Nykimistä ja vikakoodeja
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Kyllä noita my03-06 ecuja pitäisi löytyä halvalla käytettynä, paljonhan on jäänyt yli kun on vaihdettu uusi ecu biopoweriksi konvertoidessa. Mulla oli noita hyllyssä liki 10kpl joskus mutta kaikki on menneet hajonneiden tilalle joka kertoo jotain siitä miten usein ne särkyy vs. T5 ja T7 ecut (näitä olen itse nähnyt hajonneita vain pari kpl ja softannut satoja).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Mahtaako kone oikeasti lämmetä, lämpeneekö vesiletkut? Voisiko moottorilämpötilaa tutkia sillä halvalla obd-testerillä, että näyttääkö se mitään lukemia?
Voihan vielä termostaattikin olla vaihtokunnossa.
Voihan vielä termostaattikin olla vaihtokunnossa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Noniin taas tulee lisää tarinaa
Lämpöanturi alkoi toimimaan kun vähän liitintä räpläs, kiitos neuvosta.
Mittari ok ja obd näytti 89.
Otin akun miinusnavan irti ja käytin ecusta kumpaakin liitintä irti ja puhaltelin.
Auto toimi pari kiihdytysta paremmin kuin koskaan, mittasin n. 7.5-8s 0-100 eli sen verta mitä pitäisi suurinpiirtein stage 1 olla.
Ahtoja oli kiihdytyksessä halvan obd bluetoothin mukaan 0,8.
Noh sitten hiastu taas ja ahdot näytti -0,1.
Katsoin vikakoodit ja yksi uusi tuttavuus vanhojen lisäksi, P0246 (Turbocharger / Supercharger Waste Gate (Solenoid A) High).
Nollasin ja auto tuntui taas toimivan.
Tuli uudestaan samat, nollasin mutta sitten auto tuntui että ei ihan toimi oikein.
Tällöin ahtoja oli kiihdytyksessä 0,5. Tarkistin vielä koodit, mitään ei löytynyt.
Eli eli kyllä nyt taitaa mennä ecun hankintaan tämä homma...
Jos jollakin olisi myydä kyseiseen vehkeeseen sopivaa ecua niin kiinnostaa, mieluiten Jcarlssonin softalla tai jollain muulla stage 1:llä.
Täällä Oulun seudulla ei nykyään ilmeisesti ole tech2 osaajaa niin onko kenelläkään arvausta mitä tuo naittaminen maksaisi marmorilla?
Lämpöanturi alkoi toimimaan kun vähän liitintä räpläs, kiitos neuvosta.
Mittari ok ja obd näytti 89.
Otin akun miinusnavan irti ja käytin ecusta kumpaakin liitintä irti ja puhaltelin.
Auto toimi pari kiihdytysta paremmin kuin koskaan, mittasin n. 7.5-8s 0-100 eli sen verta mitä pitäisi suurinpiirtein stage 1 olla.
Ahtoja oli kiihdytyksessä halvan obd bluetoothin mukaan 0,8.
Noh sitten hiastu taas ja ahdot näytti -0,1.
Katsoin vikakoodit ja yksi uusi tuttavuus vanhojen lisäksi, P0246 (Turbocharger / Supercharger Waste Gate (Solenoid A) High).
Nollasin ja auto tuntui taas toimivan.
Tuli uudestaan samat, nollasin mutta sitten auto tuntui että ei ihan toimi oikein.
Tällöin ahtoja oli kiihdytyksessä 0,5. Tarkistin vielä koodit, mitään ei löytynyt.
Eli eli kyllä nyt taitaa mennä ecun hankintaan tämä homma...
Jos jollakin olisi myydä kyseiseen vehkeeseen sopivaa ecua niin kiinnostaa, mieluiten Jcarlssonin softalla tai jollain muulla stage 1:llä.
Täällä Oulun seudulla ei nykyään ilmeisesti ole tech2 osaajaa niin onko kenelläkään arvausta mitä tuo naittaminen maksaisi marmorilla?
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Laitoinkin jo sulle yv:tä, että multa löytyy -04 aeron ecu Napen stage1 -bensasoftalla. Käsittääkseni vaatii siis naittamisen toiseen autoon toimiakseen, muusta en tiedä. Viisaammat kertokoon.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Joo huomasin,
Mietin vain että passaako tuo aeron ecu tuohon, varsinkin jos se on vielä ohjelmoitu?
Mietin vain että passaako tuo aeron ecu tuohon, varsinkin jos se on vielä ohjelmoitu?
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Itse ecussa ei ole raudan osalta eroa 03-06 mutta Aeron softa ei sovi 1.8t/2.0t malleihin eri ahtimen ja suutinten takia. Eli aihiona käypä mutta softa pitää vaihtaa (esim. siirtää vanhasta).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Nayb kirjoitti:
Eli eli kyllä nyt taitaa mennä ecun hankintaan tämä homma...
Jos jollakin olisi myydä kyseiseen vehkeeseen sopivaa ecua niin kiinnostaa, mieluiten Jcarlssonin softalla tai jollain muulla stage 1:llä.
Laitoin yksityisviestiä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Auto Åstromilla sanoivat että ei tiedä onnistuuko se naitatus.
"Pitää olla nollattu se käytetty ecu että ajonesto ei häiritse". Kutakuinkin noin kertoi tiivistettynä.
Mitähän tämä lienee tarkottaa?
"Pitää olla nollattu se käytetty ecu että ajonesto ei häiritse". Kutakuinkin noin kertoi tiivistettynä.
Mitähän tämä lienee tarkottaa?
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Ei tarvi olla nollattu. Techistä vaan "lisää ECM" toiminnolla naitto ja ajonesto pelaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Okei, no entä saapiko sillä techillä helposti siitä minun ecusta sen ohjelman ja sen siirrettyä siihen "uuteen" ecuun?jcarlson kirjoitti:Ei tarvi olla nollattu. Techistä vaan "lisää ECM" toiminnolla naitto ja ajonesto pelaa.
Kun olisi se teidän ohjelma siinä niin mieluiten pitäisin sitä.
Luulisi kyllä olevan marmorilla vehkeet millä kopioida/siirtää ohjelmia.
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Ei onnistu techillä eikä näin ollen marmorilta muutenkaan. Tarvitsee jonkun asiaan perehtyneen ja trioniccanflasher softan, periaatteessa halpa ELM327-kaapeli käy raudan puolesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Pystyykö muuten orkkis softan lataamaan virisofan päälle? Vai tysääkkö vertailuun
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Pystyy mutta SPS ei välttämättä suostu suorilta jos virisoftan versionumero on sama, voi tosin pakottaa mutta siihen tarvii VCI-koodin jonka saanee ostettua GM:ltä edelleen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Nylkytä Iisalmeen se, niin hoidetaan vaihto. ;)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Nykimistä ja vikakoodeja
Okei, ilmoittelen jahka saan uuden ecun.Tobbana kirjoitti:Nylkytä Iisalmeen se, niin hoidetaan vaihto.
Edit. Tietenkään jos sulla ei satu olemaan valmiina hyllyssä?