Samaa 3.5" -> 3" komboa omaan suunnitellut pikku-Holsun kanssa.
Hookin mitattua dataa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 84#p691984
"Turboauton tehojen kannalta merkittävä asia putkistossa on turbon "näkemä" putkiston luoma vastapaine, jonka olisi hyvä olla mahdollisimman pieni, eli alle 0,2bar on jo "hyvä", mutta pienempäänkin kannattaa pyrkiä, mikäli haljaa viimeisimmät tehonrippeet puristaa ulos.
Muutama esimerkki.
~250hp Vakio 9-5 aero 0,7bar (muistaakseni tuota luokkaa..)
~330hp, 3"dp, 2,5 catback 0,4 ilman kattia, 0,5bar racecatilla.
~400hp 3"dp 3" catback ~0,2bar ilman kattia.
Mitä tulee tuon pakopaineen vaikutukseen moottorin toimintaan, niin jo tuollaisella 0,5 -> 0,2bar muutoksella voidaan ajaa ("tappiin säädetyssä") kokoonpanossa jopa pari astetta suuremma sytkäennakolla ilman nakuttamista. Samoin pakolämmöt laskevat, joka taas antaa lisää pelivaraa säätämiseen."