Tuollaisen arvon minäkin mittasin muutama viikko sitten samoista 10tkm ajetuista tulpista kun auto prötäs ahdoilla. Ostin uudet ja prötääminen lakkasi.teesalama kirjoitti:^
Oikea kärkiväli on tuo 1.1 milliä, eli -11.
Minkälaisen välin säädit?
P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
Vika ei siis ollut kärkivälissä.
Mutta ei sitä silti kannata säätää vääräksi, siinä voi sitten kohta hajota se puola?
Mutta ei sitä silti kannata säätää vääräksi, siinä voi sitten kohta hajota se puola?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
Epäilin, että kärkiväli olisi suurentunut kovemmilla paineilla ja siitä syystä kipinä olisi ollut heikompi, mutta syy ei ollut kärkivälissä. Mikä sitten särkenyt tulpat/tulpan. Kai noidenkin pitäisi enemmän kestää kuin 10tkm? Halpa korjaus kuitenkin kun ensimmäisenä testaa vaihtamalla tulpat.teesalama kirjoitti:Vika ei siis ollut kärkivälissä.
Mutta ei sitä silti kannata säätää vääräksi, siinä voi sitten kohta hajota se puola?
Viimeksi muokannut jjasco, Su Marras 06, 2016 23:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
Juu, nyt tajusin.
Nää tulpat on niin halpoja, että ne kannattaa kyllä vaihtaa jos rötää.
Nää tulpat on niin halpoja, että ne kannattaa kyllä vaihtaa jos rötää.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
1.1mm -> 0.9mm. Kyllähän tuo heikkoihon puoliin viittaa kun paranee kärkiväliä säätämällä.
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
Moi,
tuossa jokunen kuukausi sitten hommasin -06 farmarin. Auto pelaa hyvin, mutta sattumalta, kun puolihuvikseen lukaistiin veljen laitteella vikakoodit, laite antoi tämän P0300-vikakoodin. Mitään oireilua ei mielestäni ole ollut. Tai siis, no joo, vikakoodin tultua havaituksi, olen tietenkin alkanut välillä miettimään kylmäkäynnistysten kohdalla, että hikkaisiko se ehkä nyt pikkaisen.
Hain uudet tulpat tänään, mutten vielä ehtinyt vaihtaa.
Asiaan liittyen pari kysymystä, mikäli tulppien vaihdon jälkeen vikakoodi palaa:
1. Onko asian kanssa hengenhätä, kun auto ei vielä oireile? Eli pitääkö olla nyt äkkiä kiireesti tekemässä lisäselvityksiä, jottei auto jätä parkkipaikalle tms?
2. Kuinka saletisti arvelette kyseen olevan puolasta / puolista? Meinaan, että tarviiko selvitellä enempää, vai marssiiko suoriltaan puolaostoksille.
3. Onko noi Neobrothersin puolat ihan asianmukaisia, ja mitkä niistä mun pitäisi hommata? http://www.neobrothers.co.uk/ignition-system-1518-c.asp Noilla hinnoilla voi kyllä ihan enempiä kakistelematta ostaa koko satsin, jos ovat kunnollisia.
(edit.) 4. Monenko kilometrin (öpaut) jälkeen tuon vikakoodin arvelisi palaavan tulppien vaihdon jälkeen, jos vika ei ole korjautunut? Tosi vähän on tullut / tulee ajeltua nykyään omalla autolla, joten pitkäaikaiseuranta on vie aikaa.
Olen tähän asti viimeiset 10 vuotta kaasutellut OG:llä, enkä totta puhuen näiden NG-Saabien sielunelämästä tiedä vielä juuri mitään, eikä edes Haynesia ole vielä hommattuna. Tästä omastani tiedän tällä hetkellä ajetut kilometrit (188k) ja että moottori on 207E.
Eli opiskeltavaa riittää, mutta jeesatkaas tässä vähän alkuun.
tuossa jokunen kuukausi sitten hommasin -06 farmarin. Auto pelaa hyvin, mutta sattumalta, kun puolihuvikseen lukaistiin veljen laitteella vikakoodit, laite antoi tämän P0300-vikakoodin. Mitään oireilua ei mielestäni ole ollut. Tai siis, no joo, vikakoodin tultua havaituksi, olen tietenkin alkanut välillä miettimään kylmäkäynnistysten kohdalla, että hikkaisiko se ehkä nyt pikkaisen.
Hain uudet tulpat tänään, mutten vielä ehtinyt vaihtaa.
Asiaan liittyen pari kysymystä, mikäli tulppien vaihdon jälkeen vikakoodi palaa:
1. Onko asian kanssa hengenhätä, kun auto ei vielä oireile? Eli pitääkö olla nyt äkkiä kiireesti tekemässä lisäselvityksiä, jottei auto jätä parkkipaikalle tms?
2. Kuinka saletisti arvelette kyseen olevan puolasta / puolista? Meinaan, että tarviiko selvitellä enempää, vai marssiiko suoriltaan puolaostoksille.
3. Onko noi Neobrothersin puolat ihan asianmukaisia, ja mitkä niistä mun pitäisi hommata? http://www.neobrothers.co.uk/ignition-system-1518-c.asp Noilla hinnoilla voi kyllä ihan enempiä kakistelematta ostaa koko satsin, jos ovat kunnollisia.
(edit.) 4. Monenko kilometrin (öpaut) jälkeen tuon vikakoodin arvelisi palaavan tulppien vaihdon jälkeen, jos vika ei ole korjautunut? Tosi vähän on tullut / tulee ajeltua nykyään omalla autolla, joten pitkäaikaiseuranta on vie aikaa.
Olen tähän asti viimeiset 10 vuotta kaasutellut OG:llä, enkä totta puhuen näiden NG-Saabien sielunelämästä tiedä vielä juuri mitään, eikä edes Haynesia ole vielä hommattuna. Tästä omastani tiedän tällä hetkellä ajetut kilometrit (188k) ja että moottori on 207E.
Eli opiskeltavaa riittää, mutta jeesatkaas tässä vähän alkuun.
9-3 -06 (207E)
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
Nollaa koodit ajele ja jokunen päivä (testaa myös kohtuu kovia kiihdytyksiä) ja tarkasta koodit uudestaan. Suosittelen kyllä lähtemään tulppien vaihdosta, mutta puolat voi noilla kilsoilla olla jo vaihtokunnossa. Tulppien kärkivälin lyhentäminen (1,1mm-->0,9mm) saattaa ainakin joksikin aikaa pitää vian poissa (jos sitä edes oikeasti on.) En todellakaan usko että auto jättää sinua mihinkään parkkipaikalle.
Jos kuitenkin puolat vaihdat niin tilaa näitä 4kpl:
http://www.neobrothers.co.uk/direct-ign ... 4622-p.asp
En lähtisi ostamaan vain yhtä puolaa kerrallaan kun nuo taitaa mennä aikalailla samoilla kilsoilla sitten kaikki. Aftermarket puolat voivat heittää samat koodit jo ensimmäisenä päivänä
Toivottavasti tästä oli apua B207 kanssa elämiseen.
Jos kuitenkin puolat vaihdat niin tilaa näitä 4kpl:
http://www.neobrothers.co.uk/direct-ign ... 4622-p.asp
En lähtisi ostamaan vain yhtä puolaa kerrallaan kun nuo taitaa mennä aikalailla samoilla kilsoilla sitten kaikki. Aftermarket puolat voivat heittää samat koodit jo ensimmäisenä päivänä
Toivottavasti tästä oli apua B207 kanssa elämiseen.
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
Kiitos, oli apua.supersaab kirjoitti:Nollaa koodit ajele ja jokunen päivä (testaa myös kohtuu kovia kiihdytyksiä) ja tarkasta koodit uudestaan. Suosittelen kyllä lähtemään tulppien vaihdosta, mutta puolat voi noilla kilsoilla olla jo vaihtokunnossa. Tulppien kärkivälin lyhentäminen (1,1mm-->0,9mm) saattaa ainakin joksikin aikaa pitää vian poissa (jos sitä edes oikeasti on.) En todellakaan usko että auto jättää sinua mihinkään parkkipaikalle.
Jos kuitenkin puolat vaihdat niin tilaa näitä 4kpl:
http://www.neobrothers.co.uk/direct-ign ... 4622-p.asp
En lähtisi ostamaan vain yhtä puolaa kerrallaan kun nuo taitaa mennä aikalailla samoilla kilsoilla sitten kaikki. Aftermarket puolat voivat heittää samat koodit jo ensimmäisenä päivänä
Toivottavasti tästä oli apua B207 kanssa elämiseen.
Mutta nyt kun mainitsit, vaikka vähän offtopic onkin, niin onko tossa B207:ssä sit jotain muutakin, mitä kannattaisi tsekata / pelätä?
9-3 -06 (207E)
Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii
No nämä foorumithan on vähän väärä paikka kysyä mitä vikaa näissä on kun täällä niitä vikoja kysellään.
Mutta muutama:
tasapainoakselin laahaimen katkeaminen (huomaa koneen äänestä että raksuttaa pahasti)
etujousten katkeaminen jos kääntölaakeri ei toimi
taka-akselin bumerangien puslien löystyminen
Siinä nyt muutama mitä on tullut itse fiksailtua. Suhteellisen halvalla noista pääsee jos itse osaa turata
Mutta muutama:
tasapainoakselin laahaimen katkeaminen (huomaa koneen äänestä että raksuttaa pahasti)
etujousten katkeaminen jos kääntölaakeri ei toimi
taka-akselin bumerangien puslien löystyminen
Siinä nyt muutama mitä on tullut itse fiksailtua. Suhteellisen halvalla noista pääsee jos itse osaa turata