeemiä epäsynkrooniin, mutta huono patteri sen tekee.
Sitten näistä pattereiden kestoiästä.
Olen ostanut auton vuonna -07 ja molemmmissa avaimissa on vielä edelleen samat patterit .
Itse jouduin vaihtamaan toiseen säätimeen painonapin, kun toimi huonosti. Tuona aikana säädin oli levällään pöydällä paristo pois paikaltaan. En osaa sanoa kuinka kauan se oli työn alla (heitetään nyt vaikka 1/2h), mutta kasauksen jälkeen se toimi heti ilman "synkoronointikikkoja". Tästä voisi päätellä että kaukosäädin jatkoi toimintaansa koodia-avaruuden siitä kohdasta mihin se jäi pariston irroituksen aikaan. Eli sen "muisti pelasi".
Sitten kai käy niin, että huonolla paristolla tuo säädin jotenkin resetoituu ja menee lähetteen koodin muisti-avaruuden aloituskohtaan tai hyppii itsekseen johonkin satunnaiseen kohtaan. Tämä ei siten täsmää uuden pariston vaihdon jälkeen auton vastaanottimessa olevan ko. säätimen muistikohtaan, mihin se on viimeksi jäänyt. Auto joudutaan synkronoimaan avaimen kanssa uudelleen.
Jotenkin näin kai sen täytyy mennä, kun kerran toimivan pariston irroittaminen ja takaisinlaitto ei vie systeemiä epäsynkrooniin, mutta huono patteri sen tekee.
Sitten näistä pattereiden kestoiästä.
Olen ostanut auton vuonna -07 ja molemmmissa avaimissa on vielä edelleen samat patterit .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)