Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Nyt tämä menee oikeasti mielenkiintoiseksi. Otin konehuoneesta A/C releen J irti, joten kompura ei tuntuisi kytkeytyvän päälle. Sen sijaan tuo käyntihäiriö jatkuu edelleen, kun ilmastointi on AUTO asennossa. Mistähän moottori saa signaalin nostaa kierroksia?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Signaali tulee suoraan ACC ohjausyksiköltä DICE/Moottorinohjausyksikkö. Onko sulla WIS käytettävissä?
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Mitä toimenpiteitä oot tehnyt? Resetoinut ecun ottamalla akunkengän irti tai sulakkeen? Tarkistanut sen ACC ohjausyksikön sillä AUTO OFF systeemillä?
Ottanut sen ACC kompressorin releen pois?
Ottanut sen ACC kompressorin releen pois?
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Putsannut IAC joutokäynti säätöventtiilin? Mä ottaisin irti sen sähköliittimen IAC venttiilistä ja laittaisiin ACC Auto asentoon, jos kierrokset pomppaa reilusti taas, niin sitten ei ole vika siinä venttiilissä, koska siellä on jousi, joka säätää sen venttiilin auki, että kierrokset on vähintään sen 1000. Tottakai sekin voi olla jumissa, jos paskaa siellä on paljon.
Viimeksi muokannut kiy0shi, Ti Loka 11, 2016 12:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Jos sulla tyhjäkäyntikierrokset nousee samoihin 1000-3000rpm kun jäähdyttimen puhallin lähtee käyntiin, niin silloin varmasti taitaa olla IAC venttiilissä vika tai putkissa, laturissa tai akussa. Itsellä oli viallinen akku, joka aiheutti samoja oireita.
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Jossain noista se vika voi olla, mutta miksei ongelma esiinny kuin ilmastointi päällä? IAC on vaihdettu jo kerran ja putket käyty silmämäärin ja kokeilemalla läpi. Laturin tuuppaaman jännitteen voisi vielä mitata jossain kohtaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Jos se ACC kompressori ei lähde käyntiin kun painat paneelista auto, niin voi poissulkea laturin ja akun. Silloinhan ei pitäisi olla mitään kuormaa liikaa. ACC yksiköltä menee ohjaus DICE josta sitten moottorinohjausyksikölle eli jossain niissä vika, jos tarkastettu letkut ja kaikki venttiilit yms
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Testaapa ihan piruttain, että tulppaat sen IAC-venttiilin, että ei pääse ilmaa menee. Lykkäät ACC:n päälle, niin pitäisi kierrokset tipahtaa reippaasti. Jos silloin vielä nousee tosi ylös kierrokset, niin vika voi olla ainoastaan yksiköissä tai ilmavuoto kaasuläpän jälkeen.
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Näin luulen, että akku ja laturi on kunnossa.
Ilmeisesti DICE ja ilmastointi liittyy yhteen jotenkin näin: "The DICE uses throttle position, engine temp, A/C pressures, ambient air temp sensor and the a/c switch as control inputs. Any problem with those, or the DICE could shut down the A/C system."
Kaasuläpän asentoanturilla on varmasti muitakin käyttökohteita kuin DICE:n ohjaus? Voisi senkin sulkea pois.
Ja täytyy kokeilla tulpata tuo IAC, ja katsoa notkahtaako kierrokset.
Ilmeisesti DICE ja ilmastointi liittyy yhteen jotenkin näin: "The DICE uses throttle position, engine temp, A/C pressures, ambient air temp sensor and the a/c switch as control inputs. Any problem with those, or the DICE could shut down the A/C system."
Kaasuläpän asentoanturilla on varmasti muitakin käyttökohteita kuin DICE:n ohjaus? Voisi senkin sulkea pois.
Ja täytyy kokeilla tulpata tuo IAC, ja katsoa notkahtaako kierrokset.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Ootko päässyt lukemaa vikakoodeja autosta? Check engine valo syttyny?
Mulla loppuu ainakin ideat kesken Ainoa mikä enää tulee mieleen on tuo ACC paine-anturi jonka tieto tulee DICE:lle.
Ainoat mahdolliset vuodot mitä on läpän jälkeen:
alipaineletkut
huohotusventtiili...
jarrutehostin...
Mulla loppuu ainakin ideat kesken Ainoa mikä enää tulee mieleen on tuo ACC paine-anturi jonka tieto tulee DICE:lle.
Ainoat mahdolliset vuodot mitä on läpän jälkeen:
alipaineletkut
huohotusventtiili...
jarrutehostin...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Tämä pistoliitin kannattaa tarkastaa ( punainen lukitusrengas ) putken pitäisi istua napakasti paikallaan.
Jos liikkuu edestakaisin niin liittimen pohjalla oleva o-rengas on antautunut.
Jos liikkuu edestakaisin niin liittimen pohjalla oleva o-rengas on antautunut.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Moi. Onko kuva T7:sta? Mulla on muistaakseni metallia toi imuputki tuonne kurkulle ja muistaakseni siinä on vain jokin lämpötila-anturi?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Kuva on T7:sta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Minkäslainen homma tuo o renkaan vaihto on? Omassa muistaakseni liikkuu ja ongelmia vajaiden arvojen kanssa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kierrokset seilaa rankasti ajoittain
Paina punaista renkasta sisäänpäin ja samalla vedät putken irti, o-rengas jää liittimen sisälle.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#