En suosittele. Mulla on ollut tomaatista n 70 tkm ketju pois ja kuhan kerkeen niin laitan takaisin. Tomaatissa kun kierrokset nousee vakisinkin niin aika "Murinaa" pitää. Aina kun ajaa tonnarilla niin rupee harmittaa tuo Aeron ketjun puutos.V-M kirjoitti:Turbiini? Aika painava möykky. Omasta aijon kyllä paiskoa mäkeen... 2.3 automaatti.peinu kirjoitti: ja varsinkaan automaattivaihteisessa missä ei ole vauhtipyörääkään tasoittamassa käyntivärinöitä.
V-M
Tasapainoketjulla vai ilman ?
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
..Ja vauhtipyörän tasoittama vääntömomentin vaihtelu on eri asia kuin tasapainoakselien tehtävä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
Ihan mielenkiinnosta Kummeli, kuinka paljon kyseisellä autolla on ajettu?
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
Tosiaan silloin kun samaan aikaan samassa paikassa otettiin nuo ketjut molempien autoista niin ainakin käytännössä tuntui pahemmalta tuossa automaatissa mitä omassa manuaalissa.KARELPA kirjoitti:En suosittele. Mulla on ollut tomaatista n 70 tkm ketju pois ja kuhan kerkeen niin laitan takaisin. Tomaatissa kun kierrokset nousee vakisinkin niin aika "Murinaa" pitää. Aina kun ajaa tonnarilla niin rupee harmittaa tuo Aeron ketjun puutos.V-M kirjoitti:Turbiini? Aika painava möykky. Omasta aijon kyllä paiskoa mäkeen... 2.3 automaatti.peinu kirjoitti: ja varsinkaan automaattivaihteisessa missä ei ole vauhtipyörääkään tasoittamassa käyntivärinöitä.
V-M
Ja vaikka TP-akseleiden poisto ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäynnillä niin kyllä oma ainakin rupesi hieman enemmän tärisemään tyhjäkäynnillä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
asiasta kolmanteen! täälä varmaan aika monella on kokemusta juuri tästä ketjun poistosta, jotenka piten nuo akselit kannattaa lukita??
9-5 aero, 900S
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
Ei tarvi lukita mitenkään.
Itse katkasin ketjun dremelillä ja rautalankaa apuna käyttäen nykäsin pois.
Rautalangalla saa pidettyä päät kireällä ettei ketju sylttäänny sinne jonnekkin.
Itse katkasin ketjun dremelillä ja rautalankaa apuna käyttäen nykäsin pois.
Rautalangalla saa pidettyä päät kireällä ettei ketju sylttäänny sinne jonnekkin.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
EIkö se ole vähä riski jättää lukittematta jos molempiin akseleihin jää kanavat auki asentoon niin se pudottaa ö-paineita. NO kerkesin lukita kuitenkin jo ne, laitoin sopivan kokoset prikat rattaiden alle ja kiristin takaisin lukitteen kanssa. Ketjukiristimen öljyreiän kierteistin laitoin 10mm pitkän M6 ruuvin lukkoprikan ja lukitteen kanssa.
9-5 aero, 900S
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
Ne laakerin kanavat jää väkisinkin "auki" asentoon. Tasapainoakselin laakerissa on ulkopuolella ura missä öljy kiertää ja siinä on 90-asteen välein reiät joista öljy tulee akselin ja laakerin väliin. Akselissa taasen on yli 90-asteen verran voitelu-uraa. 1+1 tasapainoakselin lukitsemisesta ei ole mitään hyötyä siinä mielessä etteikö se hukkaisi öljynpainetta. Toisekseen, laakerit on asennettu "johonkin asentoon" lohkoon eli ilman tasapainoakseleiden irroitusta ei voi tietää missä asennoissa nuo laakereiden öljyreijät on. Lyömällä laakerit irti ja paukauttamalla niiden tilalle umpiholkit saa blokattua niiden öljynkierron.viggen36 kirjoitti:EIkö se ole vähä riski jättää lukittematta jos molempiin akseleihin jää kanavat auki asentoon niin se pudottaa ö-paineita.
Tosta vielä pari kuvaa selventämään aihetta.
Etummaisen tasapainoakselin laakeripukki
Etummaisen akselin laakeripinta. 360 ura akselin ympäri.
Takimmaisen akselin laakeri pinta. Uraa on miltei 180 astetta.
Takimmainen laakeri
jeeeeeee!
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
Noni, kiitos hyvistä kuvista! Näin sitä tietoa saa lypsämällä
9-5 aero, 900S
Re: Tasapainoketjulla vai ilman ?
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 976&type=3
Tossa on parit vinkit tasapainoakseleiden poistamiseen ja niiden öljynkierron tulppailuun.
Tossa on parit vinkit tasapainoakseleiden poistamiseen ja niiden öljynkierron tulppailuun.
jeeeeeee!