9-5 2.0t "vikapesäke"
9-5 2.0t "vikapesäke"
Tuli tässä taasen hairahdettua saabiin, mikä vaikutti alustavasti ihan näppärältä laitteelta, nyt kuitenkin alkanut esiintymään reippaasti kaikkea pientä ja isompaa ärsykettä jotka häiritsevät päivittäistä käyttäytymistä.
osaan jotain haku threadeja löytynyt, mutta ei täyttä vastausta, ja osa taas hakuammuntaa mitä jo kokeiltu, mutta asiaan
saab 9-5 2.0t -99 farkku 400tkm manuaali
ei ilmeisesti ahda kunnolla tai ollenkaan, pölläyttää öljyä käynnistäessä ja kiihdyttäessä, 2x vaihdettu jo ahdin (tosin käytettyjä olleet molemmat) samalla kierrokset rajoittuvat n.5000rpm johon pätkäsee vedon kokonaan, autossa on joku e85 softa mahdollisuus kuulemma(näkeekö jostain onko bensa vai etanoli kartta käytössä), tai sitten on käytössä, jäi vähän epäselväksi... voiko tämä aiheuttaa asian ? olen myös lukenut että vanhemmat 9-5 tarvitsee isommat suuttimet, onko suuttimien "koko" eroavaisuus huomattavissa jotenkin helposti, esim värillä, tai numeroilla sitten tietenkin ? tuntuu muutoinki muutamaa muuta saabia kokeilleena ettei kaikki vedot ole tallessa, voi tietenkin olla ahtovuoto ? ja venttiilivarren kumit pölläyttää öljyä tms ?? ei viitsisi kokeilla kaikkea ja todeta jos jollain on jotain tuntumaa asiasta..
pk seudulla oli joku saab guru joka tekee näitä softauksia ? tarkoitus olisi kuitenkin päivittää nyt ahdin jos se on rikki, ja uusia pakoputkistoa niin tulisi uudelleen softaus ajankohtaiseksi..
sitten sähköjen puolella..
vilkut ja sähkölasit toimivat vaihtelevalla menestyksellä, joskus auton käynnistäessä ei tapahdu katkasijoista mitään ja toisinaan taas toimii.. löytyykö näille jotain fiksua selitystä ?
tarkoitus olisi rakennella toimivaa kakkosauto tästä ihan pito mielessä joten kaikki avut ja niksit sekä hieman työläämmätkin ehdotukset ja ajatukset ovat tervetulleita..
-T
osaan jotain haku threadeja löytynyt, mutta ei täyttä vastausta, ja osa taas hakuammuntaa mitä jo kokeiltu, mutta asiaan
saab 9-5 2.0t -99 farkku 400tkm manuaali
ei ilmeisesti ahda kunnolla tai ollenkaan, pölläyttää öljyä käynnistäessä ja kiihdyttäessä, 2x vaihdettu jo ahdin (tosin käytettyjä olleet molemmat) samalla kierrokset rajoittuvat n.5000rpm johon pätkäsee vedon kokonaan, autossa on joku e85 softa mahdollisuus kuulemma(näkeekö jostain onko bensa vai etanoli kartta käytössä), tai sitten on käytössä, jäi vähän epäselväksi... voiko tämä aiheuttaa asian ? olen myös lukenut että vanhemmat 9-5 tarvitsee isommat suuttimet, onko suuttimien "koko" eroavaisuus huomattavissa jotenkin helposti, esim värillä, tai numeroilla sitten tietenkin ? tuntuu muutoinki muutamaa muuta saabia kokeilleena ettei kaikki vedot ole tallessa, voi tietenkin olla ahtovuoto ? ja venttiilivarren kumit pölläyttää öljyä tms ?? ei viitsisi kokeilla kaikkea ja todeta jos jollain on jotain tuntumaa asiasta..
pk seudulla oli joku saab guru joka tekee näitä softauksia ? tarkoitus olisi kuitenkin päivittää nyt ahdin jos se on rikki, ja uusia pakoputkistoa niin tulisi uudelleen softaus ajankohtaiseksi..
sitten sähköjen puolella..
vilkut ja sähkölasit toimivat vaihtelevalla menestyksellä, joskus auton käynnistäessä ei tapahdu katkasijoista mitään ja toisinaan taas toimii.. löytyykö näille jotain fiksua selitystä ?
tarkoitus olisi rakennella toimivaa kakkosauto tästä ihan pito mielessä joten kaikki avut ja niksit sekä hieman työläämmätkin ehdotukset ja ajatukset ovat tervetulleita..
-T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Tuprauttelu voi olla myös männänrengas puolen murhe eikä näin ollen korjaannu fööniä vaihtamalla. Jollei siinä ahtimessa tunnu imupuolelta kokeiltuna välystä, niin ei kai sitä kannata vaihdella?
Onko ahtimen vaihdon yhteydessä putsattu cooleria ja ahtoputkia läppäkotelolle asti?
Onko ahtimen vaihdon yhteydessä putsattu cooleria ja ahtoputkia läppäkotelolle asti?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Vikakoodit kannattaisi lukea ensin.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 19:24
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Onko kokeiltu että olisiko katti tukossa? Omissa vehkeissä on ollut myös kyseisi oireita ja osottautui että etummainen katti oli purkautunut takimmaiseen ja tukkinut sen.
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Sähköjenpuolelta ongelma löytyi virtalukosta joka ei palauttanut sitä kunnolla "starttaus"asennosta takaisin virroille, pieni avustus avaimenkäännössä ja taas toimii..
Epäilys männänrenkaisiin on pieni, koska auto savuttaa kylmänä, ei niinkään lämmittyä, pitää kuitenkin puristukset mitata kaiken muun ohella..
Huomenna pitänee perehtyä ahtimeen / ahtoputkiin tarkemmin, sekä lukea vikakoodit.
Tukkoisuus vois viitata katallysaattoriin, pitää tutkia, samoin nyt pari kertaa huomannut kun vedot pätkäsee siihen 5000rpm on moottorivalo syttynyt mutta sammuu kuitenkin lähes heti.
Epäilys männänrenkaisiin on pieni, koska auto savuttaa kylmänä, ei niinkään lämmittyä, pitää kuitenkin puristukset mitata kaiken muun ohella..
Huomenna pitänee perehtyä ahtimeen / ahtoputkiin tarkemmin, sekä lukea vikakoodit.
Tukkoisuus vois viitata katallysaattoriin, pitää tutkia, samoin nyt pari kertaa huomannut kun vedot pätkäsee siihen 5000rpm on moottorivalo syttynyt mutta sammuu kuitenkin lähes heti.
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Männänrenkaiden kunto selviää kun olet 1000km ajanut ja tarkistat öljyn tason. Karkeasti voitaneen sanoa että jos öljyntasosta on huvennut 1/3 tai enemmän niin vaihto alkaa olla käsillä. Tämä siis silloin jos turbo on tsekattu ja todettu hyväkuntoiseksi. Toki jos kaasuläppäkotelolta nostaa ahtoputken pois ja pyyhkäisee putken sisustaa sormella niin kertonee sekin jotain.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
sitten kun punnitaan paljon ajetun ja halvalla ostetun auton remontteja niin tullaan kuitenkin kallistuneeksi halvempaan vaihtoehtoon eli toimiiko ne stop smoket näissä vehkeissä?
ainakin nissan micrassa putosi viikon ajon öljynkulutus puolee eli litraan kahden sijasta
ainakin nissan micrassa putosi viikon ajon öljynkulutus puolee eli litraan kahden sijasta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Jokainen laittaa mitä haluaa, mutta eikös joka paikassa noista "stop smoke" yms. "ihmeaineista" varoiteta?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Tarkoitus kuitenkin ihan itselle tehdä pitoautoa, joten rakennan mielummin vaikka uuden moottorin kun alkaa noilla litkuilla itseään huijaamaan tiedossahan on vaikka mitkä riskit edullista autoa ostaessa, mutta itse korjattua sen tietää ainakin kaikki läpikotoisin.
Jos nyt jotain "tyyppivikoja" olis tiedostettavissa ja korjattavissa pikkuniksein niin parempi ottaa niistä kiinni ennenkuin leväyttää koko koneen
Jos nyt jotain "tyyppivikoja" olis tiedostettavissa ja korjattavissa pikkuniksein niin parempi ottaa niistä kiinni ennenkuin leväyttää koko koneen
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Toisaalta toimintalämpönsä saavuttanut katti syö savutThemez kirjoitti: Epäilys männänrenkaisiin on pieni, koska auto savuttaa kylmänä, ei niinkään lämmittyä
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Ja kun katti on tarpeeksi öljysavua "niellyt", niin se menee tukkoon?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
ei välttämättä, turbo lojahti ja ajoin kotiin femman vaikka hölväsi jölyä äärimm. turbo vaihtoon, coolerin pesu ja letkut, jölyloukon vaihto, ja nyt katsastuksessa huippuarvot koneella, sanoi ingenjööri ja lätkytti leimaa paperiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
Koodiksi antoi vaan "missfire" eli oisko puolassa vika sitten ?
Huomenna saa auton nosturille niin kehtaa alkaa perkaamaan ahtoputkia ja pakoputkistoa, samalla saa katsottua kattia, jos heivais sen vaikka mäkeen, eikös näissä oo DP;ssä eka katti myös ?
Huomenna saa auton nosturille niin kehtaa alkaa perkaamaan ahtoputkia ja pakoputkistoa, samalla saa katsottua kattia, jos heivais sen vaikka mäkeen, eikös näissä oo DP;ssä eka katti myös ?
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
puukkosaha kainaloon että saa pultit irti pakoputkesta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-5 2.0t "vikapesäke"
En kyllä alkaisi ekana kattia pois ottamaan, melko harvinainen vika sen tukkeutuminen on sytyskasettiin verrattuna (joka hajoaa kaikista). Tulpat kannattaa tietty kokeilla vaihtaa ensin.
E: Siis järjestys jossa minä testaisin, on 1) tulpat, 2) "lainakasetti", 3) katti. Ilmamassamittari voi aiheuttaa outoja asioita myös jos on ihan palasina.
E: Siis järjestys jossa minä testaisin, on 1) tulpat, 2) "lainakasetti", 3) katti. Ilmamassamittari voi aiheuttaa outoja asioita myös jos on ihan palasina.