Iltaa jäleen arvon raadille.
Auto siis Saab 9-3 Aero 2.0T 2003 ajettu 225000km M6 ja softattu stage1 tyyliin.
Tällä kertaa Eerossa kiukuttelee secondaru air system. Alkaa kyllä ikä painaa jo selvästi...
Pukkaa vikakoodia P0411 eli incorrect flow detected.
Tämä venttiilihän on se akun vieressä oleva kiiltävä pyöreä mötikkä ja ilmeisesti tähän liittyy jossain moottorin edessä myös jokin "pumppu".
Voiko tämän poistaa järkevästi käytöstä ja niin että myös noi vikakoodit lähtee?
Kiitos
Tero
Voiko secondary air systeemin poistaa? 2.0T
Voiko secondary air systeemin poistaa? 2.0T
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: Voiko secondary air systeemin poistaa? 2.0T
Voi poistaa joko ohjelmallisesti tai "ranettamalla". Ensimmäiseen en niiltä seuduin tietä tekijää ja jälkimmäiseen löytyy tietoa tätä aluetta selailemalla.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Voiko secondary air systeemin poistaa? 2.0T
Eli jos ymmärsin oikein niin jokin tech2 poisto tai vastaava.
Mikähän tämä ranettaminen oli?
Ilmeisesti ei voi vain tukkia venttiilin alla olevaa reikää sokealla laipalla tai vastaavaa?
Onko parempi vaihtoehto korjata jotain? Onko mulla todennäköisesti se venttiili menossa?
Mikähän tämä ranettaminen oli?
Ilmeisesti ei voi vain tukkia venttiilin alla olevaa reikää sokealla laipalla tai vastaavaa?
Onko parempi vaihtoehto korjata jotain? Onko mulla todennäköisesti se venttiili menossa?
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: Voiko secondary air systeemin poistaa? 2.0T
SAI:n poiskytkentä onnistuu esim. täällä Hämeenlinnassa ohjelmallisesti.
P0411 liittyy todennäköisimmin sen SAI-pumpun heikkouteen. SAI-linjasto kannattaa tukkia esim. juuri siitä takaiskuventtiilin kohdalta, mutta se ei pelkiltään auta asiaan, vaan täytyy myös tehdä esim. tuo ohjelmointi.
P0411 liittyy todennäköisimmin sen SAI-pumpun heikkouteen. SAI-linjasto kannattaa tukkia esim. juuri siitä takaiskuventtiilin kohdalta, mutta se ei pelkiltään auta asiaan, vaan täytyy myös tehdä esim. tuo ohjelmointi.
Re: Voiko secondary air systeemin poistaa? 2.0T
Suurin syy herjaamiseen taisi löytyä. Irroitin sen venttiilin ja kaivoin mustaa karstaa venttiilin laipan puolelta vajaan teelusikallisen verran. Oli siis aivan tukossa. Seuraan nyt tilannetta ja jos vikailu jatkuu niin vaihdan tuon venttiilin tai poistatan koko hoidon.
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: Voiko secondary air systeemin poistaa? 2.0T
17 vuotta kesti , ennenkuin alko SAI pumppu herjailemaan. Potilaana vanhempieni 1.8t SS -03.
Vikakoodia P0411 siis pukkaa. Olikohan niin että Seinäjoen alueella lähin softaus paikka on se Vaasan VM Dyno ?
vai löytyykö lähempää apua? Samalla voi vähän potkuakin laittaa tohon vakiovehkeeseen, kun tulee sillä joskus itsekin ajeltua
Vikakoodia P0411 siis pukkaa. Olikohan niin että Seinäjoen alueella lähin softaus paikka on se Vaasan VM Dyno ?
vai löytyykö lähempää apua? Samalla voi vähän potkuakin laittaa tohon vakiovehkeeseen, kun tulee sillä joskus itsekin ajeltua
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC