Tech 2 china
Re: Tech 2 china
146.000 on saatavilla Suomeksi melko pienellä vaivalla, riittää 2011 vuosimalliin saakka. Jos itseä kiinnostaa turvapääsy ja softien latailu kortille, niin kannattaa hommata GlobalTIS. Sen avulla toimii turvapääsyt ym. Yhteys Tech2-laitteeseen pitää sitten hoitaa virtuaalisarjaportin kautta adapterilla tai sitten tehdä USB-porttikonversio Tekkiin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tech 2 china
GlobalTIS, sekä turvapääsy on ja sitä kautta myös tuo 146, mutta ajattelin että olisi voinut heittää tuon 148 sisään.
Kiitos kuitenkin Matti ja näillä mennään.
Harri
Kiitos kuitenkin Matti ja näillä mennään.
Harri
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Tech 2 china
Ok, 148.000 taitaa löytyä suomeksi GM:n serveriltä rahaa vastaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tech 2 china
Ei suoraan liity tähän, mutta kysympä kuitenkin.
Onkohan tuo Tech-turvapääsy sama kuin mitä Op-Com kyselee "Security Code:a" Opeleiden kohdalla?
Muutaman kerran siihen olen törmännyt ja tuo Opelin koodi löytyy auton ohje-huoltokirjoista liimatusta tarrasta.
Sikäli jännä juttu, että Opeleiden osalta ei oikeastaan Techillä "tee mitään", vaan kaikki hoituu tuolla halvalla kapulalla ja softalla. Saabissakin se toki toimii, mutta ei lähellekkään samalla kattavuudella. Siksipä Saabissa Techille on käyttöä kotinikkareillekin.
Itsekin olisin NG9-3:ssa muuttanut valojen asetuksen ksenoneiksi, vaikka niitä ei ole (ei edes jälkiasennus). Olisin kokeillut, jos tuossa asetuksessa ei olisi valojen sammumista startin ajaksi. Nimittäin, pääsääntöisesti H7-poltin menen p**kaksi tuossa tilanteessa: virrat päälle: valot syttyy -> starttaus: valot sammuu -> auto käyntiin: valot syttyy (taas ja poltin kärähtää ).
Onkohan tuo Tech-turvapääsy sama kuin mitä Op-Com kyselee "Security Code:a" Opeleiden kohdalla?
Muutaman kerran siihen olen törmännyt ja tuo Opelin koodi löytyy auton ohje-huoltokirjoista liimatusta tarrasta.
Sikäli jännä juttu, että Opeleiden osalta ei oikeastaan Techillä "tee mitään", vaan kaikki hoituu tuolla halvalla kapulalla ja softalla. Saabissakin se toki toimii, mutta ei lähellekkään samalla kattavuudella. Siksipä Saabissa Techille on käyttöä kotinikkareillekin.
Itsekin olisin NG9-3:ssa muuttanut valojen asetuksen ksenoneiksi, vaikka niitä ei ole (ei edes jälkiasennus). Olisin kokeillut, jos tuossa asetuksessa ei olisi valojen sammumista startin ajaksi. Nimittäin, pääsääntöisesti H7-poltin menen p**kaksi tuossa tilanteessa: virrat päälle: valot syttyy -> starttaus: valot sammuu -> auto käyntiin: valot syttyy (taas ja poltin kärähtää ).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Tech 2 china
Techistä en tiedä mitään, mutta tuohon xenonihommaan voin kommentoida että ainakin bixenoneilla tuommonen MY09 tekee ihan saman jos valot on kytkimestä päällä ja käynnistää auton. Eli virrat päälle->Syttyy, Startin ajaksi sammuu ja sitten syttyy uudelleen.
9-3 TTiD
Re: Tech 2 china
Liittyy samaan asiaan ku Saabien turvapääsy. Moni asia jää tekemättä ilman sitä Opel-korttia, missä on ko. koodi. Onneks sen saa helposti merkkiliikkeestä. Opeleissa tarvii lisäks myös TIS:n joihinkin juttuihin, mihin tarvii vielä erillisen ohjelmointiluvan security coden lisäksi. Saabissa riittää pelkkä turvapääsy kaikkiin koodauksiin ja toisaalta esim. NG9-3:n kanssa Tehc2:lla ei paljonkaan tee ilman turvapääsyä TIS-ohjelmistosta.petrisa kirjoitti:Onkohan tuo Tech-turvapääsy sama kuin mitä Op-Com kyselee "Security Code:a" Opeleiden kohdalla?
Re: Tech 2 china
Mielessä polttelee tuollaisen kiinakopion hankinta. Mitä kaikkea paketin pitäisi sisältää, jotta sillä pärjäisi Saabin kanssa? Lähinnä katselin, että VCI palikkaa ei ole monessakaan paketin sisältölistauksessa mukana (vaikka tuotteen valokuvassa se saattaakin esiintyä). Tuollakin palikalla on varmaan joku funktio? Muita hyviä vinkkejä hankintaan? Lähinnä tuo tarvittavien varusteiden määrä askarruttaa tällä hetkellä eniten (turvapääsyasian olen mielestäni jollaintapaa sisäistänyt ja sen hoidan sitten erikseen). Kinuskeilla näyttää olevan huomenna (11.11.) joku ale-päivä aliexpressissä...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Tech 2 china
Testeri
Vci (ilman sitä ei toimi)
Kaapeli
Adapteri
Can-di
Softakortti
Noitten lisäks mukaan tulee kaiken näköstä kaapelia ja virtajohtoa sekä adaptereita. Hassut nimet niillä on ja vaihtelee kovasti mut mitä ite oon selannu niin kaikis mitä settinä myydään on kaikki pl. salkku vähä vaihtelee.
Vci (ilman sitä ei toimi)
Kaapeli
Adapteri
Can-di
Softakortti
Noitten lisäks mukaan tulee kaiken näköstä kaapelia ja virtajohtoa sekä adaptereita. Hassut nimet niillä on ja vaihtelee kovasti mut mitä ite oon selannu niin kaikis mitä settinä myydään on kaikki pl. salkku vähä vaihtelee.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tech 2 china
Kiitos! Testeri, Can-di ja softakortti on helppoja tunnistaa. Onko tuo adapteri nimellä: RS323 self test adapter? Kaapeleita näyttäisi olevan esim. nimillä: P22812 internet cable, P22759 cable ja Ignition cable. Jokin noista lienee oikea ja tarvittava? Lisäksi mukana näyttäisi olevan liittimiä tyyliin: GM 3000098 VTX 02002955 connector, GM 3000099 VTX 02002961 connector, GM 3000109 VTX 02002953 connector (mitä lie?). VCI näyttäisi monesta puuttuvan. Arvelinkin vanhoista viestiketjuista, että se tarvitaan. Hyviä vinkkejä mistä saisi toimivan setin edullisesti?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Tech 2 china
Adapterille on joku halmu nimi, en muista. Rs232 loop on looppi joka liittynee itsediagnoosiin.
Näemmä Alista löytyy edelleen pääasias kahta versiota: pelkkä "main unit" ja sit "full set". Jos ostat full setin niin kyl siihen kuuluu vci koska ilman sitä et saa edes kaapelia koneeseen kiinni.
En nyt yllytä ostaan sikaa säkis, mut Alin toimintamalli kannustaa rehelliseen ja avoimeen kauppaan ja kaikki Suomen rajojen ulkopuolella ei oo kusettajia. Eli kattele "full set", laita oston lisätietoihin "with Saab card" ja odota joulupakettia.
Sit ku se jää kuitenki tulliin, niin anna kuriirin ite kaivaa kauppakirja paketista. Se on sellanen lappu, joka jostain syystä on aina hiukan suurpiirteinen
Näemmä Alista löytyy edelleen pääasias kahta versiota: pelkkä "main unit" ja sit "full set". Jos ostat full setin niin kyl siihen kuuluu vci koska ilman sitä et saa edes kaapelia koneeseen kiinni.
En nyt yllytä ostaan sikaa säkis, mut Alin toimintamalli kannustaa rehelliseen ja avoimeen kauppaan ja kaikki Suomen rajojen ulkopuolella ei oo kusettajia. Eli kattele "full set", laita oston lisätietoihin "with Saab card" ja odota joulupakettia.
Sit ku se jää kuitenki tulliin, niin anna kuriirin ite kaivaa kauppakirja paketista. Se on sellanen lappu, joka jostain syystä on aina hiukan suurpiirteinen
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tech 2 china
OK. Siis Ali on jees. Tuolta olen niitä katsellut ja nimen omaan tuota täyttä pakettia (full set). Sehän tuossa hämää, kun osalla myyjistä on tekstimuotoinen listaus paketin sisällöstä eikä niissä ole VCI:tä mainittu (vaikka pulikka on valokuvassa). Pistin kyselyä yhdelle potentiaaliselle myyjälle ja täytynee katsoa mitä se vastaa. Paljon on tullut tavaraa tilattua aikojen saatossa (lähinnä Jenkeistä, Briteistä, Saksasta ja Japanista), mutta kiinasta lähinnä vain jotain pikku tilpehööriä. Ainahan näissä tilauksissa on riskinsä. Näissä taitaa lisäksi olla pienoinen "tekninen riski", mutta orkkikseen ei reservi riitä, joten vanhalla ja hyväksi havaitulla periaatteella mennään: "riski tulee ottaa aina, kun se havaitaan"
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: Tech 2 china
Mulla on tässä kans parhaillaan aliexpressistä Tech2 kattelussa, mutta tämä VCI-homma epäilyttää. Vaikka kuin lukee, että full set ja kuvissa mokoma purkki esiintyy, mutta ei listauksessa.
Voisitko laittaa linkkiä jos/kun löydät potentiaalisen myyjän, jolla VCI varmasti sisältyy pakettiin?
Tässä taannoin lainasin paikalliselta Saab-toverilta tech2:sta, mutta en minä muista, että siinä olis tuommosta VCI-purkkia edes ollut. Saatan toki muistaa väärin
Voisitko laittaa linkkiä jos/kun löydät potentiaalisen myyjän, jolla VCI varmasti sisältyy pakettiin?
Tässä taannoin lainasin paikalliselta Saab-toverilta tech2:sta, mutta en minä muista, että siinä olis tuommosta VCI-purkkia edes ollut. Saatan toki muistaa väärin
Saabiton mies since 7/2022
Re: Tech 2 china
Se VCI tökätään kapulan sisään ja se kaapeli tulee siihen VCI:n perään kii ja sen kaapelin perään tulee tarvittaes candi ja sen perään adapteri.
En tekis siitä VCI:stä numeroa paitti jos on ostamas pelkästään "main unit" "full set" sijasta. Kaikki muu rihkama on enemmän tai vähemmän "vaihdettavaa lisäpalikkaa" mut se VCI on pakollinen, joten ihan puoliloogista on myyjän jättää se erittelemättä, koska sen voisi nähdä osana itse ohjelmointikapulaa.
Jos kapulan peräs on sarjaportinliittimen näkönen liitin, niin sillon se VCI on kuvas tökättynä kapulan sisään. Muuten siinä kapulan peräs olis tupakka-askin mentävä avoin kolo.
En tekis siitä VCI:stä numeroa paitti jos on ostamas pelkästään "main unit" "full set" sijasta. Kaikki muu rihkama on enemmän tai vähemmän "vaihdettavaa lisäpalikkaa" mut se VCI on pakollinen, joten ihan puoliloogista on myyjän jättää se erittelemättä, koska sen voisi nähdä osana itse ohjelmointikapulaa.
Jos kapulan peräs on sarjaportinliittimen näkönen liitin, niin sillon se VCI on kuvas tökättynä kapulan sisään. Muuten siinä kapulan peräs olis tupakka-askin mentävä avoin kolo.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: Tech 2 china
Okei, kiitoksia! Tämä selvensi paljon. Siksipä en "huomannut" VCI:tä lainaamassani tekissä.
Saabiton mies since 7/2022
Re: Tech 2 china
Joo, tuo tosiaan selvensi asian. Vois noi myyjät kyllä sen siihen listaan laittaa niin ei tarvis tällaisen noviisin turhaan tuota ihmetellä Palveluhan tuolla näytti pelaavan hyvin kun varmistin asian kysymällä myyjältä. Nopeeta tuli vahvistus asiaan. Nyt sitten odotellaan millainen kapistus sieltä mahtaa tulla.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06