Valvolinen öljyt kokemuksia ??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Valvolinen öljyt kokemuksia ??

Viesti Kirjoittaja moksu »

Vaihdatin öljyt tohon tonnariin ja tottakai tohon tomaattiin , no eipä ollut puhetta öljymerkistä :( (oma moka :oops: :oops: )

Nyt on koneessa Valvolinen 5/40
Kokemuksia ??

Toimiiko vai onko uusi öljynvaihto edessä ??
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Miksei toimisi siinä missä muutkin...Valvoline on kuitenkin iso firma.

Meillä molemmissa autoissa on Valvolinen synpowerit 5w-40 ja tuntuu toimivan siinä missä muillakin öljyillä. Passatissa öljynkulutus pieneni huomattavasti kun vaihtoi nesteen city pro:sta valvolineen.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Joo en mä oo huonona pitänyt.
Ei vaan oo kokemuksia.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Luultavasti tämän kokemuksen jälkeen tulee sinulla olemaan valvolinet aina koneessa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Itse käytän rata-autossa melkeinpä vain ja ainoastaan Valvolinea....
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Minua on aina ihmetyttänyt se, millä perusteella käyttäjät pitävät öljyjä hyvinä tai huonoina.

Useimmat rinnastavat öljyjen hyvyyden tai huonouden siihen, miltä öljy näyttää kun se lasketaan ulos koneesta x km jälkeen. Mutta mitä merkitystä tällaisilla havainnoilla ylipäätään on ?

Toiset kertovat, että ovat käyttäneet tiettyä öljyä kisakoneissaan, ja että tällä perusteella perusteella jokin öljy on hyvää tai huonoa.

Itse väitän, että suurimmalla osalla käyttäjistä ei ole käytettävissään mitään faktoja, joiden perusteella jotakin öljyä voisi pitää hyvänä tai huonona. Ainoastaan myyntimiesten ja mainosten väittämät, joille itse en laita kovinkaan paljon painoa.

Siis kertopaapa viisaammat, mitkä ovat ne ominaisuudet, joiden perusteella öljy luokitellaan hyväksi tai huonoksi. Ihan vain mielenkiinnosta... :twisted:
#2172
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

95power kirjoitti:Minua on aina ihmetyttänyt se, millä perusteella käyttäjät pitävät öljyjä hyvinä tai huonoina.
..............

Siis kertopaapa viisaammat, mitkä ovat ne ominaisuudet, joiden perusteella öljy luokitellaan hyväksi tai huonoksi. Ihan vain mielenkiinnosta... :twisted:
Syy miksi en enään käytä Mobilin tuotteita on varsin yksinkertainen, ja täysin henkilökohtainen. Eli joskus viime vuonna vaihdoin koneeseen (B234 T) Mobil 0W-40 "protection formula" täyssynteettiset öljyt, ja toisen öljynvaihtovälin aikana leikkasi turbo kiinni. Välttämättä öljyillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä, vaan ahtimelle oli tullut kilometrit täyteen (oisko ollu n.220tkm). Tästä jäi kuitenkin semmoinen fiilis, että Mobili on ihan pa*kaa kuravelliä (parkkiksella vesisateessa turboa vaihtaessa sitä kerkiää vierittää turborikon syyt aika monen tahon niskaan...). Vaihdoin öljyt Shell Helix Ultraan, ja nyt on tonnari ainaki yhtä nopee ku Ferrarin F1-auto Kengäntekijän käskyttämänä :roll: Syy uuteen merkkiinkin oli varsin "faktapohjainen": Hong Kongista sai Helix Ultraa (5W-40) n. 20 ekee purkki, ostin neljä neljän litran pönttöä :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kyllähän tuota öljyn laatua voi osittain tutkia tavallinen saabistikin. Öljyjä poislaskiessa jos astiaan valuu "kokista", on tapahtunut melkoista leikkaantumista ja öljyn paras voiteluteho on taatusti takanapäin.

Öljynpaine -ja lämpömittareilla voi myös osittain diagnosoida öljyjä, viskositeettierot näkynevät paineessa ja lämmöissä. Tosin erot voivat olla melko marginaalisia.

Öljyn notkeudesta kertoo kylmäkäynnistys, kuinka pitkään nostajat kolisee startin jälkeen. Esim. Liqui Molyn 10w-60 öljyillä nostimien kalinasta ei meinannut tulla loppua ollenkaan. Nyt on koneessa Kendallin 5w-40:set ja yläpään kalinat loppuu parissa sekunnissa. Tosin tuo 10w-60 onkin tarkoitettu johonkin muuhun, kuin normaaliin siviililiikenteeseen :) .

Syvempää diagnoosia öljyjen hyvyydestä tehdään sitten muualla, tuloksista kertoo API ja ACEA luokitukset ja erilaiset kestotestit.

Lisätietoa öljystä halajaville jo aiemminkin foorumilla esiintynyt linkki:

http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5637;5680
Foxbody turbo
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Valvolinen Max Lifea olen kuullut kehuttavan, Saabille tyypilliset pienet tihkumiset kuulemma vähenevät huomattavasti.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Max life ei käy turbokoneisiin, ominaisuudet loppuvat ekaan kuumana ajoon. Hyvä tavara on aina vähän kostea, kertoo isot pojat :D :D
96 M75 i12 5-speed ;)
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

moi! mä olen huomannut vääränmerkkisessä kesäkulkineessani (ilmajäähdytteinen), että synteettisillä, ja etenkin muillakaan mineraaliöljyillä, en saanut lohkoa kuumenemaan ollenkaan, kunnes vaihdoin valvolinen racing:it. johan alkoi lämmöt johtua ulos lohkosta, muuta en enää ko. autoon laita.

nyt saabissa mobil:in 0w50, a´0,50eur/litra
saab 99 -83 GL"S"
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Itse olen todennut maxlifen vähentävän oljyvuotoja. ja kyllä maxlifeä voi turbokoneessa käyttää.
http://www.valvolineeurope.com/fi/index ... 187de0323d
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

valvolinelle annan pisteet. ralliautossa öljynpaineet oli tyhjäkäynnillä luokkaa 0,5 bar ja paikat märkänä. valvoline racingit koneeseen niin yli baari painetta ja vuodot lähes loppuivat. ei haise enää öljy ajon jälkeen. castrolin racingeilla myös yli bar mutta kun sitä ei saa mistään. tuohon turbo vehkeeseen max lifet viime kesänä laitoin, nyt kone aukaaistu ja kaikki laakerit kuparilla ja männissä kiinnileikkaus jälkiä. eli sitä en ainakaan turboon suosittelisi. tai no eihän sitä tiedä mistä kone rikko johtui..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Antais vähän ymmärtää, että tuo Valvoline on jäykkää öljyä, jos öljynpaine nousee puoli baria ja öljyvuodot vähenee.

Itse käytän Nesteen Super 10W-40 mineraaliöljyä. Sen viskositeetti on 100 asteessa 14,1, kun Nesteen täyssynteettisen on 14. Ja viskositeetti cP/ oC arvossakin on vain 850 ero. Että erittäin hyvää öljyä mineraaliöljyksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Valvolinen racingit on noissa "Kesä" kulkineissa ja saapussa on Mobilin synt s tai valvon se halpa 5L purkki en nyt muista arvoja.

Noita nesteen öljyjä en koneisiin laita, kasaus öljynä menee. Vaikka Kilpilahdessa töissä (siis Nesteellä) ollessa tuli tuolla moottorilabrassa kuleksittuakin ja pätevää porukkaa siellä olikin. (moottorilabrassa testasivat noita liukastimia enemmänkin).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin