Check Engine
Check Engine
No syttyihän se CE-valo sieltä. Olikin huolestuttavan huoleton alku tässä Tonnarin omistajana.
Voiko näissä nollata tuon jollain sulakkeen irtikäytöllä kuten Femmassa? Lähinnä että näkisi syttyykö heti uudelleen.
Mitään oireita tai outoa en havainnut auton käytöksessä.
Voiko näissä nollata tuon jollain sulakkeen irtikäytöllä kuten Femmassa? Lähinnä että näkisi syttyykö heti uudelleen.
Mitään oireita tai outoa en havainnut auton käytöksessä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Check Engine
Käännä virrat päälle ja odota. CE alkaa jonkin ajan kuluttua vilkuttelemaan vikakoodeja. Vai onko jo tiedossa mistä kiikastaa?
muoks: tuossa ohje -> http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
muoks: tuossa ohje -> http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Check Engine
Kiitos vinkistä! Neljä kertaa vilkahti, eli "coolant temperature sensor"?
Onko jatko-ohjeita tähän?
Onko jatko-ohjeita tähän?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Check Engine
Termostaattivika vois olla, jos termarikotelon pintalämpötila on alle 90 astetta ja lämpömittarin viisari roikkuu lämpimäksikin ajettuna. Infrapunalämpömittarilla saattaisi päästä mittaamaan termarikoteloa purkamatta mitään.
Ehjällä termostaatilla ylävesiletku ei ala lämmetä ekalla kilometeillä lähdettäessä ktlmästä.
Ehjällä termostaatilla ylävesiletku ei ala lämmetä ekalla kilometeillä lähdettäessä ktlmästä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Check Engine
Roikkuuhan se lämpömittari, juu. Olisiko kulutus koholla, jos termari olisi hajalla? 7,6 litraa satasella meni viikonlopun ajolenkillä.
Pitäisköhän se termari vaihtaa ihan jo noin niinkuin varmuuden vuoksi...
EDIT: Tuolla ohjeissa seisoo, että "To clear the fault code memory, unplug the control module connector for at least five minutes". Mistäspäin tuo liitin löytyy?
EDIT 2: Eikö tuo koodi viittaa ennemminkin vedenlämpötila-anturiin kuin suoraan termariin?
Pitäisköhän se termari vaihtaa ihan jo noin niinkuin varmuuden vuoksi...
EDIT: Tuolla ohjeissa seisoo, että "To clear the fault code memory, unplug the control module connector for at least five minutes". Mistäspäin tuo liitin löytyy?
EDIT 2: Eikö tuo koodi viittaa ennemminkin vedenlämpötila-anturiin kuin suoraan termariin?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Check Engine
ECUn liitin on akvaariossa (konepellin ja pyyhkijöidwn alla olevan kannen alla).
Termostaattivika on yleisempi kuin lämpöanturivika. Ojausyksikkö ei pysty yhdellä vilkkukoodilla kertomaan johtuuko lämpöjen hidas nouseminen ajon aikana termostaatista, anturista vai anturin johdotuksesta. Tech pystyisi kertomaan enemmän.
Kannen päädyssä olevan lämpömittarin lämpöanturin vastusarvon voisi mitata lämpimäksi ajetusta koneesta. Jos vastusarvo poikkeaa olennaisesti ohjearvosta, epäilys termostaattivian suuntaan vahvistuu.
Voihan autossa olla vikaa termostaatissa, lämpömittarissa ja vielä lämpöanturissakin samanaikaisesti, mutta todennäköisimmistä aloittaisin.
Polttoaineenkulutuslukemien perusteella vikaa/vikoja tuskin saa paikannettua.
Termostaattivika on yleisempi kuin lämpöanturivika. Ojausyksikkö ei pysty yhdellä vilkkukoodilla kertomaan johtuuko lämpöjen hidas nouseminen ajon aikana termostaatista, anturista vai anturin johdotuksesta. Tech pystyisi kertomaan enemmän.
Kannen päädyssä olevan lämpömittarin lämpöanturin vastusarvon voisi mitata lämpimäksi ajetusta koneesta. Jos vastusarvo poikkeaa olennaisesti ohjearvosta, epäilys termostaattivian suuntaan vahvistuu.
Voihan autossa olla vikaa termostaatissa, lämpömittarissa ja vielä lämpöanturissakin samanaikaisesti, mutta todennäköisimmistä aloittaisin.
Polttoaineenkulutuslukemien perusteella vikaa/vikoja tuskin saa paikannettua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Check Engine
Jep, tämä selvensi. Kiitos nopeasta vastauksesta!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Check Engine
Tänään sammui itsekseen tuo valo. Jääkö muistiin vikakoodia, jos kävis vaikka luetuttamassa?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Check Engine
Virrat päälle,ja näet antaako koodin muistista check engine vilkutuksilla.Itse huomannut että ainoastaan lambdan vikakoodi jää "muistiin" vaikka ei olisikaan aktiivinen koodi. Nollautuu kyllä kun resetoi muistin. Eli käytä vaikka akunkenkä irti n.10min. Muista kalibroida kake jos sellainen on. Huomioi että ecu tekee adaptaatiota nollauksen jälkeen.
Tuo mainitsemasi vikakoodi on pari kolme kertaa tullut itsellekin parin vuoden sisällä,joskus käyttänyt liittimen auki imusarjan välistä anturilta mutta ei tuo muuten ole häirinnyt kun on itsestään hävinnyt.
Tuo mainitsemasi vikakoodi on pari kolme kertaa tullut itsellekin parin vuoden sisällä,joskus käyttänyt liittimen auki imusarjan välistä anturilta mutta ei tuo muuten ole häirinnyt kun on itsestään hävinnyt.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Check Engine
-93 muut ce herjat hävinny ilman resetointia vikana olleet korjattua paitsi 6 lambda ja 7 adaptaatio.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Check Engine
Totta,adaptaatio koodi jää myös muistiin.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Check Engine
Kyllä tuo 4x vilkutus näemmä tulee vieläkin, vaikka ei CE enää palakaan. Kappas vain.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Check Engine
Mulla oli joku katkos ruiskun lämpötila-anturin ja ecun välisissä johdoissa. Vedin sitten vain rinnalle uudet. Tämä tosin ei vielä aiheuttanut ce-valon syttymistä eikä näkynyt mittarissa. Vesa67 sen huomasi softauksen yhteydessä kun läppäri oli väylässä kiinni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Check Engine
Jos siellä on satunnaista katkosta kuten liitin hapettunu tms. Anturivikaakin voi kyllä olla.
Putsaa liittimet alkuun ja kato pinnien kunto ja johtolähdöt onko pintamurtumia.
Sitten jonossa jos jatkuu anturi uusiksi.
Termarivika ei mulla ole saanu kertaakaan anturiherjaa päälle, tosin olleet tuoreimmat -vm94 joissa lämpötila ja flekti eri tavalla ohjattu kuin -95 jälkeen..
Putsaa liittimet alkuun ja kato pinnien kunto ja johtolähdöt onko pintamurtumia.
Sitten jonossa jos jatkuu anturi uusiksi.
Termarivika ei mulla ole saanu kertaakaan anturiherjaa päälle, tosin olleet tuoreimmat -vm94 joissa lämpötila ja flekti eri tavalla ohjattu kuin -95 jälkeen..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Check Engine
pakkasella 96 cs teki sitä jotta tuuletin alkoi pöhistä heti melkein ja kannen päähän anturi pro carista ja vika poistui, tosin roikkui se neulakin mutta se ei liittyne asiaan. termareitahan joutuu vaihtamaan tämän tästä muutenkin niihin joten sen voisi ihan varmuudeksikin vaihtaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,