Satkun ketjunkiristin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
baasbaas
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 21:43

Satkun ketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja baasbaas »

Miten tai voiko ketjua kiristää sylinterikannen ulkopuolisella ruuvilla? Auto on 900 turbo,-93 v16 ja ketju ropisee n.3000 kierroksen kohdalla, aj.250000km
mart96
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: Satkun ketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja mart96 »

ei
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2290
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Satkun ketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja stara »

jaa-a, onkohan asetelma nyt noin yksikäsitteinen. Ehkä kiristimen jousi jaksaa tiettyyn määrään asti työntää ulos, mutta jospa ei aina jaksakaan. lähinnä kait ratkaisee kuinka paljon kiristin on ulos työntynyt??. itse koettaisin kammeta kiristintä vieläkin yhden naksun verran ulospäin nähdäkseni mikä on vaikutus,.. jne tai ainakin todeta onko kiristin jo tullut ulos ohjeellisen max määrän
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
4877
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Syys 27, 2010 19:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Satkun ketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja 4877 »

Onko ketjua vaihdettu? Ketjukoneissakin venymää syntyy, kun kilometrejä kertyy tarpeeksi. Muutaman millin venymä tarkoittaa kiristimellä jopa sentin muutosta.
Mikä lienee muuttunut, kun Motonetissä myydään -93 malliin 130 lenkkistä ja vanhempiin 126 lenkkistä.
Saab 900 T8 -86
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2290
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Satkun ketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja stara »

ketjua pystyi yllätyksekseni lyhentämään ihan tavallisella polkupyörän ketjun tapin ulospainajalla. No ehkä se minun oli ajalta kureliivi& miekka eli ei ihan heppoista tekoa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin