Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
-99 2,2 Tid: Onko naftasuodattimessa lämmitin, ja jos on niin millä logiikalla se oikein toimii?
Re: Nopeat kysymykset
WIS ilmoittaa vapaasti suomennettuna.: Bimetallijousi käynnistää lämmityksen, kun lähtevän polttoaineen lämpötila alittaa arvon 0 C ja katkaisee lämmityksen, kun lämpötila ylittää arvon +20C.joutilas kirjoitti:-99 2,2 Tid: Onko naftasuodattimessa lämmitin, ja jos on niin millä logiikalla se oikein toimii?
WIS:n mukaan pitäisi löytyä.
Re: Nopeat kysymykset
Kyseessä lienee termopari/termoelementti jonka toiminta perustuu elementin kahden eri metallilaadun jännite-eroon lämpötilan muuttuessa. Esim. 4mA = 0 astetta 20mA=100 astetta, ehkä ntc termistori voisi palvella lähempänä tarkoitusta..
- Saab 9000 2.0T, liikaa ranskalaisia, Saab 95 vector maptun biopower MY03
Re: Nopeat kysymykset
Tech2 ja toi mun -99 vuoden TiDi eivät suostu keskustelee.
Jotain tolkkuu on koska jos valitsee väärän vuoden niin herjaa siitä.
Oikee moottorimalli on valittuna.
Techi toimii kyl toisessa samanikäisessä bensapelissä.
Nastat näyttäisi olevan paikoillaan ja sormikopelolla sanoisin etteivät lähde karkuunkaan. Diagnostiikka/radio sulake on ehjä.
Joskus on yhteys pelannut.
Tarve ois saada tyhjäkäyntiä vähä korotettua/tärinää pienemmäksi.
Jotain tolkkuu on koska jos valitsee väärän vuoden niin herjaa siitä.
Oikee moottorimalli on valittuna.
Techi toimii kyl toisessa samanikäisessä bensapelissä.
Nastat näyttäisi olevan paikoillaan ja sormikopelolla sanoisin etteivät lähde karkuunkaan. Diagnostiikka/radio sulake on ehjä.
Joskus on yhteys pelannut.
Tarve ois saada tyhjäkäyntiä vähä korotettua/tärinää pienemmäksi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Itsellä tulis mieleen, että onko liitokset ehjät tai hapettuneet ja onko resetointia testattu. Lisäys vielä onko tarkistettu johtosarjat? Jos vaikka ihmeen kaupalla olisi jotain johtimia mennyt poikki tai menossa poikki.tetammi kirjoitti:Tech2 ja toi mun -99 vuoden TiDi eivät suostu keskustelee.
Jotain tolkkuu on koska jos valitsee väärän vuoden niin herjaa siitä.
Oikee moottorimalli on valittuna.
Techi toimii kyl toisessa samanikäisessä bensapelissä.
Nastat näyttäisi olevan paikoillaan ja sormikopelolla sanoisin etteivät lähde karkuunkaan. Diagnostiikka/radio sulake on ehjä.
Joskus on yhteys pelannut.
Tarve ois saada tyhjäkäyntiä vähä korotettua/tärinää pienemmäksi.
Re: Nopeat kysymykset
erve! Tämä nyt ei ihan tänne sovi, mutta en viitsisi tehdä uutta check engine light juttua.
Itselläni on Saab 93 1999 2.0i B204i moottorilla, jossa on tuo motronic 2.10.3 yksikkö. Check engine valo alkoi palamaan ja silloin tällöin vilkuttelee ajossa sitä. Tein vilkkumistestin ja tulokseksi tuli 2 nopeaa vilkkua. Odotin perinteisesti ohjeen mukaan, että tuleeko muita vikakoodeja, mutta ei tullut.
WIS kertoo, että olisi kyseessä ilmamassa-anturi. Pitääkö tämä paikkaansa?
Autossa on myös muita oireita. Lämpötilamittarin viisari ei nouse kello 9:ään vaan vaihtelee sinisen ja keskiasennon välillä. Kestää kauan, että moottori lämpiää. Työskentely lämpötila on sen +12C, Ennen testejä moottori on lämmitetty esilämmityksellä. Jos pidän tyhjäkäynnillä autoa ilman ilmastointia, niin saan nostettua lämmöt puoleen väliin, jonka jälkee flekti pörähtää käyntiin. Ajossa lämmöt tipahtavat nopeasti melkein siniselle. Onko mahdollisesti termostaatti tiensä päässä ja moottorin kyljessä oleva lämpötila-anturi?
Muuten auto käy ja kukkuu hyvin. EI ole tyhjäkäyntiongelmia, "tehot" tallessa, kulutus "pieni" ja käynnistyy joka kerralla
PÄIVITYS: Puhdistin ilmamassamittarin ja nollasin. Nyt ei ilmoittele sitä enää. Nyt tuli uusi ilmoitus tilalle: Neljä nopeaa vilkkua.
PÄIVITYS: Ilmeisesti termostaatti aiheuttaa nyt ongelmia mitä olen seurannut ketjuja. Vaihdetaan siis uusi tilalle.
PÄIVITYS: Vaihdettu termostaatti, putsattu jäähdytysjärjestelmä ja uudet litkut sisällä. Nyt nousee lämmöt kohdalleen!
Silti vielä antaa 4 nopeaa vilkkua. Tietääkö kukaan mistä johtuu? WIS ilmoittaa, että olisi Lämpötila anturi, jäähdytysneste..Tämä varmaan yksikölle menevä tieto(Ei mittaritieto) Voiko pitää paikkaansa? Se on vaihdettu kuitenkin.
Itselläni on Saab 93 1999 2.0i B204i moottorilla, jossa on tuo motronic 2.10.3 yksikkö. Check engine valo alkoi palamaan ja silloin tällöin vilkuttelee ajossa sitä. Tein vilkkumistestin ja tulokseksi tuli 2 nopeaa vilkkua. Odotin perinteisesti ohjeen mukaan, että tuleeko muita vikakoodeja, mutta ei tullut.
WIS kertoo, että olisi kyseessä ilmamassa-anturi. Pitääkö tämä paikkaansa?
Autossa on myös muita oireita. Lämpötilamittarin viisari ei nouse kello 9:ään vaan vaihtelee sinisen ja keskiasennon välillä. Kestää kauan, että moottori lämpiää. Työskentely lämpötila on sen +12C, Ennen testejä moottori on lämmitetty esilämmityksellä. Jos pidän tyhjäkäynnillä autoa ilman ilmastointia, niin saan nostettua lämmöt puoleen väliin, jonka jälkee flekti pörähtää käyntiin. Ajossa lämmöt tipahtavat nopeasti melkein siniselle. Onko mahdollisesti termostaatti tiensä päässä ja moottorin kyljessä oleva lämpötila-anturi?
Muuten auto käy ja kukkuu hyvin. EI ole tyhjäkäyntiongelmia, "tehot" tallessa, kulutus "pieni" ja käynnistyy joka kerralla
PÄIVITYS: Puhdistin ilmamassamittarin ja nollasin. Nyt ei ilmoittele sitä enää. Nyt tuli uusi ilmoitus tilalle: Neljä nopeaa vilkkua.
PÄIVITYS: Ilmeisesti termostaatti aiheuttaa nyt ongelmia mitä olen seurannut ketjuja. Vaihdetaan siis uusi tilalle.
PÄIVITYS: Vaihdettu termostaatti, putsattu jäähdytysjärjestelmä ja uudet litkut sisällä. Nyt nousee lämmöt kohdalleen!
Silti vielä antaa 4 nopeaa vilkkua. Tietääkö kukaan mistä johtuu? WIS ilmoittaa, että olisi Lämpötila anturi, jäähdytysneste..Tämä varmaan yksikölle menevä tieto(Ei mittaritieto) Voiko pitää paikkaansa? Se on vaihdettu kuitenkin.
Re: Nopeat kysymykset
Onko mitään haittaa, jos ottaa Ng900 kompuralle menevän punaisen piuhan liittimen irti? Tarkoituksena siis eliminoida kompura käytöstä väliaikaisesti.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
ACC-kompressorin releen poisotto ajaa saman asian ja ehkä turvallisempi vaihtoehto.
Re: Nopeat kysymykset
Seuraavanlaisia kysymyksiä olisi arvon foorumilaisille:
1. Lämmöt nousevat mittarin mukaan vain noin kello 7-8 kohdalle normaaliajossa, tyhjäkäynnillä neula osoittaa kello 9. Voisiko vika olla rikkoutuneessa termostaatissa? Oireet ainakin viittaisivat siihen. Muuten auto toimii normaalisti eikä vikavaloja syty. OpenSidistä voi varmaan tarkistaa moottorinlämpötilan? Mikä sen kuuluisi normaalisti olla?
2. Olisin kiinnostunut asentamaan kolkkiin ahtopainemittaria kabiiniin ja ohjeita olen asiasta jonkinverran lukenut. Ainoa asia, joka tuottaa nyt harmaita hiuksia on tuon kytkentä konehuoneessa. Voisiko joku vääntää rautalangasta, mihin tuo letku t-liittimen kanssa kuuluisi oikein siellä liittää? Tuntuu että asiasta hieman erilaista tietoa. Toimiva kuvallinen ohjekin olisi mukava mikäli jollakin sellainen olisi.
1. Lämmöt nousevat mittarin mukaan vain noin kello 7-8 kohdalle normaaliajossa, tyhjäkäynnillä neula osoittaa kello 9. Voisiko vika olla rikkoutuneessa termostaatissa? Oireet ainakin viittaisivat siihen. Muuten auto toimii normaalisti eikä vikavaloja syty. OpenSidistä voi varmaan tarkistaa moottorinlämpötilan? Mikä sen kuuluisi normaalisti olla?
2. Olisin kiinnostunut asentamaan kolkkiin ahtopainemittaria kabiiniin ja ohjeita olen asiasta jonkinverran lukenut. Ainoa asia, joka tuottaa nyt harmaita hiuksia on tuon kytkentä konehuoneessa. Voisiko joku vääntää rautalangasta, mihin tuo letku t-liittimen kanssa kuuluisi oikein siellä liittää? Tuntuu että asiasta hieman erilaista tietoa. Toimiva kuvallinen ohjekin olisi mukava mikäli jollakin sellainen olisi.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Ykköseen vastaus: rikkinäinen termostaatti n 90℅ varmuudella. Sulla kiertää aine kokoajan eli jääny auki ja ajossa ilmavirta jäähdyttää lisää. Just oli samat oireet parissa saabissa mihin tein remontit.
Re: Nopeat kysymykset
Kyllä, selvästi termostaattivika.
Uudella ehjällä termostaatilla lämpöjen pitäisi maantieajossa seilailla suunnilleen 80-90 asteen välillä. Se mittariston lämpömittari on ihan hyvä referenssi, jos se poikkeaa millinkin alaspäin vaakasuorasta ajossa tällaisila syyskeleillä, käy kone liian kylmänä. Tällöin Open Sidissä lämpötila laskee ainakin ajoittain alle 80 asteen.
Uudella ehjällä termostaatilla lämpöjen pitäisi maantieajossa seilailla suunnilleen 80-90 asteen välillä. Se mittariston lämpömittari on ihan hyvä referenssi, jos se poikkeaa millinkin alaspäin vaakasuorasta ajossa tällaisila syyskeleillä, käy kone liian kylmänä. Tällöin Open Sidissä lämpötila laskee ainakin ajoittain alle 80 asteen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Kiitokset nopeasta vastauksesta! Samalla vaihtuisi nuo jäähdytysnesteetkin kun varmuutta niiden pakkasenkestosta ei ole. Talvea en ole tällä ehtinyt vielä kokea.
Onko tuo iso remontti tehdä itse?
Onko tuo iso remontti tehdä itse?
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Ei termostaatin vaihto kovin paha juttu ole. Löytyy koneen kuskinpuoleisesta päästä josta ylävesiletku lähtee kohti jäähdytintä. Hieman ahdas rako, mutta peruskaluilla ja kärsivällisyydellä onnistuu. Muista laittaa uuden termarin ilmausreikä (pieni reikä siinä kehällä) ylöspäin, kun asennat uutta termaria. Eikä kannata ostaa tarviketta, originaaliosatkin on huonoja, tarvikkeet on surkeita (on jotkut vaihdelleet heti uutena kun ei lämmöt ole nousseet oikein).
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Hyvä tietää, kiitokset vinkeistä!
Haulla sainkin jo hieman tietoa noiden tarvike sekä myös originaaliosien kestävyydestä. Ilmeisesti tuo ei hirveästi kustanna, joten täytyypä alkaa metsästämään kyseistä osaa. Uskaltaako tuolla autolla kuitenkin ajelemaan rauhallista ajoa kun en pääse heti osaa vaihtamaan?
Haulla sainkin jo hieman tietoa noiden tarvike sekä myös originaaliosien kestävyydestä. Ilmeisesti tuo ei hirveästi kustanna, joten täytyypä alkaa metsästämään kyseistä osaa. Uskaltaako tuolla autolla kuitenkin ajelemaan rauhallista ajoa kun en pääse heti osaa vaihtamaan?
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Nopeat kysymykset
Onko ng900 turbossa tuo apukuskin jalkatilan verhouksen takana oleva musta mötikkä keskuslukituksen ohjausyksikkö vai mikä. Siis tuo tuossa trionicboksin alapuolella