Oletko vaihtanut autoosi moottorin?
Oletko vaihtanut autoosi moottorin?
No niin, tuli mieleen kun keväällä joutunee taas turaamaan jotain tuon käyttöharrastepelin konehuoneessa, niin eipä ole ihan eka kerta enää jos koneen vaihdan. Montako kertaa itse kukin on kunnolla likastanut kätensä koneenvaihto-operaatiossa, joko pois nosto korjausta varten tai toinen suoraan tilalle?
Kone pois ja paikoilleen = 1 kerta.
Kone pois ja paikoilleen = 1 kerta.
Nuorempana V***o 242.een vaihtui nopeimmillaan 142 kone kahdessa ja puolessa tunnissa. Siihen sisältyi molempien koneiden irroitus ja korvakkeiden, kaasareiden jne vaihto moottoriin. Eikä silloin ollut edes paineilmatyökaluja, joten varmaan oli tullut harjoiteltua aiemmin
Sittemmin on tullut vaihdettua muutama erimerkkinen tekniikka erimerkkisiin koreihin esim. Bedford Bliz- Toyota TD, Samara- Lancia Delta HF jne.
Sittemmin on tullut vaihdettua muutama erimerkkinen tekniikka erimerkkisiin koreihin esim. Bedford Bliz- Toyota TD, Samara- Lancia Delta HF jne.
96 M75 i12 5-speed
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
SAABiin en ole koskaan vaihtanut moottoria, muihin kyllä.
mm..Fiat Ritmo 75, Ford Escort 1100, Opel Kadett 1100 B-junior,
Datsun 1600. näistä kaikista kone hajosi, liekkö sitten ajotavassa vika..?
Fiiatillakin oli vauhtia 123km/h ja kakkonen silmässä, ( piti kokeilla paljonko se mylly kiertää ) kiertäähän se ja kiertokanki poikki ja lohkosta
läpi molemmalta puolelta....
mm..Fiat Ritmo 75, Ford Escort 1100, Opel Kadett 1100 B-junior,
Datsun 1600. näistä kaikista kone hajosi, liekkö sitten ajotavassa vika..?
Fiiatillakin oli vauhtia 123km/h ja kakkonen silmässä, ( piti kokeilla paljonko se mylly kiertää ) kiertäähän se ja kiertokanki poikki ja lohkosta
läpi molemmalta puolelta....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Vanhasta välikoppa Eskosta tuli savut pihalle, alakerta solmussa, niin siihen joutu vaihtamaan koneen. Sitten satkuun oon kansa vaihtanu koneen, ja sitten edelliseen käyttömobiiliini f**t uunoon. Kesällä jatketaan. Tontusta kone pois, ja 99 kone pois, sitä en vielä tiedä mitä tilalle
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tästähän on ollut jo juttua, mutta laita tällainen pata...
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Vastasin, että 1 kerta. Mutta muistinkin, että olenhan minä kuupan koneen ottanut parikin kertaa pois.
Nyt on siis se ensimmäinen kerta kun OG900 motti lähti irti, odottaa vieläkin tallin lattialla, koria johon se pääsisi istumaan
OT: nyt tuli hankittua se E-16 -hylsy, menenpäs irrattamaan kantta
Nyt on siis se ensimmäinen kerta kun OG900 motti lähti irti, odottaa vieläkin tallin lattialla, koria johon se pääsisi istumaan
OT: nyt tuli hankittua se E-16 -hylsy, menenpäs irrattamaan kantta
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"