![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_667d6852-1a93-4beb-8dd8-7c4b5b52404d.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_348954c8-e38d-4e9d-9bd3-f1a668823859.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_TiD%203.jpg)
Elikkä vuoden 2003 valmiste, uutena ollut maahantuojan edustusautona ja huoltohistoria pitkälti kunnossa (kilometrejäkin takana jo 490tkm). Auton väri on Capuccino black ja sisutan Sand leather, mukavuusvarusteita runsaasti joista kaikki muut toimivat paitsi eberi. Ei voi muuta sanoa kuin että kulkee todella hyvin - ja jopa suoraan - eikä kulutuskaan päätä huimaa (tietokone näyttää 6,3-6,7).
Ostohetkellä autossa oli leima ummessa (syystäkin halpa) kun oli pakoputki päässyt öljyyntymään, käsittely cliinerillä ja räteillä antoi taas vuoden ajoaikaa. Nyttemmin olen paikallistanut öljyvuodon öljypohjan sivussa (keulan puoli) olevaan anturiin, liekö tasoanuri? Sen tarkastus tulee eteen kunhan öljynvaihtohommiin pääsee. Lisäksi moottorin takana, tulipellissä oleva musta laatikko pitää melkoista surinaa ja ininää hetken aikaa aina auton sammuttamisen jälkeen. Pohja paljastui yllättävänkin kovapeltiseksi, en löytänyt yhtään hitsattua paikkaa, merkkejä massaustarpeesta alkaa tosin jo näkyä että ensi kesänä olisi siinä työsarkaa.
Noin 7000 kilometrin ajon jälkeen alkoi kääntäessä kuulumaan melkoinen rutina, ja ohjaustehostimen öljyt olivat vähissä. Lisäsin originaaliöljyä mutta hetken päästä taas sama homma. Auto ylös ja siellä oli jotakuinkin koko hanttarin puolisko konehuonetta ja pyöräkoteloa öljyssä. Vika löytyi nopeasti, hammastangolta tuleva putki-letku-putki hässäkkä oli rikki. Paineletku nojasi suoraan pakoputkeen ja siinä oli iso reikä
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_IMG_20151230_144155367.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_IMG_20151230_144230192.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_IMG_20151230_124223798.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_IMG_20151230_144117662_HDR.jpg)
Muita piilovikoja / miinoja en ole autosta vielä paikallistanut, mutta kaikenlaistahan näin paljon ajettuun voi ilmaantua. Muuten saa kyllä nauttia ajosta !
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
28.2.2016
Uusi paineletku saapui Maptunpartsilta Ruotsista ja apurungon puslat tilasin Englannista (ebay.co.uk). Uusi letku meni vaivatta paikalleen, mutta kahden puslan vaihtamiseen meni useita tunteja. Vanhat puslankumit putosivat pois melkein itsestään ja metallikehiin sahasin rautasahalla viillon ja naputtelin ne pois. Uretaanipuslissa oli melkoiset kaulukset ja niiden asentaminen ilman prässiä vaati vähän kekseliäisyyttä, lopulta puupalkin, pukkien ja tunkin yhdistelmällä sain korin painon avulla painettua ne paikkoihinsa.
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_Subframe%201.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_Subframe%208.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_Subframe%207.jpg)
![Kuva](http://i259.photobucket.com/albums/hh292/n_heikkila/SAAB%209-5%20TiD/th_Subframe%205.jpg)