Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Suzuki Jimnyn, jossa oli keltamusta kasikympin lätkä liimattuna takamukseen. En kyllä ymmärrä miksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Jos se myötätuulessa kulkee 46km/h jolloin tämä ei tule kysymykseen. https://www.lvm.fi/documents/20181/7593 ... 8358174499
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2634
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Pitkästä aikaa näin kunnon kytkimen luistattaja tyypin. Teki mieli käydä kysymässä, että monesko kytkin mahtaa olla menossa.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Saabistin joka koukkas suoraan kiihdytyskaistalle tullessaan jo normiliikenteen sekaan,meinas vähän tulla tilannetta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Venäjän rekkarissa olevan NG 9-3 menossa Göteborgiin, jossa lähivalot ja sumarit päällä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Näin pienen ihmeen.
Turussa helsingintieltä on jo pitkään ollut TYKSin kohdalta yksi Helsinkiin päin menevä kaista poistettu käytöstä, kun uutta sairaalaa rakentavat. Huhujen mukaan rakentavat sitä vielä joitakin vuosia, kun aloittivat projektin valamalla perustukset vähän kehnolla betonilla, ja seuraavaksi puretaankin sitten kaikki mitä on viimeisen vuoden aikana ehditty rakentaa
No, asiaan. Pitkään kaistajärjestely oli sellainen, että oikea kaista päättyy ja vasen jatkaa. Suunnilleen samassa kohtaa kääntyy vasemmalle kaksi kaistaa Hämeenrampille, eli käytännössä kymppitielle. Kohtalaisella liikennemäärällä oleva risteys. No tämä järjestelyhän oli täysin typerä, koska se johti siihen että jo pari kilsaa ennen tätä kohtaa kaikki pyrkivät vasemmalle kaistalle: sekä Hämeenrampille kääntyvät että Helsinkiin jatkavat.
Jokin aika sitten luin paikallisten sanomain valivalipalstalta huolestuneen autoilijakansalaisen kannanoton, että eikös kannattaisi tehdä niin että se vasen kaista päättyy Hämeenrampin risteykseen, toisin sanoen vasemmalta kaistalta saa ajaa vain Hämeenrampille kääntyville kaistoille tai vaihtaa oikealle kaistalle joka jatkuu Helsinkiä kohti. Näin ennakoivat autoilijat valitsisivat siellä kilometrien päässä risteyksestä kahdesta kaistasta sen mukaan, ovatko matkalla Helsingin suuntaan vai Hämeenrampille. Erittäin kannatettava idea.
Ja katso: tänään huomasin että kyseinen järjestely oli toteutettu! Jopa niin, että 500 metriä ennen risteystä oli oikein iso opastetaulu, jossa kerrottiin, että vasen kaista vie sinut kymppitielle, oikea Helsingiä kohti. Siis jossain tuolla virastojen syövereissä on ajatteleva ja lehtiä lukeva liikenneinsinööri, jolla oli rohkeutta viedä tällainen hallintoalamaisia palveleva muutos käytäntöön.
Turussa helsingintieltä on jo pitkään ollut TYKSin kohdalta yksi Helsinkiin päin menevä kaista poistettu käytöstä, kun uutta sairaalaa rakentavat. Huhujen mukaan rakentavat sitä vielä joitakin vuosia, kun aloittivat projektin valamalla perustukset vähän kehnolla betonilla, ja seuraavaksi puretaankin sitten kaikki mitä on viimeisen vuoden aikana ehditty rakentaa
No, asiaan. Pitkään kaistajärjestely oli sellainen, että oikea kaista päättyy ja vasen jatkaa. Suunnilleen samassa kohtaa kääntyy vasemmalle kaksi kaistaa Hämeenrampille, eli käytännössä kymppitielle. Kohtalaisella liikennemäärällä oleva risteys. No tämä järjestelyhän oli täysin typerä, koska se johti siihen että jo pari kilsaa ennen tätä kohtaa kaikki pyrkivät vasemmalle kaistalle: sekä Hämeenrampille kääntyvät että Helsinkiin jatkavat.
Jokin aika sitten luin paikallisten sanomain valivalipalstalta huolestuneen autoilijakansalaisen kannanoton, että eikös kannattaisi tehdä niin että se vasen kaista päättyy Hämeenrampin risteykseen, toisin sanoen vasemmalta kaistalta saa ajaa vain Hämeenrampille kääntyville kaistoille tai vaihtaa oikealle kaistalle joka jatkuu Helsinkiä kohti. Näin ennakoivat autoilijat valitsisivat siellä kilometrien päässä risteyksestä kahdesta kaistasta sen mukaan, ovatko matkalla Helsingin suuntaan vai Hämeenrampille. Erittäin kannatettava idea.
Ja katso: tänään huomasin että kyseinen järjestely oli toteutettu! Jopa niin, että 500 metriä ennen risteystä oli oikein iso opastetaulu, jossa kerrottiin, että vasen kaista vie sinut kymppitielle, oikea Helsingiä kohti. Siis jossain tuolla virastojen syövereissä on ajatteleva ja lehtiä lukeva liikenneinsinööri, jolla oli rohkeutta viedä tällainen hallintoalamaisia palveleva muutos käytäntöön.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Rambler Classicin, Peugeot 505:n ja Mercedes R129 SL:n viiden minuutin sisällä toisistaan Nekalassa. Ei ihan tyypillisintä kalustoa suolaloskassa rämpimiseen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Yks AMC kerholainen asuu Nekalassa ja ajelee kaikki ajonsa rämpylöillä ympäri vuoden. Kesällä yleensä ruskealla Ambassador avolla tai sitten keltaisella American avolla, talvella sitten Classicilla.Rattivaihde kirjoitti:Rambler Classicin -- -- Nekalassa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Luulen että olen molemmat kesäautot nähnyt niin ikään täällä, ainakin Ambassadorin. Classicci oli hauska näky, varsinkin kun tuli ensin vastaan jäteaseman pihassa ja seuraavana kaupan pihaliittymässä. Nokka ja kori puolta korkeammalla ja pidempiä kuin ympäröivissä Golf Spacevaneissa ja Versoissa
Vaikutelmaa varmaan korosti vielä se, että havainnoin tätä madalletun 90-luvun japskin ratin takaa
Edit-OT: olin neljä vuotta sitten samalla työmaalla erään AMC-kerholaisen kanssa, joka ajoi kyllä arkiajonsa Golffilla mutta piha oli ilmeisesti täynnä Ramblereita, ja oli kerran omistanut neliovisen avo-Ambassadorin
Vaikutelmaa varmaan korosti vielä se, että havainnoin tätä madalletun 90-luvun japskin ratin takaa
Edit-OT: olin neljä vuotta sitten samalla työmaalla erään AMC-kerholaisen kanssa, joka ajoi kyllä arkiajonsa Golffilla mutta piha oli ilmeisesti täynnä Ramblereita, ja oli kerran omistanut neliovisen avo-Ambassadorin
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Jonkun ajamassa Wolt-lähetyksiä 90-luvun alkupään tonnarilla, jos oikein vaklasin niin vielä automaattivaihteilla. Tuosta ei taida jäädä omaan taskuun kuin Saabilla ajamisen ilo, ei voi muuta sanoo kuin hattuu nostaa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Ajoin Bemarin perässä, ja kattelin että siinä menee F10 5-sarjalainen. Sitten tämän edelle tuli toinen uudehko BMW, ja tunnistettuani senkin F10:ksi rupesin epäilemään tätä taempaa sittenkin 3-sarjalaiseksi, ja niinhän se olikin F30 kun kääntyi muualle. Seuraavissa liikennevaloissa ajoin tämän etummaisen, täysin varmasti viitoseksi tunnistamani viereen vain todetakseni että se oli myös kolmonen. Viime viikolla luulin parkkeeraavani kaupan pihaan C-Mersun viereen, tosin viereen ajaessa rupesin pituuden perusteella epäilemään E:ksi, ja sehän oli tietenkin S.
Alkaa tulla päivittäin vanhan autontunnistuksen mestarin itsetuntoon kolhuja näiden nykysaksalaisten kanssa. Audi on tässä kopiokonemuotoilussa ehdottomasti pahin, mutta näin pimeään vuodenaikaan helpoin tunnistettava vaihtelevien ledimuotojen ansiosta. Tosin mielenkiinto VAG:n tekemisiin on sillä tasolla etten enää tiedä mikä malli on mikäkin.
Näin myös kaksi ~kymmenvuotiasta viisto-, tai siis möykkyperä-Meganea. Toisen valoista toimi vasen jarruvalo, oikea takaparkki, vasen etuvalo ja etusumarit; toiseen oli aika fiksusti sommiteltu kampaamon mainostarrat puolikaaren muotoon juuri siihen viidesosaan takalasista, jonka pyyhin puhdistaa.
Alkaa tulla päivittäin vanhan autontunnistuksen mestarin itsetuntoon kolhuja näiden nykysaksalaisten kanssa. Audi on tässä kopiokonemuotoilussa ehdottomasti pahin, mutta näin pimeään vuodenaikaan helpoin tunnistettava vaihtelevien ledimuotojen ansiosta. Tosin mielenkiinto VAG:n tekemisiin on sillä tasolla etten enää tiedä mikä malli on mikäkin.
Näin myös kaksi ~kymmenvuotiasta viisto-, tai siis möykkyperä-Meganea. Toisen valoista toimi vasen jarruvalo, oikea takaparkki, vasen etuvalo ja etusumarit; toiseen oli aika fiksusti sommiteltu kampaamon mainostarrat puolikaaren muotoon juuri siihen viidesosaan takalasista, jonka pyyhin puhdistaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Se on kun ikää karttuu
Itsekin nuorempana erotin jostain maskin erilaisista raidoituksista vaikka mitä automalleja, mutta jossain kohtaa tulee kovalevy täyteen ja uudemmat autot ei enää mahdu koppaan, tai sitten täytyy alkaa hävittämään vanhoja nippelitietoja.
Tosin täytyy myöntää, että nykyiset 3-, 5- ja myös jossain määrin 7-sarja muistuttavat sedaneina takaa toisiaan aivan liian paljon.
Asiaan: tänään Kaarinassa körötteli Lotus Elite Type 75. Tai saattoi se olla Type 83:kin, olin niin äimänä että ei tullut rekisteröityä auton perää niin tarkkaan, kun se kurvasi viereistä kaistaa ohi seisoessani liikennevaloissa.
Itsekin nuorempana erotin jostain maskin erilaisista raidoituksista vaikka mitä automalleja, mutta jossain kohtaa tulee kovalevy täyteen ja uudemmat autot ei enää mahdu koppaan, tai sitten täytyy alkaa hävittämään vanhoja nippelitietoja.
Tosin täytyy myöntää, että nykyiset 3-, 5- ja myös jossain määrin 7-sarja muistuttavat sedaneina takaa toisiaan aivan liian paljon.
Asiaan: tänään Kaarinassa körötteli Lotus Elite Type 75. Tai saattoi se olla Type 83:kin, olin niin äimänä että ei tullut rekisteröityä auton perää niin tarkkaan, kun se kurvasi viereistä kaistaa ohi seisoessani liikennevaloissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Eilen vanha herrasmies oli kuvitellut risteyksen yhden kaistan todellista leveämmäksi, ja saanut autonsa vähintään 20cm korkean autotien pyörätien välisen kanttarin päälle
Saab 9-3 SC 1.8t 2006
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Kaksi Lada Samaraa (alkupään kolmiovinen sekä myöhäinen porrasperä).
Mercedes-Maybach S600 tms.; ihmettelin autojonossa, että nyt on niin vähän ja pieniä kirjaimia takaluukussa, ettei tuo mikään S350 CDI Bluetec ole ja niinpä vain oli M-merkki C-pilarissa (varmaan joku nykykeskustalainen ottanut varaslähdön).
Beryllinvihreä 5d-satku oli parkissa aivan toimiston vieressä, kyllä lämmitti sydäntä kun ei ole omaa nähnyt pitkään aikaan
Mercedes-Maybach S600 tms.; ihmettelin autojonossa, että nyt on niin vähän ja pieniä kirjaimia takaluukussa, ettei tuo mikään S350 CDI Bluetec ole ja niinpä vain oli M-merkki C-pilarissa (varmaan joku nykykeskustalainen ottanut varaslähdön).
Beryllinvihreä 5d-satku oli parkissa aivan toimiston vieressä, kyllä lämmitti sydäntä kun ei ole omaa nähnyt pitkään aikaan
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Murhasaaren mäessä ohituskaistantulppana valkoinen BMW X3 tjs. Takanansa V70 volle, jonka takamatkustaja, ikkunasta puoleksi ulostyöntyneenä, käsimerkein, opasti edelläänmenijää " ~75 ei ole suositeltava nopeus ohituskaistalla jos nopeusrajoitus on 100km/h.").
Tuon edellä sit ajeli joku tojotatero oikeanpuolista kaistaa n.78 km/h, ja ko sen tavoitin , pistin vilkun vasemmalle binnerin ollessa rinnalla osin ja pyysin liisää ilmamassa kun reitti oli selvä. Siitä sit ohi ja etippäi. Volle tuli sit perässa ko oli tietä vapaana.
Tuon edellä sit ajeli joku tojotatero oikeanpuolista kaistaa n.78 km/h, ja ko sen tavoitin , pistin vilkun vasemmalle binnerin ollessa rinnalla osin ja pyysin liisää ilmamassa kun reitti oli selvä. Siitä sit ohi ja etippäi. Volle tuli sit perässa ko oli tietä vapaana.
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V