vikakoodit
Re: vikakoodit
Olen tuskaillut tuon "Huolla auto" ilmoituksen kans jo tovin. Vikakoodeja ei ole päällä(ainakaan kotitarviketesterin mukaan) ja jos tuo ilmoitus on vastaava kuin vanhan Og 9-5:sen Time for Service, niin sen pitäisi Wissin ohjeiden mukaan häipyä tuon öljyn käyttöiän nollaamisen jälkeen, mutta kun ei vain katoa. Onko kukaan onnistunut kuittaamaan tuota ilmoa pois vai pitääkö tosiaan käyttää akulta piuhat irti, että tuosta pääsee eroon?
Saab Ng 9-5 2.0tid -10
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: vikakoodit
Kyllä sieltä vikakoodia taitaa pukata, toi "Huolla auto" on merkki juurikin siitä. Ilmoittaa eri sanoilla määräaikaishuollosta, tyyliin "vaihda öljyt".wiikate kirjoitti:Olen tuskaillut tuon "Huolla auto" ilmoituksen kans jo tovin. Vikakoodeja ei ole päällä(ainakaan kotitarviketesterin mukaan) ja jos tuo ilmoitus on vastaava kuin vanhan Og 9-5:sen Time for Service, niin sen pitäisi Wissin ohjeiden mukaan häipyä tuon öljyn käyttöiän nollaamisen jälkeen, mutta kun ei vain katoa. Onko kukaan onnistunut kuittaamaan tuota ilmoa pois vai pitääkö tosiaan käyttää akulta piuhat irti, että tuosta pääsee eroon?
Kannattaa käydä luetuttamassa koodit, itse sain Motomaatista tarvittavat koodit.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: vikakoodit
Voi olla vikakoodia tai sit huoltoilmo. Samaa sano ku oli pdf tukossa ja softauksen jälkeen kun huoltobitti oli jääny softauksessa päälle. Faijallakin muuten huutaa huoltoa ja jäi päälle kun osasivat vaan öljyvälin laskurin nollata huollossa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: vikakoodit
Kyllä sieltä pari vikakoodia löytyi. P2015 imusarjan imukanavan ohjausventtiissä on jotain häikkää ja 3 sylinteriltä on hehku pimeänä(P0673). Pitänee ryhtyä penkomaan mitä Wis sanoo tuosta imusarjan anturista jahka koteudun työreissulta, vai onko joku jo tämän ongelman selättänyt? Kaupan päälle usb tikku lakkasi toimimasta ja siitäkin oli maininta, että "yhteys multimedia soittimen käyttöliittymän moduuliin menetetty". No löytyipähän vähäisille veronpalautuksille käyttökohde
Saab Ng 9-5 2.0tid -10
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: vikakoodit
Tästä apuja:wiikate kirjoitti:Kyllä sieltä pari vikakoodia löytyi. P2015 imusarjan imukanavan ohjausventtiissä on jotain häikkää ja 3 sylinteriltä on hehku pimeänä(P0673). Pitänee ryhtyä penkomaan mitä Wis sanoo tuosta imusarjan anturista jahka koteudun työreissulta, vai onko joku jo tämän ongelman selättänyt? Kaupan päälle usb tikku lakkasi toimimasta ja siitäkin oli maininta, että "yhteys multimedia soittimen käyttöliittymän moduuliin menetetty". No löytyipähän vähäisille veronpalautuksille käyttökohde
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... dtc_p2015/
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... _or_p0674/
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: vikakoodit
Tietoa tiskin alta ja takaa. Tuo hehkun rikkoutuminen on kuulemma melko yleinen syy tuohon "huolla auto" ilmoitukseen, niin Opeleissa kuin Saabeissakin, että kyllä se koodin luku on paikallaan jos tuo ilmoitus ei häivy sillä öljyn käyttöiän nollaamisella, edellyttäen että kyseessä on diesel kampe.
Kiitokset rommitommille linkeistä, pitänee tutustua aiheeseen vielä tarkemmin kun noita vaihtoehtoja näytti olevan useampikin.
By the way kohtapuoliin saattaa tulla myyntiin icarsoft merkkinen vikakoodin lukija, ei löydä vikakoodia mutta on väriltään nätin oranssi ja muutenkin sievä kapistus.
Kiitokset rommitommille linkeistä, pitänee tutustua aiheeseen vielä tarkemmin kun noita vaihtoehtoja näytti olevan useampikin.
By the way kohtapuoliin saattaa tulla myyntiin icarsoft merkkinen vikakoodin lukija, ei löydä vikakoodia mutta on väriltään nätin oranssi ja muutenkin sievä kapistus.
Saab Ng 9-5 2.0tid -10
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Re: vikakoodit
Olisiko kenelläkään tietoa tuollaisesta ei ammattikäyttöön tarkoitetusta Obd2 vikakoodin lukijasta, joka varmistetusti toimisi NG dieselissä? Itselläni on icarsoft i906 merkkinen lukija, jonka pitäisi olla yhteensopiva tuon kotteron kanssa, mutta eipä toimi. Obd2 diagnose lukutilassa näyttöön pamahtaa vain "communicate error" ilmoitus kun laite on käynyt protokollat läpi. Diagnose tilassa laite löytää auton vin koodin ja jotain muuta, että pistokkeen ja Ecun väli pitäs olla ok.
AutoÅströmillä kävin alkuviikosta luetuttamassa koodit ja siellä ne kyllä saatiin ulos, mutta onhan ne merkkiliikkeellä paremmat testerit ja ohjelmat, luulisin. Lukijaa testasin tuohon vanhempaan Saabiin ja siinä se kyllä toimi, että lukija on oletettavasti kunnossa. Tosin OG käyttää eri protokollaa kuin NG, mutta molemmat protokollat löytyvät lukijan listalta.
Jos jollakin on antaa merkkiä ja mallia vikakoodin lukijasta joka toimii varmasti niin olisin hyvin kiitollinen tästä tiedosta. AutoÅström nappasi kohtuulliset 40€ luku/kuittauskeikasta, niin kyllä tuo oma lukija varmaan hintansa haukkuisi. Ei meinaan ollut viimeinen vika tuossa vehkeessä
AutoÅströmillä kävin alkuviikosta luetuttamassa koodit ja siellä ne kyllä saatiin ulos, mutta onhan ne merkkiliikkeellä paremmat testerit ja ohjelmat, luulisin. Lukijaa testasin tuohon vanhempaan Saabiin ja siinä se kyllä toimi, että lukija on oletettavasti kunnossa. Tosin OG käyttää eri protokollaa kuin NG, mutta molemmat protokollat löytyvät lukijan listalta.
Jos jollakin on antaa merkkiä ja mallia vikakoodin lukijasta joka toimii varmasti niin olisin hyvin kiitollinen tästä tiedosta. AutoÅström nappasi kohtuulliset 40€ luku/kuittauskeikasta, niin kyllä tuo oma lukija varmaan hintansa haukkuisi. Ei meinaan ollut viimeinen vika tuossa vehkeessä
Saab Ng 9-5 2.0tid -10
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Re: vikakoodit
No niin ensimmäinen vikavalo joka ei koske huolla jotakin.Keltainen moottorivalo syttyi.
ohjekirjassa jotain (på svenska) pakokaasupäästöt ylittyvät? Huoltoon komentivat Ei auttanut moottorin sammuttaminen/käynnistäminen
Akun kenkä irti pari minuutiksi ei syttynyt sen jälkeen,seuraillaan tilannetta
onkohan tuo antura vähän herkkähipäinen vai Mistähän voisi johtua?
Ei ollut pitkäikäinen ilo,valo syttyi uudestaan. Täytyy tiedustella huollosta apua ongelmaan.
ohjekirjassa jotain (på svenska) pakokaasupäästöt ylittyvät? Huoltoon komentivat Ei auttanut moottorin sammuttaminen/käynnistäminen
Akun kenkä irti pari minuutiksi ei syttynyt sen jälkeen,seuraillaan tilannetta
onkohan tuo antura vähän herkkähipäinen vai Mistähän voisi johtua?
Ei ollut pitkäikäinen ilo,valo syttyi uudestaan. Täytyy tiedustella huollosta apua ongelmaan.
Re: vikakoodit
Vikakoodit luettu,tuomio.. Jos ei forte käsittely auta niin Jakopää remonttiin.
Mittarissa 116tkm
Mittarissa 116tkm
Re: vikakoodit
Auts, oliko sulla 1,6T koneena? Mitä ne tarkemmin sanoi huollossa? Epäileekö ne että ketju olis venähtänyt?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: vikakoodit
Kaks litranen on. Oli ollut aikaisemmin samanlainen saab samalla vikavalolla, kokeilivat forte ja muitakonsteja mutta ei auttanut
Lopuksi Jakopää auki ketju ja rattaat vaihtoon,oli ollut ketjussa venymää.
Pari tonnia remppa kustantaa,öljystä katsottiin että olis lievää kimaltelua (Metallia/alumiinia)öljyllä ajettu parituhatta km.
Viimeinen tankki ennen ö,vaihtoa etanolia,ei taida vaikuttaa asiaan.?
Lopuksi Jakopää auki ketju ja rattaat vaihtoon,oli ollut ketjussa venymää.
Pari tonnia remppa kustantaa,öljystä katsottiin että olis lievää kimaltelua (Metallia/alumiinia)öljyllä ajettu parituhatta km.
Viimeinen tankki ennen ö,vaihtoa etanolia,ei taida vaikuttaa asiaan.?
Re: vikakoodit
Paska homma.jarkar kirjoitti:Kaks litranen on. Oli ollut aikaisemmin samanlainen saab samalla vikavalolla, kokeilivat forte ja muitakonsteja mutta ei auttanut
Lopuksi Jakopää auki ketju ja rattaat vaihtoon,oli ollut ketjussa venymää.
Pari tonnia remppa kustantaa,öljystä katsottiin että olis lievää kimaltelua (Metallia/alumiinia)öljyllä ajettu parituhatta km.
Viimeinen tankki ennen ö,vaihtoa etanolia,ei taida vaikuttaa asiaan.?
Kyllähän noita on Ruotsissa aika monta lauennut kun on nettiä lukenut.
Kysy sitten hinta-arvio niin etelstä ( Viro ) kun lännestäkin ( Ruotsi ) jos joudut remonttiin.
Vikingmotors Tallinnassa on merkkikorjaamo ja tuntihinta puolet Suomen hinnoista ja klubikortilla hyvät alennukset org.osista.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: vikakoodit
Osista imupuolen ratas n.500€ pako 120. ketju.250 jne.osat jotakin 1400-1500€ ja päivän työ.
EI sanonut että ei saisi ajaa,totesi että samat oireet kuin edellisellä ng:llä
ei tarvitse konetta nostaa mutta paljon pitää purkaa.
EI sanonut että ei saisi ajaa,totesi että samat oireet kuin edellisellä ng:llä
ei tarvitse konetta nostaa mutta paljon pitää purkaa.
Re: vikakoodit
.Forte käsittely tehty 10km lenkki,ei vikailmoituksia toistaiseksi.Pääsinköhän liian helpolla?
800km entisillä öljyllä,olivat mustaa kuin diesel koneesta.metallin väriä en öljyssä nähnyt.
Täytyy seurata tilannetta ja toivoa parasta.
--------------------------------------------------------
Ei ole näköjään oikotietä onneen ! Tunnin päästä starttasin,valo syttyi taas palamaan.
pientä metalli hippuja oli jäteöljyastian pohjalla ilmeisesti alumiinia? EI tarttunut magneettiin
800km entisillä öljyllä,olivat mustaa kuin diesel koneesta.metallin väriä en öljyssä nähnyt.
Täytyy seurata tilannetta ja toivoa parasta.
--------------------------------------------------------
Ei ole näköjään oikotietä onneen ! Tunnin päästä starttasin,valo syttyi taas palamaan.
pientä metalli hippuja oli jäteöljyastian pohjalla ilmeisesti alumiinia? EI tarttunut magneettiin
Re: vikakoodit
Varoitus..jos keltainen moottorivalo syttyy vältettävä ajamista.
nm...jakoketjun kiristin paloina öljypohjalla.
nm...jakoketjun kiristin paloina öljypohjalla.