Lopulta riitti taas yksi käynti Virossa pienellä pajalla, lopputuloksena sain parempaa palvelua kuin koskaan Suomesta ja auto on kuin uusi.
Ois vaan alunperinkin pitänyt mennä Viroon ja jättää Vehot ja Vianorit välistä, olisi selvinnyt paljon helpommalla ja halvemmalla. Eipä tarvitse jatkossakaan tukea suomalaista ammattitaidottomuutta ranskalaistenkaan autojen kanssa.
Jos Vianor olisi oikean diagnoosin osannut tehdä heti aluksi, niin tästä olisi varmaan itse selvinnyt 700e halvemmalla, kun alkuun liike suostui maksamaan kaikki kulut, mutta kun meni tutuksi turaamiseksi ja osia vaihtui ja satasia kului ilman minkäänlaista tulosta, niin alkoi liikekin jo vähän pistämään hanttiin ja suostui enää maksamaan puolet kuluista..
Mutta niin se kytkin, kyllä on muuten iso ero käytettävyydessä, aiemmin kytkin täristi, ravisti, jäi puoleenväliin nostettaessa, oli todella raskas käyttää ja otti kiinni todella raivokkaasti, auto nyki pienillä vaihteilla jne.
Nyt kytkimenvaihdon jälkeen ei ole mitään tärinöitä, kytkin on todella pehmeä ja kevyt ja eikä mitään nykimisiä ole.
Noita käytettyjä osia katselin, niin itse kytkinlevy on aivan finaalissa, painelaakerissa en näe mitään kummempaa, mutta kaksoismassa vasta finaalissa onkin, se heiluu varmaan 10cm ulkokehältään ihan yhdellä sormella heiluttelemalla, ei tarvitse ihmetellä miksi on täristellyt ja nykinyt pienillä vaihteilla jne. Aika melkonen näky 120tkm ajetuksi kaksoismassaksi, taattua LUK-laatua

Toisen C5:sen kanssa taistelu jatkuu tutun suomalaisen palvelualttiuden merkeissä, vein auton 250km päähän auton myyneeseen liikkeeseen(Sitikan merkkiliike), kun Veholla nostivat kädet pystyyn laakeriäänen kanssa, mutta sentään Veholla myöntävät sen olemassaolon ja sanoivat sen jopa tuntuvan ratissa.
Auton myyneessä liikkeessä sitten myös tunnistivat äänen ja vaihtoivat kummatkin etulaakerit, mutta eihän se auttanut, kun pyöränlaakereissa ei ollut mitään vikaa, kuten kolmessa paikkaa on jo diagnosoitu...Sen jälkeen sitten keksivätkin, että hei, se on vaan rengasmelua.
Sanoin kokeilleeni autoa kolmilla eri renkailla ja vanteilla, ja kyllä sieltä se ääni kuuluu kaikilla renkailla, ja toinen vastaava auto löytyy pihasta, josta ei jurinoita kuulu etupäästä päittäin vaihdetuilla renkailla, joten tämä rengasmelu-diagnoosi ei nyt vaan yksinkertaisesti mene läpi, että hoitakaa auto kuntoon.
Heidän huollostaan sain vastauksen, että "meidän mielestämme autossa ei ole vikaa, ota yhteyttä maahantuojaan". Kysyin, että mitäs pirua minä otan yhteyttä maahantuojaan, teiltähän minä olen auton ostanut, jurina on ollut jo ostaessa, ja on sovittu silloin, että se laitetaan kuntoon, tästä löytyy myös mustaa valkoisella, ja maahantuojan omistama huoltohan tuon ongelman on diagnosoinut, ja tietysti kyselin myös, että huvikseenko sinne ne laakerit vaihdoitte, jos kyseessä on pelkkä rengasmelu

Laitoin heille myös auto ylhäällä kuvaamani videot liitteeksi, joissa tasauspyörästöstä kuuluu ihmeellistä kilinää joka pahenee mitä nopeammin pyörittää rengasta ja jota toisesta vastaavasta autosta ei ole saatu toistettua ja sanoin, että oiskohan vetarin sisäpäät tai poskilaakerit.. "Näkemyksemme mukaan ei ole tarpeellista katsoa vaihteistoa. Jos vaihteistossa on vikaa, Veho hoitanee kuntoon pääkaupunkiseudullakin". Kiitin erinomaisesta palvelusta, ja kerroin, etten todellakaan luovuta asian suhteen ja sanoin, että jos kerran ette osaa autoa korjata, niin sitten pitänee keskustella myyntinne kanssa kaupan purkamisesta. Soitin myyjälle, joka sanoi keskustelevansa asiasta huollon kanssa...Katsotaan mitä tuleman pitää.
Joku kallis syy siihen näyttää aina löytyvän, että auto päätyy liikkeen vaihtoautohalliin