Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
No niinpä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016 ... 4_at.shtml Kun ajelee arkisin sigun loppuunajetulla pelillä huvittaa kyllä tämän uunituoreen "sportin" suoritusarvot.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Minusta tuollainen 7,4s sataseen on kova aika 2litraiselle perhefarkku tomaatille...niin mites se matalapaineviiru menee vakiona saman välin
Re: Ihmettelyketju
No ei varmaan mitenkään. Jos viittasit ajokalustooni niin tuo Aero on mulla käyttiksenä ja emäntä saa tyytyä Sedaniin (toki siinäkin "normi-muutokset").CDTA kirjoitti:Minusta tuollainen 7,4s sataseen on kova aika 2litraiselle perhefarkku tomaatille...niin mites se matalapaineviiru menee vakiona saman välin
Ja edit. Ko. Suoritusarvot tuntuu vähän tavanomaisista vuonna 2016 ja kuitenkin kyseinen Korean ihme maksaa koeajovarustuksessa 52t€.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Nojoo...se on tuo 7,4 vakio tomaatti Aerollekin tekemätön paikka, ja tais olla silloin yli kymmenen vuotta sitten hintakin samoissa lukemissa, ellei enemmänkin Aerolla
Re: Ihmettelyketju
Hauskaa on sekin, että pitää olla Aero, turbo, kaikenmaailman ruiskut, sytkäkasetit, softapäivitykset ja muut että pääsee tuonlaisiin lukemiin. Allekirjoituksen museoikäinen vanha taksi kun kykenee samaan ilman mitään yllämainittuja
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Niin ja autollakin omamassaa 1600kg, femman painonen auto kyseessä. Eli ihan käypäset suoritusarvot, kun menee samaan(nopeammin) kun automaattifemma-aero, vaikka 3desiä pienempi lohko.CDTA kirjoitti:Minusta tuollainen 7,4s sataseen on kova aika 2litraiselle perhefarkku tomaatille...
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ihmettelyketju
Olen edelleen sitä mieltä, että 2016 pitäisi voida odottaa parempia suoritusarvoja ja ennen kaikkea kohtuullisemmalla kulutuksella noista lähtökohdista. Se on ihan sama, että montako kymmenystä tai desiä joku 90-luvulla suunniteltu jää Kian arvoista.
Jos kyseinen Kia polttelee jonkun ostohimoja niin ei muuta kuin suunta kohti lähintä Kia-dealeria.
Jos kyseinen Kia polttelee jonkun ostohimoja niin ei muuta kuin suunta kohti lähintä Kia-dealeria.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
No kyllä siinä sinun vanhassa taksissasi on aika iso päivitys tehty, joskaan ei softaan. Sillä alkuperaisellä tiisseli padalla aika olisi jotain 20s luokkaaAZP kirjoitti:Hauskaa on sekin, että pitää olla Aero, turbo, kaikenmaailman ruiskut, sytkäkasetit, softapäivitykset ja muut että pääsee tuonlaisiin lukemiin. Allekirjoituksen museoikäinen vanha taksi kun kykenee samaan ilman mitään yllämainittuja
Re: Ihmettelyketju
Ehkä Kia ei vaan "huijaa" kulutus- ja päästömittauksissa. Eikös uusi RS esim. ole saman tehoinen ja menee 0-100 välin n.7sek? Tosin skeida on monta sataa kiloa köykäsempi kuin tuo.Cona kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, että 2016 pitäisi voida odottaa parempia suoritusarvoja ja ennen kaikkea kohtuullisemmalla kulutuksella noista lähtökohdista. Se on ihan sama, että montako kymmenystä tai desiä joku 90-luvulla suunniteltu jää Kian arvoista.
Jos kyseinen Kia polttelee jonkun ostohimoja niin ei muuta kuin suunta kohti lähintä Kia-dealeria.
Eipä polttele Kia. Ajan tuolla entisellä rottelolla niin pitkään kun järkevästi pääsee.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ihmettelyketju
En ymmärrä miten tuo voi olla noin hidas. Itsellä 10v vanha nokikolari, joka menee vakiona samoihin lukemiin, vaikka autolla on painoa 200kg enemmän ja tehoa on vähemmän. J on automaatti, vanhanaikainen sellainen.Saabinsti kirjoitti:Niin ja autollakin omamassaa 1600kg, femman painonen auto kyseessä. Eli ihan käypäset suoritusarvot, kun menee samaan(nopeammin) kun automaattifemma-aero, vaikka 3desiä pienempi lohko.CDTA kirjoitti:Minusta tuollainen 7,4s sataseen on kova aika 2litraiselle perhefarkku tomaatille...
Ihan käypäset arvot joo, mutta että oikein GT-mallimerkintä
Edit: ja tuossa jutussa kun tuo on kiusaavinaan saksalaisia, niin kerrottakoon että esim. BMW:n bensa-valikoimasta ainoastaan karvalakki 5-sarjalainen jää tuolle. Nokikolareista 6 vaihtoehdosta jopa kaksi jää tuolle. Audilla näyttäisi olevan sama homma. Perusversiot jää, mutta kaikki muut mallit ovat reilusti nopeampia.
Monta sataa kiloa? Farkku on 138kg tuota KIAa kevyempi ja kiihtyy nopeammin sataseen. Kulutuslukematkin reilusti pienemmät.Saabinsti kirjoitti:Eikös uusi RS esim. ole saman tehoinen ja menee 0-100 välin n.7sek? Tosin skeida on monta sataa kiloa köykäsempi kuin tuo.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Ihmettelyketju
Näyttäisi kyllä mm. 118, 120, 216, 218, 220, 318, 320, 420 ja ainakin osa X1:n 18 ja 20-malleista sekä X3:n ja X4:n 20-mallit olevan hitaampia sataseen valmistajan ilmoituksen mukaan.kribe kirjoitti:... ja tuossa jutussa kun tuo on kiusaavinaan saksalaisia, niin kerrottakoon että esim. BMW:n bensa-valikoimasta ainoastaan karvalakki 5-sarjalainen jää tuolle.
Nimen omaan valmistajan ilmoituksen, noissa lukemissahan on aika paljon ollut heittoja molempiin suuntiin, kun autolehdet on noita testanneet. Vertailukelpoisempi lukema olisi 0-400 metriä tai kilometrin kiihdytys. Bemarin 320i manuaalilla kiihtyy valmistajan mukaan 0,1 sekuntia hitaammin sataseen kuin tuo Kia, mutta sopii epäillä, pärjääkö Bemarin oikeasti käytännön suorituskyvyssä lähes 60 hv tehokkaammalle ja suunnilleen samanpainoiselle Kialle, ainakaan jos saksalaisen laatikkona onkin automaatti.
En nyt itse lähtisi tirskahtelemaan Kian suorituskyvylle, ihan vikkelä vehjehän se on, vaikkei mikään Ferrari. Pitää myös pistää asiat mittasuhteisiin: Kia on lähtökohtaisesti jotain ihan muuta kuin Bemarit ja Audit. Perus perhefarkun sporttiversioita ei paljoa korealaisilta ja japanilaisilta ole näkynyt, eurooppalaiset on harrastaneet näitä rohkeammin. 2.8T Insignian tai 3.6 Passatin omistajaakin varmasti hivelee tieto siitä, että ollaan suorituskyvyssä samassa luokassa kuin Bemarien ja Audien ei-ihan-pienimmän-koneen versiot. Mutta toki sieltä vasenta kaistaa tulee pian ohi joku M3/5:lla RS4/6:lla tai vastaavalla ohjuksella tirskahdellen Kialle, Volkkarille ja Opelille (ja Saabille).
Seuraavalla suoralla jää sitten M- tai RS-mies kakkoseksi kun kulman takaa tulee Bugatti Veyron tai joku muu mielenvikainen laite. Ja seuraavalla parkkipaikalla tirskahtelee joku drag racing -kaveri miten hänen 60-luvun autotekniikkaan perustuva Valiantinsa kulkee varttimailin alle viiden sekunnin.
En lähde tästä seuraavaksi astronautteihin, kaikki varmaan tajusi jo pointin. Aina löytyy joku joka voi tirskahdella toisille, ei sille voi mitään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
^Miksi sinä AZP kirjotat aina noin järkeviä, vissiin ihan kiusallaan? Koskaan ei jää mitään lisättävää
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Ihmettelyketju
Tätä asiaa oon aina vähän ihmetellytkin. Osaamistahan kuitenkin olisi, Toyotalta löytyy Supraa ja MR2:ta ja Nissanilla on jopa pitkät perinteetkin urheiluautojen ja urheilullisten pikkusporttien (240Z ja sen seuraajat, Silvia) valmistamisessa. Ja puhutaanhan toki myös merkistä, jonka katalogista löytyy sellainenkin hirviö kuin GT-R, joka taisi aikanaan pistää useimmat eurooppalaiset tuotantoautot Nurburgringillä halki, poikki ja pinoon.AZP kirjoitti:En nyt itse lähtisi tirskahtelemaan Kian suorituskyvylle, ihan vikkelä vehjehän se on, vaikkei mikään Ferrari. Pitää myös pistää asiat mittasuhteisiin: Kia on lähtökohtaisesti jotain ihan muuta kuin Bemarit ja Audit. Perus perhefarkun sporttiversioita ei paljoa korealaisilta ja japanilaisilta ole näkynyt, eurooppalaiset on harrastaneet näitä rohkeammin.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ihmettelyketju
Japseissa on jäänyt kotimarkkinoille ne tehokkaat farkut.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china