Kannentiivistevikaisen käynnistely seisonnan jälkeen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Kannentiivistevikaisen käynnistely seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Eli siis, tuo oma pommari on seissyt kohta kuukauden kun kannentiiviste siitä antautui, todennäköisesti nelospytyn pakosarjan puoleisesta etukulmasta. Parin viikon päästä pitäisi auto herätellä ja ajella pajalle.

Mitä pitää ottaa huomioon kun lähtee tuollaista käynnistelemään seisonnan jälkeen? Pitäisikö koittaa varuiksi imeä nelonen kuivaksi mahdollisesta vedestä? Paisari oli valunut tyhjäksi jo parin päivän jälkeen, valuu myös ulospäin samasta nurkasta. Itse järkeilin että vesi poistuu suurimmaksi osaksi männänrenkaiden ohi öljyn sekaan, jolloin imeminen tuskin tuo hyötyä asiaan. Kunhan ei paikat hajoa enempää että selvittäis vaan kansihommilla ja -tiivisteillä :roll:
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Kannentiivistevikaisen käynnistely seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no jos epäilys on, että menee vettä sylinteriin, niin itse nappaisin tulpat pois ja pyörittäisin hetken. ainakin sitten näkee, josko se räkii vettä. jos se nyt seisoessa sinne vettä saa sylinteriin, niin pitää kyllä olla todella heikossa hapessa se tiiviste, tai siis sitä ei juuri saa enää olla.
mitä ajamiseen tulee, niin toivottavasti ei ole pitkä matka. jokatapauksessa ottaisin paisarin korkin vähintään löysälle, mutta vaikka kokonaan pois, enkä päästäisi moottorinlämpöjä normaalille asti.
siinä kun näppärästi käy niin, että kuumenee sitten jo yli, kun kerran kuumenee.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kannentiivistevikaisen käynnistely seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja mestari »

varovasti jos starttaa ja ei pyörähdä niin del monte mies sanoo silloin jotta yes :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Keme
"Viggen"
Viestit: 661
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kannentiivistevikaisen käynnistely seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jos sieltä on valunut jäähdytysnesteet männänrenkaiden välistä öljypohjaan ja ajaa sen korjaamolle niin voi olla sen jälkeen laakeritkin kohta puoliin vaihtovalmiit. Glykoli ei kuulema tee laakereille hyvää.
jeeeeeee!
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Kannentiivistevikaisen käynnistely seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Autolla on ajeltu jo jonkunmatkaa (siis hieman vajaa 1tkm :D) korkki auki kun epäilin vian olevan vuotava ylävesiletku. Lämpöjä on tarkkailtu kyllä, kiehunut ei ole (tai ainakaan jäädytinnesteenä oleva vesi ei ole kiehunut). Kansi vaihtuu toiseen, tuota kiinniolevaa tähän ei siis kunnosteta. Ja toinen alakertakin löytyy josta saadaan vaihto-osat sitten jos sekin on morjenstanut :roll:

Mutta alkuun pyöritystä ilman tulppia, katsotaan miten keijon käy :DD
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kannentiivistevikaisen käynnistely seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja aero »

Örkinrumilus kirjoitti:Itse järkeilin että vesi poistuu suurimmaksi osaksi männänrenkaiden ohi öljyn sekaan, jolloin imeminen tuskin tuo hyötyä asiaan. Kunhan ei paikat hajoa enempää että selvittäis vaan kansihommilla ja -tiivisteillä :roll:
Purkuautosta kun nyppäsin joskus kannen irti, kun oli seissyt sijoillaan vähintään 2kk, niin vielä oli vettä pytyssä. Ainakaan minun ei tekisi mieli ehdontahdon kokeilla starttia varmistamatta tilannetta.

Jos aatoksissa on siirto korjaamolle/tallille/tms remppaa varten, niin hinaus ei välttämättä olisi huono vaihtoehto. Sillä ei ainakaan riko konetta lisää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin