
http://www.retrotaksi.fi/
2d


No jaa.JP_Vette kirjoitti:Asiallista toimintaa![]()
Olipas viihdyttävä topikki luettavaksi kaiken kaikkiaan. Kerrassaan "yritteliästä" porukkaa tosiaan tämän saab-retrotaksin takananv kirjoitti:Täällä on muutama sivu keskustelua ko. yrityksestä http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 748.0.html
Ei kukaan, ei kukaan voi olla noin idiootti että harrastaa copy-paste-touhujaSvc kirjoitti: Nettisivun teksti kutakuinkin suoraan täältä: http://vintagetaxi.fi/
Tais olla heinäkuu 2018 ku kartellimafia loppuu kuin seinään. Tammikuussa maksoi tuhat euroa kaikkineen taksinkuljettajan ajolupa. Kurssi, kokeet, kortin tilaus, merkintämaksut ja mitä siinä nyt oli. Lisäksi tulee viiden vuoden välein käytävä "kertaus" joka taksiliikenteessä on käytännössä yksi päivä. Raskaalla puolella taas 35 tuntia eli n. viisi päivää. Toki kurssin hinta riippuu järjestävän seuran hinnoittelupolitiikasta. Ite kävin Kemissä kahtena viikonloppuna ja itse kurssi ilman kokeita oli muistaakseni jotain seitsemisensataa alvilla, sisälsi ruokailut ja kahvittelut. Toisaalta yksi kurssilainen oli tullut juuri Kemiin koska Oulussa hinta olis ollu tuplat. Onhan sielä toki enemmän katujakinJP_Vette kirjoitti:^^
No ne taksikartellit puretaan nyt muutenki heinäkuus pois, että ei noi kauaa pääse ratsastaan tolla museoautopykälällään. Toki vaatii se siltiki ammattiajoluvan sitte ens kesänä, mutta oman mielikuvani mukaan sen kustannus on olematon pitkällä aikavälillä. Toki on se silti niin kallis, että ei se kannusta työtöntä työnhakijaa laittamaan juustoa vanhan Bluebirdin katolle.
Tossa on muuten toinen ketju samaan liittyen http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 240.0.html . Muistaakseni oli vielä kolmaskin...AZP kirjoitti:Juu, kyllä sellasen kuvan sai että nenäverenvuoto on tuossa yrittäjäperheessä ihan toivottu tila. Ja milläs sen paremmin saavuttaakaan kuin lähtemällä taksitolpalle pykäliä kiertävällä pirssillä
Joo näinhän se on että kuljettajan läpyskä ei vielä liikennöintiin riitä. Liikenneluvan saaminen edellyttää yrittäjäkurssin suorittamista ja se on kait jo lähemmäs kolmetuhatta euroa tjsp. Jännä juttu kun tuota kilpailun vapautumista on hurrattu ja samalla sujuvasti unohdettu että nykyiset hinnat on maksimihintoja. Enemmänkin saa maksaa jos haluaa mutta ei ole pakko. Ja toisaalta esim täällä Rovaniemen seudulla kaupungin maksamiin matkapalveluajoihin tulee asiakkaan omavastuu ja alennukset mittarin lukemasta. Siitä voi laskea äkkiseltään että paljonko siitä kympin kyytistä menee laskua Hallituskadulle. Samoin ns. Kela-kyytien omavastuu on 25€/kyyti ja maksukatto vuodessa 300€ eli se kun täyttyy saa rällätä ilman pirssillä. Käytännössä tämä kyllä vaatii semmoista sairautta tai vammaa että ei paljon naurata..JP_Vette kirjoitti:Kuljettajan ajolupa ei ole liikennelupa. Mun käsityksen mukaan liikennelupa vaaditaan jatkoski, ainut ero on siinä et ELY ei enää määritä kiintiötä luville. Eikä hintaa säädellä eikä myöskään päivystysvelvollisuutta.
Liikennelupa taas vaatii oman kurssin, joka ei ole tonnin kurssi. Ja laitteet sit viä päälle jos halvin gps-vehje ei kelpaa...
Viisaampi korjatkoot jos olen väärässä oletukseni kanssa