Korkea latausjännite

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Korkea latausjännite

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Ilmeisesti laturi tullut tiensä päähän kun latausjännite käynnissä noin 16,6 volttia kaikki sähkövermeet sammutettuna? Ei uskalla pitää päällä ettei kosaha mikään boksi ym. Absin ohjainyksikkö rikki. Liekö vaikutusta volttimäärällä siihen. Koitettu uudella jännitteen säätimellä eikä vaikutusta. Myös maapisteitä käyty läpi. Liekö voisi johtua mistään viallisesta kaapelista tai muusta?
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5816
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Korkea latausjännite

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Juu, laturin vaihdoksi menee. Liian suuri latausjännite johtuu pääsääntöisesti diodisillan viasta laturissa, ei jännitteen säätimestä. Jännitteensäätäjän vika ilmenee yleensä liian matalana latausjännitteenä.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Korkea latausjännite

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Ok. Uusi laturi onkin jo tulossa. Voiko tuota diodisilta vikaista korjata millään? Saisi varalle valmiiksi.

Kyseessä laturin kyljessä olevan tarran mukaan remanufactured 140A laturi. Eli voi ilmeisesti olla mikä tahansa bosch, delco, ym...
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Korkea latausjännite

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

No niinpä niin. Sain lainaan toisen mittarin ja sekin näytti ensimmäisen muuttuneen jännitteen n. 17,55 voltin sijaan n. 16,7 volttia uudella laturilla. Lepojännitteet pyöri molemmilla n. 14,3-14,4. Noh kaveri lainasi sitten kolmanneksi mittariksi kivikautista pomminvarmaa Flukea ja johan alko jännitteet osua haarukkaa. Ilman valoja 14,67, valot päällä 14,58 ja lepojännite 12,73. No niin.

Eli vanha laturi oli sittenki kunnossa. Hyvä että kuitenkin tuli vaihdettua, kun siinä laakerit rohisi jo reippaasti. Ja jotain tuntui olevan sisällä irtikin. Tätä vois koittaa rempata varalle jossain välissä.

Eli halvalla ei saa hyvää yleismittariakaan :)

Ja tuli muuten näppärästi tämä 140A laturi yläkautta pois.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Vastaa Viestiin