Saab 96 1977
Re: Saab 96 1977
olipas pikku pikku reikää siellä. noita ei onneksi kauaa tinaile, konehuonehan on aina kysymys kun vehkeet on irti pitäs pestä, no missäs peset kun ei voi ajaa pesupaikalle, tuskin traileria viitsii sen takia vuokrailla ja hinatakkaan ei viitsi kun akselit menee pian limb home tilaan
vaihto ehdoksi jaa se tyypillinen rätti tinneri keskikalja rumpa
mutta nythän itsepäisyyspäivänä on aikaa sitä duunailla..
vaihto ehdoksi jaa se tyypillinen rätti tinneri keskikalja rumpa
mutta nythän itsepäisyyspäivänä on aikaa sitä duunailla..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
Alkaa päivänvalon pilkotus jalkatilasta loppua. Kabiinin puolelta sain tänään kuskin jalkatilasta paikat liimailtua kiinni. Eteenpäin kopistellessa alkoi mätää löytyä myös moottoritilan takanurkasta, jonka viistin auki. Sinne pala uutta ainetta ruostumaan ja taas löytyy uutta pehmoista kohtaa...
Jarruletkun läpiviennin takaa sai ottaa palan hyttiin asti pois. Melkoisesti pääsee kuppa iskemään, kun paikoitellen kolme pelti kerrosta päällekkäin ja joka väliin päässyt vesi.
Maalailuakin on saatu välillä tehtyä ja nyt olisi koko vasemman etunurkan hilut palloniveliä, jarrusatulaa ja iskaria vaille maalattuna.
-> http://aijaa.com/jZGVef
Jarruletkun läpiviennin takaa sai ottaa palan hyttiin asti pois. Melkoisesti pääsee kuppa iskemään, kun paikoitellen kolme pelti kerrosta päällekkäin ja joka väliin päässyt vesi.
Maalailuakin on saatu välillä tehtyä ja nyt olisi koko vasemman etunurkan hilut palloniveliä, jarrusatulaa ja iskaria vaille maalattuna.
-> http://aijaa.com/jZGVef
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
Kyllä on ruoste mukavaa, aina löytyy uutta
Onneksi on kuuppa kunnonrautaa hitsailla, ainepaksuus hyvä
Omaani hisailin samaa kohtaa kuin sinä, mutta repsikan puolelle ja paljon isompaa paikkaa
Tsemppiä rojektiin!
-Vesa A
Onneksi on kuuppa kunnonrautaa hitsailla, ainepaksuus hyvä
Omaani hisailin samaa kohtaa kuin sinä, mutta repsikan puolelle ja paljon isompaa paikkaa
Tsemppiä rojektiin!
-Vesa A
Re: Saab 96 1977
Pientä askartelua saatu 96 parissa tehtyä. Hammastangon purin, kun siitä on jo ennemmin tullut mainintaa katsastuksessa keskivaiheen jäykkyydestä. Raidetangonpäät meni roskiin, kun parempiakin on varastossa, mutta lopulta koko tanko sai tuomion jäädä autosta pois. Vasenta sisäniveltä on joskus yritetty vaihtaa tai kiristää tuhoamalla tangon kuskinpuolen jengat. Ilmeisesti lukitus nastaa ei oltu porattu tarpeeksi syvälle jolloin se on leikannut kierteet mukanaan. Nyt se oli lukittu hakkaamalla pistepuikolla tärsettä saumakohtaan. Lisänä oli joku harakiri suojakumi jota oli leikattu sopiviin mittoihin.
Itse tangossakin oli vasemman pään hammastuksessa viilapenkin jälkiä, jotka saisi kyllä viilattua pois.
Onneksi varaosa kuupasta on hyllyyn jäänyt täysin priima kuntoinen hammastanko jossa oli hyvät raidepään pallonivelet. Sisälläkin näytti kaikki olevan ok, joten tanko odottaa kasausta maalin kuivumisen jälkeen ja uutta vasukkaa sisälle.
Itse korille ei ole paljoakaan tapahtunut. Yksi pieni pellin pala on hitsattu kiinni ja lisää työvaloa saatu lokarin ympäristöön jolloin paljastui kaksi pientä 3x3mm reikää. Otin sitten kunnon palan tuosta vetaritunnelin takaa pois, kun näytti ruoste viihtyvän peltikerrosten välissä. Saattanee olla että saa vieläki suurentaa, jottei heti ole kukkima vaaraa.
Kuvia -> http://aijaa.com/jzL25a
Itse tangossakin oli vasemman pään hammastuksessa viilapenkin jälkiä, jotka saisi kyllä viilattua pois.
Onneksi varaosa kuupasta on hyllyyn jäänyt täysin priima kuntoinen hammastanko jossa oli hyvät raidepään pallonivelet. Sisälläkin näytti kaikki olevan ok, joten tanko odottaa kasausta maalin kuivumisen jälkeen ja uutta vasukkaa sisälle.
Itse korille ei ole paljoakaan tapahtunut. Yksi pieni pellin pala on hitsattu kiinni ja lisää työvaloa saatu lokarin ympäristöön jolloin paljastui kaksi pientä 3x3mm reikää. Otin sitten kunnon palan tuosta vetaritunnelin takaa pois, kun näytti ruoste viihtyvän peltikerrosten välissä. Saattanee olla että saa vieläki suurentaa, jottei heti ole kukkima vaaraa.
Kuvia -> http://aijaa.com/jzL25a
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
Kovat ovat poikien urakat olleet ja lisää tuntuu tulevan. Ei muuta kuin hattua päästä, tuon tuskan sekä kunnioituksen takia, kun on tuollaiseen urakkaan ryhtynyt!
No, nyt tuo homma on kuitenkin alullaan, niin kyllä se myös etenee. Tämä näiden vanhojen perinneautojen laittaminen on kestävyyslaji, siksi isot kannustukset tekijälle! Tsemppiä!
No, nyt tuo homma on kuitenkin alullaan, niin kyllä se myös etenee. Tämä näiden vanhojen perinneautojen laittaminen on kestävyyslaji, siksi isot kannustukset tekijälle! Tsemppiä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saab 96 1977
Tämäkin etenee melko rauhallisesti, kun tuppaa noita muita projekteja päälle. Nytkin odottaa majorin takavanteet maalaus toimenpiteitä ja vähän rengas jumppaa. Metsäkärry värkkejäkin on kasattuna pihalla josko sellaista ehtisi tekemään, puutavara kuormain odottaa helojen ja tappien tiivistelyä ja se TTiD:n eberikin on vielä korjaamatta. Lisänä vielä vajaa 3kk ikäinen saabistin alku joka ei vieä tallissa viihdy.
Mutta hiljaa hyvä tulee...
Mutta hiljaa hyvä tulee...
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
Taas vierähti muutama tunti tallissa ja kutvosesta lähti mätää irti. Vetaritunnelin seutuvilta otin vähän rennommin tavaraa pois mitä tarve olisi vaatinut, mutta nyt ainakin on peltien väli tyhjätty ruostevellistä. Paikat sain myös hitsattua ulkopuolelta kiinni ja seuraavana olisi konehuoneen putsailua ja sieltä saumat kiinni.
Vasen etunurkkakkin oli pehmennyt ja on ollut sitä jo parikymmentä vuotta sitten, kun autoa on maalattu. Ohuen ruostepellin päälle oli vedetty melkoisesti pakkelia joka oli muuten kohtuu lujassa, kun se oli päässyt rösti kohdista läpi ja levitetty konehuoneen puolelle. Etunurkkaa en enää ruvennut hitsaamaan, kun sisäpuolen putsaus ei oikein onnistunut käytettävissä olevilla työkaluilla. Mutta ehkä ensiviikolla saan vinguteltua sauman paikat puhtaaksi ja samalla pyöristeltyä jarruputken läpiviennin.
Maalattujakin osia hiukan kasailin ja muutama osakin meni samalla tilaukseen. Enää puuttuu molemmille puolille vetarin toinen stefa ja jarrusatulan tiivisteet niin sitten saa navankin kasattua.
Kuvia http://aijaa.com/CXoqsD
Vasen etunurkkakkin oli pehmennyt ja on ollut sitä jo parikymmentä vuotta sitten, kun autoa on maalattu. Ohuen ruostepellin päälle oli vedetty melkoisesti pakkelia joka oli muuten kohtuu lujassa, kun se oli päässyt rösti kohdista läpi ja levitetty konehuoneen puolelle. Etunurkkaa en enää ruvennut hitsaamaan, kun sisäpuolen putsaus ei oikein onnistunut käytettävissä olevilla työkaluilla. Mutta ehkä ensiviikolla saan vinguteltua sauman paikat puhtaaksi ja samalla pyöristeltyä jarruputken läpiviennin.
Maalattujakin osia hiukan kasailin ja muutama osakin meni samalla tilaukseen. Enää puuttuu molemmille puolille vetarin toinen stefa ja jarrusatulan tiivisteet niin sitten saa navankin kasattua.
Kuvia http://aijaa.com/CXoqsD
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
miäs hyvä siitä tulee, ihmeen ehjä etunurkka hiekkapellissä
enemmän piti joskus leipoa jo 90 luvun lopussa
enemmän piti joskus leipoa jo 90 luvun lopussa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
Piitkästä aikaa tuli taas jotain näkyvää tehtyä kutvoselle. Nyt nimittäin on ensimmäinen nurkkaus pohjamaalissa, kun lopulta sain kaikki paikat hitsailtua tästä pyöräkotelosta. Maalauksen jälkeen kuvia ottaessa huomasin jo, että yksi osa jäi hitsaamatta paikoilleen. Pitää vain yrittää muistaa askarrella tuo jarruputken kiinnike paikoilleen ennen seuraavaa värjäys kertaa.
Nyt vuorossa olisi auton kääntö toiseen asentoon että saa seuraavaa nurkkausta ruveta askartelemaan. Alle täytyy joko askarrella joku hullupyörä laveri tai sitten tunkkailla auto kuormalavojen päälle ja liikutella roclalla, kun kasaamaan en ala ennenkuin kori on punaisessa maalissa.
Linkistä kuva ja muutama lisää oikeasta nuolesta. http://aijaa.com/2wO18J
Nyt vuorossa olisi auton kääntö toiseen asentoon että saa seuraavaa nurkkausta ruveta askartelemaan. Alle täytyy joko askarrella joku hullupyörä laveri tai sitten tunkkailla auto kuormalavojen päälle ja liikutella roclalla, kun kasaamaan en ala ennenkuin kori on punaisessa maalissa.
Linkistä kuva ja muutama lisää oikeasta nuolesta. http://aijaa.com/2wO18J
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
Jahuu taas on edistytty
Jos kaikki onnistuu niin huomenna maalataan oikean puolen lokarin sisusta.
Tämä näköjään menee vuosi ja nurkka tahdilla eteenpäin...
Jos kaikki onnistuu niin huomenna maalataan oikean puolen lokarin sisusta.
Tämä näköjään menee vuosi ja nurkka tahdilla eteenpäin...
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
no sittenhän kun 5 vuosi alkaa niin saa leiman jo siihen ja saman vuoden loppupuolella pitää alkaa harsia jo uusia reikiä, jos ei ole tiheällä kammalla syynätty
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
5. vuotena tehdään pohjan paikkauksia.
Kyllä tuota on aika tarkalla silmällä tutkittu, ettei heti tarvitse paikkailla. On vain aika ja innostus vuorotellen hukassa..
Kyllä tuota on aika tarkalla silmällä tutkittu, ettei heti tarvitse paikkailla. On vain aika ja innostus vuorotellen hukassa..
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77