Mitenkähän lukko säästää laatikkoa? Näin ihan maalaisjärjellä ajateltuna enemmän pitoa => mahdollisuus suurempaan vääntömomenttiin (etenkin pienillä vaihteilla joilla luisto muuten rajoittaa momenttia) => suurempi rasitus laatikon osille.jannevillepetteri kirjoitti:Kyllähän sitä laatikkoa varmasti aika paljon säästäisi tasauspyörästön lukko. On vaan noi quaifet aika pirun hinnakkaita femmoihinkin..vaikka eihän se kivaa oo jumppailla aina sitä lootaa uudelleen ja uudelleen kun räjähtää. Eikä varmasti vetelisi niin rajusti lukolla vedätyksissä.
Itellä on quaifen lukko 9-5:ssa ja kyllähän tuo ihan hyödyllinen on jos voimaa haluaa oikeasti tiehenkin välittää. Huomiona vielä että myös lukollinen auto vetelee 400 hp:n luokassa kyllä ihan kiitettävästi jos alusta ja/tai puslat ei ole kunnossa.
Varmin tapa tuhota vaihdelaatikko on runtata kaasu pohjaan liian isolla vaihteella. Viitosen rattaat tai akselin boorit antautuu kyllä ihan varmasti ajan kanssa jos vääntöä on riittävästi ja sitä käyttää varomattomasti.
Omaan My01 autoon laatikko on rakennettu -05:sta lainatusta laatikosta. Näissä on vissiinkin paremmat sykrot kun noissa alkupään laatikoissa, joku viisaampi voinee vahvistaa tai kumota tämän.
Sachs SRE kytkintä voin kyllä suositella oman kokemuksen perusteella. Syksyllä vaihtui Specin sintteri tuohon SRE pakettiin, tuntuma normaali ajossa on aivan eri luokkaa, vaikka tuo poljinvoimaa enemmän vaatiikin.